Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 24-01-21 09h49
Antwoorden: 53 antwoorden
Hallo,
Is er reeds zicht op een nieuw type decoder, we zijn nu toch al 2021 en als je kijkt naar Orange Frankrijk is het nieuwe type decoder al reeds goed ingeburgerd.
Hier in België zit je nog met een decoder die doet denken aan het tijdperk van Filmnet 😉. Plus dat hij ook kan dienstdoen als warmhouder in de keuken.
Ik ben ongeveer 1,5 jaar Loveklant geweest bij Orange (nu enkel nog mobiel) en ben welbewust overgestapt naar het gele smileytje door de komst van hun nieuwe Tv-Box.
Een mens wil toch ook wat design bij zijn mediatoestellen hé, naast een Apple TV en een flatscreen stond die baksteen echt niet mooi.
En een overstap terug is zeker te overwegen gezien de scherpe prijsstelling van hun Love packs. Maar niet zolang men blijft hangen in de vroege jaren 2000.
Nu, ik weet dat jullie geen glazen bol hebben en ook “maar” klanten zijn bij Orange, maar je weet nooit wie er hier meeleest.
Met vriendelijke groeten,
Yves
Niemand kan u tegenhouden om zelf even naar de klantendienst te bellen. 😉
Zelfs op social media krijgt men te horen dat bestaande klanten moeten betalen voor de nieuwe decoder.
Bestaande klanten: oude decoder met de oude app (geen opnames bekijken via de app)
Nieuwe klanten: nieuwe decoder gratis en kunnen gebruik maken van de nieuwe app (opnames bekijken).
Met andere woorden, ik moet evenveel betalen maar moet verder doen met oude rommel.
Ondertussen kan men zelfs een eenvoudige aanpassing niet uitvoeren zodat men de app toch tenminste op Google tv kan installeren.
Als Orange klanten wenst te verliezen dan moet men zo verder doen.
Spijtig genoeg dat er geen werknemers van Orange hier actief zijn. De laatste tijd lees ik meer en meer negatieve reacties van bestaande klanten.
Het is bij Telenet net hetzelfde hoor daar is er geen verschil. Daar is een nieuwe tv box en daar deint de bestaande klant ook voor bij te betalen als men die wil hebben. Ik ben zelf nog Telenet klant voor tv en internet en heb de nieuwe tv box daar genomen en heb ook € 50 moeten neer leggen en ben al jaren klant. Ook daar komen negatieve reacties op en ook op social media. Het gras aan de overkant is niet groener dan bij Orange hoor. Op die manier verliest Telenet ook klanten dus waar is dan het verschil ?
Als ik de nieuwe tv box niet had genomen en de digicorder had behouden betaalde ik ook hetzelfde als nu met de tv box erbij. Enkel heb ik dan een factuur met € 50 extra omdat ik de tv box wil hebben tja dan is het zo. Moest ik bij Orange hebben gezeten had ik dat geld er wel voor over want die decoder is helemaal uit de tijd. Enige reden dat ik nog niet alles bij Orange heb is gewoon omdat er geen terug kijkt v is maar ook daar zou wel voor bij willen betalen.
Hoe zit dat eigenlijk technisch in elkaar? Eigenlijk krijg je gewoon een Android tv box en daar staat dan de orange app op?
Ikzelf heb een shield android tv box dus eigenlijk heb ik deze box niet nodig. Maar ik zou wel via de shield willen kijken maar er is tot op heden nog geen Android tv app…
En dan heb je nog eens het verschil dat je met het pakket van de traditionele digicorder meer zenders hebt dan het online gebeuren?
Hoop dat er toch rap wat uitleg komt want heb het gevoel dat ze NOG meer en meer achter beginnen lopen op Telenet en Proximus.
Wat jij wenst zal enkel lukken als de Orange TV app beschikbaar komt in de Google TV play store vermoed ik. VRTnu is daar recent in gekomen bijvoorbeeld. Voorlopig is denk ik enkel casten mogelijk.