annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Schermtijd op TV

Topic gestart op: 26-08-22 15h15

Antwoorden: 3 antwoorden

christophevl
Gewaardeerd verkenner

Schermtijd op TV

Bestaat er een mogelijkheid om het gebruik van de TV te beperken in tijd: bijvoorbeeld instellen dat er tussen 23u en 7u geen TV mag gekeken worden. Ik weet dat er zenderblokkering bestaat maar dit wil ik dus niet: Alle zenders moeten dus voor een bepaalde tijd ontoegankelijk zijn.

Ik heb wel niet de laatste decoder. Dus m'n vraag is voor de oude decoder. Mocht het lukken met de nieuwe dan hoor ik het ook graag.

Ik heb het al geprobeerd door via de modeminstellingen het internet van de decoder te blokkeren maar dit haalt niks uit doordat het signaal van de coax-kabel komt.

Labels (1)
0 pluimen
3 ANTWOORDEN 3
Josette
Wijze
Wijze

@christophevl  goedenavond,

misschien via je profiel, code invullen, kinderlijk toezicht instellen?

https://www.orange.be/nl/hulp/technische-ondersteuning/love-internet-home-internet/hoe-internetprobl...

 

 

Welkom.png

 

Josette is ook een klant maar ... Vergeet niet om: pluimen te geven en/of als oplossing te markeren dank U klik eens op het blauwe woordje.
0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@christophevl 

Het simpelste, en werkt met alle toestellen, is een schakelklok tussen de stroomtoevoer plaatsen. Nadeel is dat nadien het betrokken toestel wel eerst moet heropstarten. Maar als je dat tijdig doet is dat eigenlijk geen nadeel ..

Heb je voor de rest ook niks nodig steek je voeding van de decoder in de schakelklok. Wil je enkel de TV uitschakelen steek je de voeding van de TV in de schakelklok.

Natuurlijk kan dit door handige Harry's omzeild worden. maar dat kan met bijna alles ...

Als het de bedoeling is van bepaalde personen (de kids bvb) gedurende een bepaalde periode geen TV te laten zien kan je die tijdsklok in een kistje inbouwen dat van een slot voorzien is. Dan kunnen de iets grotere kids het al niet zelf terug activeren.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


christophevl
Gewaardeerd verkenner

@Cdt24801 Bedankt voor je antwoord. Hetgeen je voorstelt behoort zeker tot de mogelijkheden. Ik had ook al aan zoiets gedacht (slim stopcontact) maar ik wou het hier toch eens vragen, je weet nooit dat het mogelijk was zonder extra hardware.

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen