annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Source TV veranderen met Orange afstandsbediening

Topic gestart op: 26-10-18 23h13

Antwoorden: 5 antwoorden

Tommyboy
Rekruut scout

Source TV veranderen met Orange afstandsbediening

OPGELOST

Kan ik via de afstandsbediening van Orange de source van mijn TV vernaderen? (HDMI1, HDMI2, ....)

 

Labels (2)
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Kdennis
Ervaren verkenner

Hey Tommyboy,

De input of source van de tv veranderen, gaat helaas niet met de afstandsbediening van Orange. Wanneer de afstandsbediening van Orange is gekoppeld aan de tv dan kan je:

* De volume van de tv bedienen (Mute, harder of stiller)

* De tv aan- of uitschakelen

Mocht je in het menu van de tv willen zijn of van source willen veranderen zul je de afstandsbediening van de tv moeten gebruiken.

Heb je een smart-tv dan kan je voor sommige merken wel de afstandsbediening van de tv laten koppelen aan de decoder van Orange. Maar daar ga je dan even de gebruikershandleiding van de tv erbij moeten halen.

Hoop je hiermee geholpen tehebben!

Met vriendelijke groeten

Kdennis

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

5 ANTWOORDEN 5
Kdennis
Ervaren verkenner

Hey Tommyboy,

De input of source van de tv veranderen, gaat helaas niet met de afstandsbediening van Orange. Wanneer de afstandsbediening van Orange is gekoppeld aan de tv dan kan je:

* De volume van de tv bedienen (Mute, harder of stiller)

* De tv aan- of uitschakelen

Mocht je in het menu van de tv willen zijn of van source willen veranderen zul je de afstandsbediening van de tv moeten gebruiken.

Heb je een smart-tv dan kan je voor sommige merken wel de afstandsbediening van de tv laten koppelen aan de decoder van Orange. Maar daar ga je dan even de gebruikershandleiding van de tv erbij moeten halen.

Hoop je hiermee geholpen tehebben!

Met vriendelijke groeten

Kdennis

patrick2
Wijze
Wijze

@Tommyboy deze functie is jammer genoeg nog niet mogelijk. Maar bij de moderenere tv's zou die op de juiste HDMI moeten springen op het moment dat u de tv decoder aanzet. U kan wel instellen dat de tv aan en uit gaat met de afstandsbediening van de decoder en harder en zachter.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Frank76
Leidende verkenner

@Tommyboy Maar bij de moderenere tv's zou die op de juiste HDMI moeten springen op het moment dat u de tv decoder aanzet.


Dat gaat volgens mij niet ? Mijn TV doet dat in ieder geval niet, terwijl die dat wel doet als ik de Chromecast aanschakel.

De Orange digibox zend volgens mij het gepaste signaal niet naar de TV ?

Indien dit toch gaat, dan zou ik graag weten hoe. Want dat zou het wel veel eenvoudiger maken.

patrick2
Wijze
Wijze

@Frank76 dit heeft niks met de decoder zelf te maken dat deze een verkeerd signaal uitzend. Dit gaat puur met uw tv zelf te maken hebben . Als ik de decoder aanzet springt mijn tv meteen op het juiste HDMI kanaal, moet ik ook meteen de Apple tv aanzetten dan springt de tv ook gelijk naar dat kanaal en ben ik vervolgens via de apple tv aan het kijken en als ik dan weer via de decoder zou willen kijken moet ik het handmatig aanpassen. Dus dit is iets wat uw tv zou moeten doen maar niet elke tv ondersteund zoiets . Heb ook nog een tweede tv die dat totaal niet doet daar moet ik ook alles handmatig doen.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen