Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 25-01-24 12h00
Antwoorden: 9 antwoorden
Al sinds begin december problemen met schokkerige beelden op TV, iMac, Apple TV en blijkbaar ben ik niet de enige. 5 keer is technische dienst langs geweest. Oude decoders vervangen door nieuwe TVbox. Een ramp die dingen! Nieuwe modem, aansluitbox, kortom alles is vervangen en het probleem nog niet opgelost. Telenet zou het nu moeten gaan doen... Niet dus. Er zit een fout in het signaal dat binnenkomt dat te maken heeft met de verversingssnelheid - framerate. Dit maakt dat tv beelden stroboscoop effect krijgen, stop motion dus of schokkerig bij pan en tilt shots, zowel op Tv als via streaming met Apple TV. Niet naar te kijken. Van een van de techniekers 2 oude HDD decoders gekregen met de vraag die terug te activeren. Daar zijn ze nu al langer dan een week mee bezig. Van het kastje naar de muur, om hopeloos van te worden. Zo maar van provider veranderen is ook niet meteen een oplossing want van de de klaveren naar de biezen, en ze weten het van elkaar. Ik ga als laatste stap hiermee naar Testaankoop en de media in de hoop dat zij hier iets kunnen aan doen. Tarieven opslaan kunnen ze goed, problemen effciënt oplossen ligt blijkbaar iets moeilijker. Heeft iemand hier ook al zoiets meegemaakt en suggesties?
Thanks for the feedback, @Anonymous
Beste, Heb ook zoiets aan de hand gehad op mijn vorig adres. 5 techniekers hebben komen meten, bijna alles vervangen tot en met de connectie op straat. Niks heeft geholpen.
De enige mogelijkheid was nog de kabel van de straat naar de aansluiting vervangen maar omdat dat geen fout aangaf hebben ze dat niet gedaan. Fluvius kon ook niks vinden.
Dus, als je fiber hebt is de enige mogelijkheid naar de fiberkabel stappen.
Kunt niet zeggen dat ze het niet hebben proberen op te lossen, @Anonymous
Weet niet of testaankoop hier veel kan aan doen, een probleem ergens in het netwerk
Zou ze laten proberen een oplossing te vinden. Het kost hen nu meer dat het opbrengt
Wijze, je hebt gelijk. Ze hebben dus wel geprobeerd het opgelost te krijgen, eerlijk is eerlijk maar het lukt niet en nu is dus afwachten... In elk geval vliegen de decoders de deur uit en ga ik streamen. Lukt dat niet, wachten op... ander en beter. 🙂
Als je naar opnames op je vorige decoder (Android box) kon kijken en VrtMax en dergelijke kunt bezien moet streamen wel lukken, @Anonymous
Als je wat problemen hebt bij het streamen kan het helpen van je modem in public IP te zetten
Misschien is een abonnement op TV vlaanderen een mogelijkheid dan
Success