annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Technische Problemen oplossen

Topic gestart op: 25-01-24 12h00

Antwoorden: 9 antwoorden

Anonymous
Niet van toepassing

Technische Problemen oplossen

Al sinds begin december problemen met schokkerige beelden op TV, iMac, Apple TV en blijkbaar ben ik niet de enige. 5 keer is technische dienst langs geweest. Oude decoders vervangen door nieuwe TVbox. Een ramp die dingen! Nieuwe modem, aansluitbox, kortom alles is vervangen en het probleem nog niet opgelost. Telenet zou het nu moeten gaan doen... Niet dus. Er zit een fout in het signaal dat binnenkomt dat te maken heeft met de verversingssnelheid - framerate. Dit maakt dat tv beelden stroboscoop effect krijgen, stop motion dus of schokkerig bij pan en tilt shots, zowel op Tv als via streaming met Apple TV. Niet naar te kijken. Van een van de techniekers 2 oude HDD decoders gekregen met de vraag die terug te activeren. Daar zijn ze nu al langer dan een week mee bezig. Van het kastje naar de muur, om hopeloos van te worden. Zo maar van provider veranderen is ook niet meteen een oplossing want van de de klaveren naar de biezen, en ze weten het van elkaar. Ik ga als laatste stap hiermee naar Testaankoop en de media in de hoop dat zij hier iets kunnen aan doen. Tarieven opslaan kunnen ze goed, problemen effciënt oplossen ligt blijkbaar iets moeilijker. Heeft iemand hier ook al zoiets meegemaakt en suggesties?

Labels (1)
9 ANTWOORDEN 9
Gregory
Wijze
Wijze

Thanks for the feedback, @Anonymous 

0 pluimen
adizal
Leidende verkenner

Beste,  Heb ook zoiets aan de hand gehad op mijn vorig adres. 5 techniekers hebben komen meten, bijna alles vervangen tot en met de connectie op straat. Niks heeft geholpen.

De enige mogelijkheid was nog de kabel van de straat naar de aansluiting vervangen maar omdat dat geen fout aangaf hebben ze dat niet gedaan. Fluvius kon ook niks vinden.

Dus, als je fiber hebt is de enige mogelijkheid naar de fiberkabel stappen.

Gregory
Wijze
Wijze

Kunt niet zeggen dat ze het niet hebben proberen op te lossen, @Anonymous 

Weet niet of testaankoop hier veel kan aan doen, een probleem ergens in het netwerk

Zou ze laten proberen een oplossing te vinden.  Het kost hen nu meer dat het opbrengt

 

Anonymous
Niet van toepassing

Wijze, je hebt gelijk. Ze hebben dus wel geprobeerd het opgelost te krijgen, eerlijk is eerlijk maar het lukt niet en nu is dus afwachten... In elk geval vliegen de decoders de deur uit en ga ik streamen. Lukt dat niet, wachten op... ander en beter. 🙂

Gregory
Wijze
Wijze

Als je naar opnames op je vorige decoder (Android box) kon kijken en VrtMax en dergelijke kunt bezien moet streamen wel lukken, @Anonymous 

Als je wat problemen hebt bij het streamen kan het helpen van je modem in public IP te zetten

Misschien is een abonnement op TV vlaanderen een mogelijkheid dan

Success

Leden met de meeste pluimen