Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 10-06-22 10h12
Antwoorden: 5 antwoorden
Hello,
Deze morgen heb ik de nieuwe Orange Decoder ontvangen. Eerste indruk? Deze is echt klein en neemt veel minder plaats in.
De installatie gaat heel vlot. Het volstaat van de vorige decoder te ontkoppelen en de nieuwe aan te sluiten. Voor alle zekerheid gebruik je best de meegeleverde kabels i.p.v. de oude. Vergeet ook niet van de batterijen in de afstandsbediening te steken.
Eens dit achter de rug is steek je de TV aan alsook de nieuwe decoder en volg je de instructies. Gewoon lezen wat er op het scherm komt. Er zal indien nodig een update van de decoder software gebeuren. Als je de Play Store van Google wil gebruiken moet je je Google Account instellen. Dan kan je genieten van je nieuw speelgoed.
De Orange toets op de decoder komt overeen met het huisje (Home) van de meeste apparaten. Vandaar uit kun je kun je een applicatie kiezen, de tv-gids bezien, opnames beheren, instellingen veranderen, enz.
Wat ik heel goed vind is de Auvio in de tv-gids. Daar kun je de programma’s consulteren en achteruit spoelen in een programma, zelfs als je het begin ervan gemist hebt. Het achteruit spoelen werkt enkel voor de RTBF voor zover ik kon zien.
Bijkomende uitleg over het gebruik van de decoder vind je op de Orange website
https://www.orange.be/nl/hulp/technische-ondersteuning/love-internet-home-internet/hoe-internetprobl...
https://www.orange.be/nl/hulp/technische-ondersteuning/love-internet-home-internet/hoe-internetprobl...
Ik test nog wat verder en kom zeker terug met meer Tips & Tricks
Tot dan
Met de medewerking van @Gregory voor de vertaling
Hallo
Heb ook een nieuwe decoder en die heeft zopas een nieuwe automatische update gehad
Maar het euvel dat je bepaalde opnames niet kan afspelen, tenzij je geen ondertiteling gebruikt, is NIET verholpen
Jammer
Groetjes
Frank
Ugh @FVBIzegem,
Totem wordt verdrietig om dit te lezen :s
Heb je met de technische dienst al kunnen spreken om dit allemaal in orde te brengen?
Je kan hen contacteren via chat (op de website) of via onze sociale netwerken.
Ik vermoed dat je alvast de basic checks hebt uitgevoerd : Je decoder heropstarten, stekker uit/in, een hard reset uitvoeren enz.
Totem's groetjes,
Totem
Hallo Totem
Ik had inderdaad reeds de TD opgebeld en van hen de onderrichtingen gekregen hoe ik de ondertiteling moest afzetten
Volgens hen zou dit bij een volgende update verholpen zijn, helaas is dit niet het geval
Heb na de update bij de opname van thuis de ondertiteling aangezet en het afspelen stopte onmiddellijk
Mag ik u vriendelijk vragen om dit eens bij u te testen alvorens ik opnieuw de TD opbellen
Vriendelijke groeten
Frank (**bleep**3)
Ugh @FVBIzegem,
Ok wat raar, Totem geeft het door aan de strategische geesten. Zeker als het verholpen moest worden na een update.
Totem's groetjes,
Totem