Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 20-02-25 23h02
Antwoorden: 7 antwoorden
Mijn TV gaat sinds enige tijd niet meer automatisch aan als ik de TV box start met de rechterknop van de afstandsbediening..Enkel het oranje streepje gaat branden op die kleine box. Ik moet de Tv dan starten met de linkerknop op de afstandsbediening. Het omgekeerde werkt ook niet Tv box uit schakelen . Oranje streepje gaat uit op de box maar de tv blijft aan. Na enige tijd komt de text op tv niet verbonden. Je moet de tv dan met de linkerknop uit doen wat we echter zeer vervelend vinden. De tv is een samsung.Afstandsbediening koppelen reeds gedaan . Dat is succesvol. En beide HDMI instellingen staan ook aan . 2 blauwe schuivertjes naar rechts. Gebeld naar de klantendienst maar die vrouw weet het ook niet. DAT NOEM IK TRIESTIG !
Ook nog even de TV controleren - of die ingesteld staat of die aangaat via CEC
Hey @Geert60 ,
Er zijn zoveel mogelijkheden en combinaties mogelijk dat je als klant soms ook eens moet nadenken en niet alles kan opgelost worden door iemand van de helpdesk 😉. Die mensen doen ook maar hun best met de info die ze verkrijgen en de kennis die ze hebben.
Nu, wat @Gregory al vermeld heeft;
CEC kan van 2 kanten werken.
Je kan het bvb aanleggen op je TV box maar het is mogelijk dat het niet werkt zolang het niet aanstaat op de TV zelf.
Deze optie kun je terugvinden in de instellingen van je TV. Bij de ene noemt dit Easylink, bij Samsung noemt het Anynet+ dacht ik. Het kan best zijn door een recente update van je TV dat het niet meer werkt, of een recente update van de TV box... Wie zal het zeggen 😆.
Probeer ook eens de HDMI kabel van ingang te veranderen op de TV. Je weet maar nooit...
@Geert60 goedemorgen,
tja niet iedereen kent alle toestellen die een mens in huis heeft hé. En schreeuwen doen we hier ook niet!
Wij hebben dat hier ook af en toe leve de moderne technologie.
Doe eens de batterijen uit je afstandsbedieningen en steek er nieuwe in.
Heeft dit niet geholpen dan doe het volgende.
Begin eens met al de stekkers van je toestellen uit de muren te halen.
Wacht een paar minuten steek de modem, router, de box en tv stekkers terug in de muren
te steken. Wacht weer een paar minuten tot alles goed is ingeladen.
Kijk of hij het dan doet!
Succes.