annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Wanneer komt een 4K decoder?

Topic gestart op: 27-11-18 12h02

Antwoorden: 11 antwoorden

sija
Gewaardeerd verkenner

Wanneer komt een 4K decoder?

OPGELOST

De tv-decoder is compatibel met 4K-televisies, maar Orange zendt nog geen programma’s in 4K uit.

(Dit omdat de huidige decoder dit nog niet ondersteund)

Proximus heeft ondertussen zijn V6 decoder gelanceerd welke reeds in 4K kan uitzenden.

Telenet is ook aan het werken aan een nieuwe decoder maar voorlopig nog niet uitgebracht. (behalve in testfase)

Is Orange ook aan het werken om een 4K decoder uit te brengen of is er al iets geweten van een release datum?

Labels (2)
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
patrick2
Wijze
Wijze

@sija ik denk dat we daar een tijdje op moeten wachten. @Chiquita heeft gelijk er is geen enkele tv zender die in 4K uitzend . Het enige waarom Proximus en Telenet het wel doen is omdat deze allebij Netflix ondersteunen in hun decoder. Netflix bied wel 4K films aan , heb zelf ook netflix en een 4K tv dus dat werkt perfect. De technologie is wel aanwezig om 4K tv programma's te maken maar denk dat het alleen maar bakken geld kost voor de omroepen en ook omdat de meerderheid geen 4K tv heeft ter ondersteuning.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
11 ANTWOORDEN 11
a148146
Leidende verkenner


@sija  schreef:

De tv-decoder is compatibel met 4K-televisies, maar Orange zendt nog geen programma’s in 4K uit.

(Dit omdat de huidige decoder dit nog niet ondersteund)

Proximus heeft ondertussen zijn V6 decoder gelanceerd welke reeds in 4K kan uitzenden.

Telenet is ook aan het werken aan een nieuwe decoder maar voorlopig nog niet uitgebracht. (behalve in testfase)

Is Orange ook aan het werken om een 4K decoder uit te brengen of is er al iets geweten van een release datum?


Ik vind dit in feite ook een goede vraag. want de decoder van Telenet zou in Januari op de markt komen en als men op de feiten blijft aanhollen als er plots programmas in 4K worden uitgezonden moet men bij Orange misschien nog beginnen om die box nog te testen en goed te laten functioneren. Mischien weet u het nog wel die andere vraag die ik ooit stelde dat ik terug klant zou willen worden als Eclips Tv wordt toegevoegd, maar dit blijkt blijkbaar niet aan de orde?

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@sija ik denk dat we daar een tijdje op moeten wachten. @Chiquita heeft gelijk er is geen enkele tv zender die in 4K uitzend . Het enige waarom Proximus en Telenet het wel doen is omdat deze allebij Netflix ondersteunen in hun decoder. Netflix bied wel 4K films aan , heb zelf ook netflix en een 4K tv dus dat werkt perfect. De technologie is wel aanwezig om 4K tv programma's te maken maar denk dat het alleen maar bakken geld kost voor de omroepen en ook omdat de meerderheid geen 4K tv heeft ter ondersteuning.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Chiquita
Aspirant genezer

@patrick2

Klopt maar de VRT biedt sommige content wel in 4K aan op hun online platform VRT NU vmaar niet via hun klassiek kanaal. Enigsinds toch raar te noemen ?

Hetzelfde met Dolby Digital. Alle films vanaf de jaren 2000 hebben toch een beter audiokwaliteit dan Stereo (PCM) ? Waarom degraderen ze dit ?
heeft dit alles met Bandbreedte ofzoiets te maken ? Mij een raadsel...

 

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Chiquita heb natuurlijk ook niet alle kennis waarom precies. Natuurlijk is het wel zo dat de moderne mens u en ik en de jeugd meer en meer online dingen volgen. De oudere generatie , zal niet zeggen alle oudere want dat is niet zo , kijken nog normaal via de tv . Ook is het dus makkelijk om dan op een online platform dit soort dingen wel in te zetten. Maar ook weer rekend houdend dat weer niet elke pc of laptop een 4K ondersteuning heeft. Maar 4K is echt niet beter dan HDMI ik merk dat verschil toch niet. Ook is er een techniek nodig genaamd HDR om de 4K te ondersteunen voor bepaalde kleuren in evenwicht te brengen en heb ook gezien dat deze functie niet op elke tv zit. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen