Tv
Wil je de andere Tribers een nieuw tv-programma aanbevelen? Of digitale weetjes uitwisselen over je Orange tv-belevenis? Op Tribe helpen we elkaar.
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Highlighted
BFX
Aspirant verkenner

Re: CI+

Ik ook.....gaan voor ci+ orange

Highlighted
wimme
Gewaardeerde scout

Re: Wie zou er ook nog graag CI+ bij Orange zien?

Momenteel heb ik "tv met een kaartje" aka de CI+ module bij Telenet, en dit werkt heel erg goed. TV-gids, opnemen, enz werkt rechtstreeks op de tv. Een aparte digicorder wil ik echt niet meer (heb ik enkel maar negatieve ervaringen mee, kost veel, gaat vlug stuk, loopt vast, wordt warm, energieverspilling, twee afstandsbedieningen, enz), TV-theek gebruik ik toch niet en daar zijn smart-tv apps zoals Stievie/Netflix voor. Dus neen, geen aparte box meer voor mij.

Ik was het Love abonnement eens aan het bekijken, wat wel interessant lijkt, al betaal ik momenteel in totaal iets minder bij Telenet doordat ik niet betaal voor een digicorder (die CI+ module al vlug terug gewonnen dus).

Ik ben eigenlijk verrast dat er geen CI+ mogelijkheid is bij Orange. Hopelijk komt het er wel, anders kunnen ze me niet overtuigen.

0 pluimen
Highlighted
Herihor
Ervaren verkenner

Een goed idee, maar ik zou toch graag het comfort van mijn decoder behouden: ik kan twee opnamen tegelijkertijd maken, naar een gemaakte opname op hetzelfde ogenblik kijken of gewoonweg naar tv kijken en ook nog eens gebruik maken van terugkijken. Ik dacht dat dit niet kon met een kaartje (tenzij ik me vergis). Voordeel is dan weer: een apparaat minder, minder verbruik want decoders verbruiken veel, een HDMI uitgang minder bezet, en natuurlijk minder betalen omdat je de decoder niet hoeft te huren. 

0 pluimen
Highlighted
JohanBoskamp
Aspirant verkenner

Je kan wel 2 opnames tegelijk nemen of iets opnemen en terwijl iets anders kijken als je een TV hebt met 2 tuners en 2 CI+ slots (Ik denk dat o.a. Panasonic deze in hun assortiment hebben). Dan heb je uiteraard ook 2 kaartjes nodig.

0 pluimen
Highlighted
Herihor
Ervaren verkenner

Maar met twee kaartjes wordt het wel erg duur...

0 pluimen
Highlighted
DrNickAsch
Gewaardeerd verkenner

jaren aan een stuk 8-9€ / maand, of eenmalig 2x ca.70€, welk is het goedkoopst denk je?

0 pluimen
Highlighted
Herihor
Ervaren verkenner

Inderdaad, twee kaartjes, maar er zijn echt niet veel tv’s die deze mogelijkheid hebben, de mijne in ieder geval niet (en die is nieuw van vorig jaar en was erg duur als OLED...).

0 pluimen
Highlighted
Trivia
Aspirant verkenner

Dit is het enige die mij tegenhoud om met alles naar Orange te komen. Zo'n kaart en ik maak de overstap, 1 decoder in huis en 1 kaart in tv keuken... Ik kan toch niet met 2 decoders beginnen werken.... In vele gezinnen meer tv's dus kaart zou oplossing zijn.... 

0 pluimen
Highlighted
Cdt24801
Veteraan sjamaan

@Trivia  schreef:

Dit is het enige die mij tegenhoud om met alles naar Orange te komen. Zo'n kaart en ik maak de overstap, 1 decoder in huis en 1 kaart in tv keuken... Ik kan toch niet met 2 decoders beginnen werken.... In vele gezinnen meer tv's dus kaart zou oplossing zijn.... 

Akkoord, als diegenen die een TV met kaartje hebben/krijgen akkoord zijn met de beperkingen ervan (tgo een decoder dus).

0 pluimen
Highlighted
thomasvdh
Gewaardeerd verkenner

Re: CI+

Zou inderdaad een optie mogen zijn. 

Moest ze bestaan zou ik ze zeker willen inruilen voor de digibox die een stuk beter zou kunnen. 

Helaas zitten we in België altijd achter. 

Zoals er nog steeds geen digi boxen en Nederlandse zenders zijn die 4k aanbieden 

Als 8k de standaard wordt zullen we hier misschien eindelijk 4k kunnen krijgen.

Zelf bij Telenet komt dit niet echt opgang 

Leden met de meeste pluimen