Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 22-02-24 09h21
Antwoorden: 4 antwoorden
Kom gisteren bij een orange klant die issues had met haar computer mensje heeft het niet breed. Ze had graag streaming naar haar TV gehad. Toen ik haar digibox zag bleek deze nog van de jaren stilletjes te zijn. Dus ik had haar aangeraden om orange te bellen voor een swap. Nu blijkt dat hiervoor 49eur gevraagd word. (en als je zelf niet technisch bent doen we er 59 bij voor technieker). Dit voor reeds langdurige klant.
Als ik haar abbo helemaal opzeg en een nieuw neem betaalt ze minder en is de installatie gratis. Rare manier van werken. Is er een andere manier om die swap te krijgen of zeg ik die hele abbo toch maar op?
Bij de concurrent doen ze het wel GRATIS:😓
Telecombedrijf Proximus rolt een nieuwe ‘TV Box’ uit
Vanaf 15 maart wordt bij nieuwe tv-klanten de nieuwe TV Box aangesloten. “Maar gaandeweg zullen ook oudere modellen bij bestaande klanten gratis worden vervangen door het nieuwste model”, zegt het bedrijf. Daarbij zullen eerst de oudste modellen die nog in omloop zijn, vervangen worden, preciseert woordvoerder Fabrice Gansbeke. Op termijn zouden alle tv-klanten een nieuwe box moeten krijgen. Zij worden op voorhand op de hoogte gebracht.
Te belachlijk voor woorden gewoon
Hier digicorder van 2017 (e hangt zelfs nog Mobistar op) maar weiger te betalen voor swap.
Denk dat die perongeluk eens in de microgolf gaat belanden zodat hij "ineens" niet meer werkt.
Want voor NIEUWE klanten en kapotte decoders kan dat wel...
Maar trouwe klanten? Oh nee hoor, enkel verhoogde facturen betalen
Die 49 EUR is er voor iedereen als tussenkomst in de administratiekosten, @Sopje
Orange lanceert zijn nieuwe decoder ! - Tribe
Het is een externe firma die de verzending en de retour afhandelt - kost ook
Voor streaming naar je TV heb je die nieuwe decoder niet nodig. Je kunt de apps op de TV installeren
> Is er een andere manier om die swap te krijgen of zeg ik die hele abbo toch maar op?
Je kunt opzeggen - zit je ook met de moeite van alles terug te sturen, en een nieuwe installatie kost 59 EUR
Wat er ook van zij, het maakt mij persoonlijk niet uit of je wel of niet opzegt. Ik ben ook een gewone klant
Eén van mijn grootste ergernissen bij Orange.
Orange moet winst maken, het is geen liefdadigheidsinstelling. Echter nemen ze beslissingen die commercieel gezien absurd zijn.
Bij Telenet kan je een oude decoder na een bepaalde tijd wel gratis omruilen. Dit kan perfect ook bij Orange. Is uw decoder ouder dan 5 jaar, gratis omruilen. Nu passen ze dit niet toe en vragen ze zelfs 49 euro aan klanten waarbij de decoder meer dan 7 jaar oud is.
Mijn tip voor @Sopje, de klantendienst opnieuw contacteren en een geste vragen. Gewoon zeggen dat de decoder technisch niet meer in orde. Hierbij wens je gewoon een nieuwe tv box of je denkt er aan om over te stappen.