annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

afstandsbediening: hoe volume home cinema versterker bedienen?

Topic gestart op: 17-08-20 22h12

Antwoorden: 9 antwoorden

smurfer
Ervaren verkenner

afstandsbediening: hoe volume home cinema versterker bedienen?

OPGELOST

Hoi,

Net Orange geworden en al een vraag 😒

Hoe kan ik het geluid van mijn geluidsinstallatie bedienen?

In mijn setup gaat de HDMI kabel van de decoder naar mijn versterker. Een tweede kabel gaat van de versterker naar mijn TV. Met de afstandsbediening wil ik dus

- tv aan/uit zetten (is gelukt)
- volume versterker bedienen: ik zie alleen de optie volume bedienen via tv of via decoder
- idealiter ook de versterker aan/uit kunnen zettten

Alvast bedankt!

Labels (1)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Gregory
Wijze
Wijze

@smurfer Zoals gezegd zal dit niet lukken want je zet in je decoder het merk van je TV.  Bijgevolg stuurt de afstandsbediening het signaal uit dat je TV verstaat om het volume te regelen

Volgende universele afstandbediening is compatibel met de Orange decoder https://www.logitech.com/nl-be/product/harmony-universal-remote-665?crid=60

 

Je kunt ook kijken of je apparaat compatibel is https://support.myharmony.com/nl-be/compatibility

 

En blijkbaar kun je deze afstandsbediening 'laten leren', https://support.myharmony.com/nl-be/adding-a-device-thats-not-found-in-the-harmony-database

 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
9 ANTWOORDEN 9
Josette
Wijze
Wijze

@smurfer  goedemorgen,

ook voor jou deze ...............

Tagnieuw.jpg

 

Josette is ook een klant maar ... Vergeet niet om: pluimen te geven en/of als oplossing te markeren dank U klik eens op het blauwe woordje.
0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@smurfer  ik heb wat instellingen gevonden die je zeker eens na moet nakijken :

 

De decoder is compatibel met alle types van homecinemasysteem. Voor een klassiek tv-toestel is de tv-decoder standaard in stereo ingesteld. Indien je wil gebruik maken van Dolby Digital geluid (enkel beschikbaar op bepaalde zenders) met je homecinemasysteem, zijn dit de te volgen stappen:

  • Om de Home Cinema HDMI in te stellen, gebruik de instelling Technisch > HDMI > Conversion Audio: standaard (PCM) of geavanceerd (Dolby Digital).
  • Om het homecinemasysteem te verbinden met een optische kabel, gebruik je de instelling Audio > Uitgang S/PDIF (stereo of Dolby Digital).
Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
smurfer
Ervaren verkenner

Bedankt @patrick2 .

Mijn decoder is via HDMI met de versterker verbonden. Ik heb de decoder idd ingesteld op dolby. 

Maar hoe configureer ik de afstandsbediening voor het volume op mijn homecinema te bedienen?

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@smurfer  ik denk niet dat het mogelijk is om via de afstandsbediening van de decoder het volume daarmee te bedienen. Je moet dan je eigen AB nog gebruiken voor deze bediening. Maar ik ben niet geheel zeker . Bij mij heeft de AB nooit gewerkt om de twee aan te sturen. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen