annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

enkele vragen programmatie/tv gids/ondertitels/...

Topic gestart op: 01-06-20 11h25

Antwoorden: 8 antwoorden

feldertom
Gewaardeerd verkenner

enkele vragen programmatie/tv gids/ondertitels/...

Sinds enkele maanden zijn wij overgestapt van telenet naar orange.

Tot hiertoe zijn we zeer tevreden.

 

Toch heb ik enkele vragen (zaken die bij telenet nooit voorkwamen), die ik soms toch wel storend vind:

1) Soms nemen we een serie op waarvan de aflevering enkele malen per week wordt gegeven. Al deze afleveringen worden opgenomen ipv 1x (met gevolg dat de decoder dan wel snel vol loopt). Ook al staat de instelling op "recentste aflevering". Hoe kan dit opgelost worden?

2) In de tv gids staat bij heel veel series niet bij welke aflevering of welk seizoen dit is. Hoe komt dit?

3) In de tv gids staat bij heel veel (maar met momenten echt heel veel) films/series bij info "geen informatie beschikbaar". Hoe komt dit?

4) Bij telenet kon je via "info => 888" de ondertitels voor dat programma opzetten. Hier kan dit ook via "options => ondertitels => nederlands", maar dit staat dan aan voor altijd op alle zenders. Als er een programma dit dan niet heeft staat er links bovenaan continu 888 in een kader. En dan moet je dit manueel wegdoen. Tevens hebben we ook voor dat als we zappen naar een bepaalde zender, hier de ondertitels van een andere zender opkomen. Om dit dan weg te doen moeten we even van zender veranderen. Hoe komt dit?

5) nog een rare vraag betreffende de decoder zelf. Deze maakt (sinds het plaatsen door de installateur) om de x tijd een raar geluid. Dit is zo het geluid van het uitwerpen van een cd. Is dit normaal? 

 

Alvast bedankt.

Labels (5)
0 pluimen
8 ANTWOORDEN 8
patrick2
Wijze
Wijze

@feldertom  ik ga je vrees ik niet op alle vragen een antwoord kunnen bieden maar ga proberen mijn best hiervoor te doen. Er zullen nog wel andere Tribers zijn die kunnen aanvullen of die dan wel of geen problemen hebben. 

1 ) voor je serie opname kan je eens deze post lezen : https://community.orange.be/t5/Tv/Hoe-serieopnames-van-herhalingen-vermijden/td-p/18262

2 ) voor het bekijken van welk seizoen of aflevering je kijkt kan je normaal gezien kijken info over het programma. 

3 ) geen idee van. Je kan misschien proberen hiervoor eens je decoder  helemaal te herstarten met de knop aan de achterzijde. Of dat het je probleem oplost weet ik niet. 

4 ) vermoedelijk is dat gedaan zodat men niet elke keer die ondertiteling terug aan moet zetten. Dus als je veranderd van programma blijft het voor de dove en slechthorende mensen zichtbaar. Enkel wanneer de decoder geheel uitgaat is die optie uit. 

5 ) het kan zijn dat er een defect is aan je decoder. Je kan altijd de klantendienst bellen en vragen om een andere te installeren. Weet niet in hoe verre dit probleem zich stelt dus enkel als die al ff aanstaat of als je die aanzet. Weet wel dat de decoder zeker vrij moet staan want die lopen warm op als die in een afgesloten kast staan. Hierdoor kan het dus zijn dat de ventilator heel hard moet koelen waardoor je dit geluid ervaart.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
sophieforner
Aspirant scout

Weet jij hoe vaak aanbod gratis films vernieuwd, is niet wekelijks momenteel...

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@sophieforner  

Welk aanbod van films ? Want Orange bied geen films aan als je dat bedoeld. 

Wat er gewoon op tv komt is aan de mediahuizen die veranderen de tv gids . 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


feldertom
Gewaardeerd verkenner

@patrick2 alvast bedankt voor de info.

1) dat topic had ik al gevonden, maar dit had geen soelaas gebracht.

2) misschien had ik dit wat verkeerd verwoord, maar bij info vind ik dit ook niet terug.

3) had ik ook al geprobeerd, helaas zonder resultaat.

4) Vind het toch vreemd, dat er soms ondertitels van een andere zender op komen.

5) die staat goed vrij. Hij heeft dit zelfs ook als hij in standby staat.

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen