annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

pack wijzigen?

Topic gestart op: 09-12-23 00h45

Antwoorden: 3 antwoorden

Eve-73
Aspirant verkenner

pack wijzigen?

OPGELOST

Hallo,

Ik ben aan het bekijken of ik ons pack niet beter wijzig. 

Huidige samenstelling = televisie met decoder , north internet, en go plus

wat willen we ?

- mobiele telefonie behouden

- tv kunnen kijken zonder decoder (wegens herinrichting woonkamer + overal in huis, kinderen boven ook dus), én, zeer belangrijk voor een aantal inwonenden ‌‌,   orange football moet erbij! Het aantal kanalen mag beperkt zijn, we kijken niet zoveel tv.

Nu las ik ergens in een uitleg dat orange football compatibel is met tv lite en de tv plus app. Dus dat moet lukken denk ik dan ?

Maar, zal ons huidig internet dan voldoende zijn om draadloos zonder storingen te kunnen kijken ? Of doe ik dan beter een upgrade naar bvb Zen fiber ? Of heeft die upgrade enkel impact op wired snelheid ? Want de tv's zullen niet overal wired zijn.

Op dit moment zijn er reeds 2 wifi versterkers in huis, maar de kinderen blijven klagen dat het bereik te wensen over laat.

Kies ik dan beter voor zo een mesh wifi ?  In dat geval, de modem komt binnen op de +1
Heeft mesh wifi dan zin als ik op 0 en op +2 een module zet ? Want die van +1 zal beide vermoedelijk kunnen zien, maar zullen 0 en +2 mekaar kunnen zien ?

Wat is jullie gedacht ? 😀

Labels (1)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Gregory
Wijze
Wijze

@Eve-73 

Als de modem op +1 staat denk ik dat je op 0 en +2 een redelijk bereik moet hebben

Als je voor mesh gaat, is het best dat de modules met de kabel verbonden zijn aan de modem.  Zet er dan een op 0 en een op +2.  Als je op +1 ook wifi wil, zet er dan 3.  IK zou de wifi op de Orange modem uitschakelen - zo doe ik het toch - modem staat in de garage

Voor de wifi, best de SSID (naam) splitsen.  een SSID voor de 2.4 GHz band en een SSID voor de 5 GHz band.  De 2.4 GHz gaat verder maar minder snel.  De 5GHz gaat vlugger

Als je Mesh zet - best wifi 6 

Wat je vast internet abonnement betreft, zou het eerst proberen met het normaal/goedkoop abonnement dat aan 150 Mbps gaat.  Indien onvoldoende kun  je nog altijd naar een snellere versie overschakelen

Vraag is.  Heb je op 0 en +2 een vaste ethernet kabel liggen die naar de modem op +1 gaat ?

Indien geen vaste ethernet kabel

>Heeft mesh wifi dan zin als ik op 0 en op +2 een module zet ? Want die van +1 zal beide vermoedelijk kunnen zien, maar zullen 0 en +2 mekaar kunnen zien ?

Ja.  Best er ook 1 zetten op +1.    0 gaat dan naar 2 langs +1.  2 gaat naar 0 langs +1

In dit geval best mesh met Tri-band.  Dan is er een aparte band waarop de meshes draadloos met elkaar communiceren

Als je een vaste ethernet kabel van +1 naar 0 hebt en van +1 naar +2 volstaat een dual band Mesh

 

 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

3 ANTWOORDEN 3
Eve-73
Aspirant verkenner

thx! Hier ben ik iets mee.
Intussen pack gewijzigd, zonder internet te upgraden. Eerst even zo bekijken

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

Ok, @Eve-73 

Nog even zien of je met de ethernet kabel verbinding hebt tussen je modem op +1 en 0 en +2

Indien ja, kan ik je een goede en betaalbare mesh aanbevelen ( niet Orange )

Deze van Orange zou ik niet nemen, je kunt geen aparte SSID instellen voor de 2.4 en de 5 GHz band

Over de nieuwere heb ik geen info

Good luck

 

 

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

@Eve-73 

Als de modem op +1 staat denk ik dat je op 0 en +2 een redelijk bereik moet hebben

Als je voor mesh gaat, is het best dat de modules met de kabel verbonden zijn aan de modem.  Zet er dan een op 0 en een op +2.  Als je op +1 ook wifi wil, zet er dan 3.  IK zou de wifi op de Orange modem uitschakelen - zo doe ik het toch - modem staat in de garage

Voor de wifi, best de SSID (naam) splitsen.  een SSID voor de 2.4 GHz band en een SSID voor de 5 GHz band.  De 2.4 GHz gaat verder maar minder snel.  De 5GHz gaat vlugger

Als je Mesh zet - best wifi 6 

Wat je vast internet abonnement betreft, zou het eerst proberen met het normaal/goedkoop abonnement dat aan 150 Mbps gaat.  Indien onvoldoende kun  je nog altijd naar een snellere versie overschakelen

Vraag is.  Heb je op 0 en +2 een vaste ethernet kabel liggen die naar de modem op +1 gaat ?

Indien geen vaste ethernet kabel

>Heeft mesh wifi dan zin als ik op 0 en op +2 een module zet ? Want die van +1 zal beide vermoedelijk kunnen zien, maar zullen 0 en +2 mekaar kunnen zien ?

Ja.  Best er ook 1 zetten op +1.    0 gaat dan naar 2 langs +1.  2 gaat naar 0 langs +1

In dit geval best mesh met Tri-band.  Dan is er een aparte band waarop de meshes draadloos met elkaar communiceren

Als je een vaste ethernet kabel van +1 naar 0 hebt en van +1 naar +2 volstaat een dual band Mesh

 

 

Leden met de meeste pluimen