Ook van mij de allerbeste wensen aan alle Tribers hier tegenwoordig 😁
Vannacht was het, ondanks het verbod, een spektakel van jewelste met het vuurwerk. Vreemd eigenlijk, nu het niet mag was er veel meer en langer vuurwerk dan andere jaren ... 🤔
@Cdt24801 Ook mijn beste wensen voor u , hier eveneens een groot spektakel bij mijn ouders . En ze hebben het gevoeld sommige. Met de regen en rukwinden. Zelfs tot 5u 30 nog bezig . De honden 🐕 hadden heel veel schrik . In de streek zelfs een paard overleden 😢 Heel triestig
fijne nieuwjaarsdag nog tinneke2/wat je in je hart draagt geraak je nooit meer kwijt
@Jessiedevos@patrick2 een late fijne wens van mij en voor iedereen die het leest . Fijne avond verder . Nu is het rusten en wel nog even een wandelingetje met de woef 🐕 want dat geeft hij dik verdient . Fijne avond en tot morgen tinneke2/wat je in je hart draagt geraak je nooit meer kwijt
Inderdaad @Josette , het is gewoon wraakroepend. Hoe die "mensen" tekeer gaan, dat is niet meer normaal. Altijd maar vernielen en vechten ... Dat moeten ze in hun eigen land niet proberen, en dat weten ze maar al te goed ...
Maar hier ... En dat weten ze ook heel goed, dat het hier vol zit met onbekwame gewetenloze politiekers die hen steeds de hand boven het hoofd houden ...
@bigMODDER@Cdt24801 Hier overstromingen in onze regio en niet een beetje 🤏 alles loopt onder water 💦 de straten dan maar botten aan doen en te voet 🦶 gaan hopelijk 🤞 kan ik volgende week deftig naar het ziekenhuis toe gaan. Want zie me niet met laarzen toe komen op de operatiezaal .
Daar staat het water 💦 in de straten waar ik door moet hoog .
En al jaren hebben ze daar weet van
huizen 🏠 en zelfs een boerderij ondergelopen en de honden hebben ze met veel hulp gelukkig kunnen verplaatsen naar hun nieuw verblijf . De dieren hebben het gered ben blij voor hun . Dak al de bladeren 🍁 verwijderd want het spoelde ook al over . En nu doe ik niets meer want was zuipend nat . Fijne gezellige namiddag nog . groetjes 👋 tinneke2/wat je in je hart draagt geraak je nooit meer kwijt
En ja, wanneer de politiek niets doet om de omgeving aan te passen daar waar nodig (omdat ze belangrijkere dingen te doen hebben uiteraard ...) dan is de gewone burger de dupe ...
Zo is het altijd al geweest en het zal ook zo blijven ... Niets nieuws onder de zon hoor ....
Ben ik een pessimist? Neen hoor, ik ben een realist ...
Net thuis 🏡 gekomen in mijn eigen stulpje ben wel blij , wat een weer zeg, gelukkig nog geen overstroming. Eens rond gekeken en valt nog mee.
@Josette Overal op de weg ligt er afgevuurd vuurwerk 🎆 zelfs midden op de autoweg 🛣️ ze hebben geen respect ✊ meer . en gisteren werden er nog vuurwerk afgestoken jeetje .
En het ☔️ weer blijft nog een tijdje duren we hebben zandzakjes mogen afhalen .
Nu even rustig aan doen en blij dat het terug normaal zijn gang gaat . En hopelijk 🤞 wat minder ellende dit jaar voor elk van ons en de wereld 🌍. fijne dag alle Tribe en hou het nog veilig met dit weer tinneke2/wat je in je hart draagt geraak je nooit meer kwijt
@Josette Ga dat zeker niet doen voor de rest heb ik gerust hoor . Ben blij dat Douglas terug naar zijn huisje bij u mag . klopt vele mensen zitten in de miserabele omgeving nu en de verzekering zullen weer laat uitbetalen . Want betalen j n je maar de rest laat altijd op zich wachten . fijne avond tinneke2/wat je in je hart draagt geraak je nooit meer kwijt
Hoi @Josette , blij dat het goed gaat met Douglas en dat hij dus huiswaarts mag keren 👍
En de politiek ... tja ... Ik zal eens een historisch feit aanhalen, waar nooit over gesproken wordt in de geschiedenisboeken.
De Franse revolutie. Daar heeft iedereen al wel van gehoord. Daardoor veranderde Frankrijk van een monarchie in een republiek. Geen koning meer dus maar wel een president.
Maar weten jullie wat de echte aanleiding was tot die revolutie? Wel, dat was simpel. In het Frankrijk van die tijd betaalde de adel geen belastingen, maar om de schatkist toch te vullen werden de lagere standen gewoon dubbel belast. De redenering: die zijn met veel meer, dus die hebben daar niet zo veel last van ...
Na verloop van tijd pikten de "lagere standen" dat niet meer en eisten ze dat ook de adel hun deel van de belastingen zou betalen. Uiteraard was de adel daar niet mee gediend en ging dat plan niet door . De rest is geschiedenis ...
En weet je, de huidige Belgische politiek zou daar eens beter over nadenken. Want hier staat het niet letterlijk in de wet, maat in de praktijk gaat het wel die richting uit. Voor de politiekers, rijken en de bedrijven overal achterpoortjes en gunstmaatregelen .. En wij, gewone burgers, maar belastingen betalen op alles wat ze maar kunnen uitvinden en er komen er ieder jaar bij ....
Tja, als je in een landje dat een **bleep** groot is meer regeringen en ministers hebt dan je voor mogelijk zou houden (herinner u de covid periode: alle maatregelen moesten door 7 (inderdaad, zeven) ministers van volksgezondheid goedgekeurd worden ...) dan gaat het toch ooit fout lopen hoor ...
@Josette veel ontspanning bij de acupunctuur. Zal je goed doen . Ben de dagen aan het aftellen ,want binnenkort operatie en dan kan ik niets meer doen vandaar dat ik alles nu moet voorbereiden dat alles toch netjes ligt en dat ze deftig door kunnen en op het dak kunnen om de zonnepanelen te plaatsen . maar eerst nog even vandaag bij mijn moeke en vake . Wat gaan helpen . Voor de werkende @patrick2 en @bigMODDER werk ze en voorzichtig w nr er gaat nog veel regen ☔️ vallen 🪤 dat ga ik ook doen . Want zijn veel onvoorziene en onvoorzichtige op de baan . fijne Donderdag tinneke2/ wat je in je hart draagt geraak je nooit meer kwijt .
Solution acceptée
Josette
Super User
•
8K messages
We gaan verder
in een propere babbelhoek die vind je hier.
https://community.orange.be/t5/Tribe-Lounge/De-babbelhoek-boor-de-maand-februari/m-p/155940
0
Josette
Super User
•
8K messages
@Cdt24801 @patrick2 @Tinneke2 en alle anderen
die komen meelezen, of iets willen schrijven een goedemorgen.
De eerste dag van het nieuwe jaar.
Wij maken ons géén voornemens meer,
die kan je toch niet altijd waarmaken.
Voor jullie allen een heel fijn 2024 toegewenst,
het voornaamste in goede gezondheid.
Een fijne nieuwjaarsdag.
0
bigMODDER
Chef pisteur
•
118 messages
Beste wensen iedereen & ook aan @Josette @patrick2 @Tinneke2 @Cdt24801 @SVB
1
Cdt24801
Super User
•
7.2K messages
Ook van mij de allerbeste wensen aan alle Tribers hier tegenwoordig 😁
Vannacht was het, ondanks het verbod, een spektakel van jewelste met het vuurwerk. Vreemd eigenlijk, nu het niet mag was er veel meer en langer vuurwerk dan andere jaren ... 🤔
2
Jessiedevos
Pisteur confirmé
•
15 messages
Een fijne jaarwisseling🎉
1
Josette
Super User
•
8K messages
@Cdt24801 Stefaan en dan te bedenken, dat ze deze week géén eten meer hebben
want ze hebben bijna alles de lucht in geschoten, en weeral doden en zwaar gekwetste!
Ik ben blij dat deze dagen voorbij zijn, terug naar het normale,
allez voor zover dat gaat, het weer word ook niet meer normaal.
Een fijne dinsdag.
1
bigMODDER
Chef pisteur
•
118 messages
Goeimorgen , amai wat een weer seg ! en blijkbaar moet het nog beginnen !
7
JVV94
Pisteur vétéran
•
53 messages
Beste wensen en een gelukkig 2024 !
0
Tinneke2
Chaman confirmé
•
4K messages
@Josette @patrick2 @Cdt24801 @bigMODDER @JVV94 @Jessiedevos en alle andere medelezers
Goedemiddag,
Net thuis 🏡 gekomen in mijn eigen stulpje ben wel blij , wat een weer zeg, gelukkig nog geen overstroming. Eens rond gekeken en valt nog mee.
@Josette Overal op de weg ligt er afgevuurd vuurwerk 🎆 zelfs midden op de autoweg 🛣️ ze hebben geen respect ✊ meer .
en gisteren werden er nog vuurwerk afgestoken jeetje .
En het ☔️ weer blijft nog een tijdje duren we hebben zandzakjes mogen afhalen .
Nu even rustig aan doen en blij dat het terug normaal zijn gang gaat . En hopelijk 🤞 wat minder ellende dit jaar voor elk van ons en de wereld 🌍.
fijne dag alle Tribe en hou het nog veilig met dit weer tinneke2/wat je in je hart draagt geraak je nooit meer kwijt
1
Josette
Super User
•
8K messages
Ja @Cdt24801 Stefaan echt om mee te janken is het!
Postzegel op de poep en terug!
Vandaag dagje hospitalisatie voor Douglas.
Hopelijk een van de laatste keren.
We zijn op tijd terug gekomen een dagje vroeger, storm Henk
heeft er goed huisgehouden pffff.
Een fijne woensdag.
0
Tinneke2
Chaman confirmé
•
4K messages
@Josette @Cdt24801 @patrick2 En alle medelezers
Goedemorgen ,
@Josette Ik duim voor u en Douglas
Hier zeer donker weer . Regen en veel wind 💨. Voor de rest fijne dag 👋 iedereen .
tinneke2/wat je in je hart draagt geraak je nooit meer kwijt
0
Josette
Super User
•
8K messages
@Tinneke2 loop jezelf weeral niet voorbij hé.
@Cdt24801 echt de politiekers zakkenvullers en Europa nog meer!
Douglas is onderweg terug naar huis.
Ben benieuwd. En dan die regen wat een miserie bij vele mensen.
Kunnen weer jaren op hun centen wachten.
Ik ga de keuken in fijne avond.
2
Josette
Super User
•
8K messages
@Cdt24801 dat was nu toch mijn slechtste vak op school. 🙄 Echt waar.
Het mag van mij veranderen,
Zo de deze vandaag naar de acupuncturist.
Maak er een fijne donderdag van.
0
Tinneke2
Chaman confirmé
•
4K messages
@Josette @patrick2 @Cdt24801 @bigMODDER En alle andere medelezers
Goedemorgen,
@Josette veel ontspanning bij de acupunctuur. Zal je goed doen .
Ben de dagen aan het aftellen ,want binnenkort operatie en dan kan ik niets meer doen vandaar dat ik alles nu moet voorbereiden dat alles toch netjes ligt en dat ze deftig door kunnen en op het dak kunnen om de zonnepanelen te plaatsen .
maar eerst nog even vandaag bij mijn moeke en vake . Wat gaan helpen .
Voor de werkende @patrick2 en @bigMODDER werk ze en voorzichtig w nr er gaat nog veel regen ☔️ vallen 🪤 dat ga ik ook doen . Want zijn veel onvoorziene en onvoorzichtige op de baan .
fijne Donderdag tinneke2/ wat je in je hart draagt geraak je nooit meer kwijt .
1
Josette
Super User
•
8K messages
Ja alweer vrijdag de tijd gaat echt snel.
Ik heb redelijk goed geslapen.
Maak er een fijne vrijdag van.
0