Pisteur confirmé
•
37 messages
4g totaal niet geschikt voor thuiswerken
Thuiswerken via 4g is een drama. Hier pas zie je hoe snel draadloos internet aan zijn limiet zit. Ik moet inloggen op de servers bij ons op het werk en tegelijkertijd komen er telefoontjes binnen of moet ik zelf bellen. Concreet: zoekopdrachten op een remote server in combinatie met telefoongesprekken is volledig uit den boze. De reactietijd van een zoekopdracht wordt door het telefoongesprek zodanig vertraagd dat de server constant foutmeldingen geeft. IT afdeling heeft het zodanig aangepast dat inkomende en uitgaande gesprekken afgeleid werden naar mijn gsm. En het probleem was opgelost. Nu heb ik ondertussen een nieuwe internet aansluiting via vdsl en heb orange aan de kant geschoven. Wat een verademing. Een bedrade internet aansluiting heeft helemaal geen moeite om telefoongesprekken en remote server zoekopdrachten tegelijkertijd af te handelen.

patrick2
Super User
•
11.1K messages
@JackDaniels en waarom heb je dan Orange aan de kant geschoven ? Je kan bij Orange ook vast internet nemen daarvoor hoef je niet naar Proximus.
Dus ik zie eigenlijk de zinvolle boodschap niet in deze post. Je komt uitleg geven dat internet via 4G niet geschikt is voor thuis werk dus dat het traag gaat en je volume direct op is en dan vervolgens ga je Proximus aanreiken. Daar zie ik die logica niet geheel in.
Kan je er eens een deftige uitleg bij geven wat het nut van deze post is dat je Orange aan de kant hebt geschoven ?
4
Totem
Grand Sage
•
4.1K messages
Ugh @JackDaniels,
Jammer genoeg wordt ons 4g netwerk zwaar belast in deze moeilijke tijden aangezien er veel thuis wordt gewerkt.
Normaal gezien is er geen link tussen je 4g verbruik en 2g of 3g oproepen, tenzij je via 4g belt :s
Hier zijn enkele tips & tricks die je kunnen helpen om je flybox opnieuw aan de praat te krijgen. Vergeet ook niet dat je bij ons Love-Duo kan aanschaffen (Internet + mobiel).
Vergeet ook niet dat een verbinding op een VPN soms tot incompatibiliteiten kan leiden, soms moet de Flybox geconfigureerd worden om een correcte verbinding op je professionele-VPN te krijgen.
Aarzel zeker niet om contact op te nemen met de technische Tribe via de Customer Service stamleden of het Webcare-tribe op sociale media. Ze kunnen je sowieso hiermee helpen, want normaal gezien zou alles perfect moeten werken (behalve als je je 4G bundel totaal hebt opgebruikt).
Totem's zonnegroeten,
Totem
11