Profil de JackDaniels

Pisteur confirmé

 • 

37  messages

4g totaal niet geschikt voor thuiswerken

Thuiswerken via 4g is een drama. Hier pas zie je hoe snel draadloos internet aan zijn limiet zit. Ik moet inloggen op de servers bij ons op het werk en tegelijkertijd komen er telefoontjes binnen of moet ik zelf bellen. Concreet: zoekopdrachten op een remote server in combinatie met telefoongesprekken is volledig uit den boze. De reactietijd van een zoekopdracht wordt door het telefoongesprek zodanig vertraagd dat de server constant foutmeldingen geeft. IT afdeling heeft het zodanig aangepast dat inkomende en uitgaande gesprekken afgeleid werden naar mijn gsm. En het probleem was opgelost. Nu heb ik ondertussen een nieuwe internet aansluiting via vdsl en heb orange aan de kant geschoven. Wat een verademing. Een bedrade internet aansluiting heeft helemaal geen moeite om telefoongesprekken en remote server zoekopdrachten tegelijkertijd af te handelen. 

Super User

 • 

11.1K  messages

@JackDaniels  en waarom heb je dan Orange aan de kant geschoven ? Je kan bij Orange ook vast internet nemen daarvoor hoef je niet naar Proximus. 

Dus ik zie eigenlijk de zinvolle boodschap niet in deze post. Je komt uitleg geven dat internet via 4G niet geschikt is voor thuis werk dus dat het traag gaat en je volume direct op is en dan vervolgens ga je Proximus aanreiken. Daar zie ik die logica niet geheel in. 

Kan je er eens een deftige uitleg bij geven wat het nut van deze post is dat je Orange aan de kant hebt geschoven ? 

Pisteur confirmé

 • 

37  messages

Het staat er toch? Reactietijd server in combinatie met telefoongesprekken is dodelijk via 4g. Waar staat er trouwens dat ik bij Proximus ben? Waar schrijf ik over mijn volume dat opgebruikt is? Je hebt mijn bericht niet (goed) gelezen en verzint er gelijk nog wat bij ook???

Bovendien kan ik bij Orange niet terecht voor bedraad internet only, orange verkoopt uitsluitend packs met televisie en/of mobiele telefonie. En dat heb ik allemaal niet nodig.

Of dient dit forum enkel om Orange te bewieroken en mogen de tekortkomingen niet ter sprake komen? 

Super User

 • 

11.1K  messages

@JackDaniels  ik heb je bericht gelezen ja en de vdsl verbinding doet mij sterk denken aan Proximus vandaar de koppeling tussen de twee. En moet er niks bij verzinnen het is gewoon de ervaring , maar dan ben ik mis. 

Pisteur confirmé

 • 

37  messages

Alsof Proximus de enige provider is die vdsl aanbiedt. 

Super User

 • 

11.1K  messages


@JackDaniels  schreef:

Het staat er toch? Reactietijd server in combinatie met telefoongesprekken is dodelijk via 4g. Waar staat er trouwens dat ik bij Proximus ben? Waar schrijf ik over mijn volume dat opgebruikt is? Je hebt mijn bericht niet (goed) gelezen en verzint er gelijk nog wat bij ook???

Bovendien kan ik bij Orange niet terecht voor bedraad internet only, orange verkoopt uitsluitend packs met televisie en/of mobiele telefonie. En dat heb ik allemaal niet nodig.

Of dient dit forum enkel om Orange te bewieroken en mogen de tekortkomingen niet ter sprake komen? 


Je hebt deze post bewerkt zie ik . 

Hier mogen ook de tekortkomingen van Orange zeker besproken worden. En ook ideeen die klanten hebben naar Orange toe. Ik zelf heb al in het verleden een post gemaakt naar Orange met de vraag een internet only abonnement te lanceren. 

Grand Sage

 • 

4.1K  messages


@JackDaniels  schreef:

Thuiswerken via 4g is een drama. Hier pas zie je hoe snel draadloos internet aan zijn limiet zit. Ik moet inloggen op de servers bij ons op het werk en tegelijkertijd komen er telefoontjes binnen of moet ik zelf bellen. Concreet: zoekopdrachten op een remote server in combinatie met telefoongesprekken is volledig uit den boze. De reactietijd van een zoekopdracht wordt door het telefoongesprek zodanig vertraagd dat de server constant foutmeldingen geeft. IT afdeling heeft het zodanig aangepast dat inkomende en uitgaande gesprekken afgeleid werden naar mijn gsm. En het probleem was opgelost. Nu heb ik ondertussen een nieuwe internet aansluiting via vdsl en heb orange aan de kant geschoven. Wat een verademing. Een bedrade internet aansluiting heeft helemaal geen moeite om telefoongesprekken en remote server zoekopdrachten tegelijkertijd af te handelen. 


Ugh @JackDaniels,

Jammer genoeg wordt ons 4g netwerk zwaar belast in deze moeilijke tijden aangezien er veel thuis wordt gewerkt.

Normaal gezien is er geen link tussen je 4g verbruik en 2g of 3g oproepen, tenzij je via 4g belt :s

Hier zijn enkele tips & tricks die je kunnen helpen om je flybox opnieuw aan de praat te krijgen. Vergeet ook niet dat je bij ons Love-Duo kan aanschaffen (Internet + mobiel).

Vergeet ook niet dat een verbinding op een VPN soms tot incompatibiliteiten kan leiden, soms moet de Flybox geconfigureerd worden om een correcte verbinding op je professionele-VPN te krijgen.

Aarzel zeker niet om contact op te nemen met de technische Tribe via de Customer Service stamleden of het Webcare-tribe op sociale media. Ze kunnen je sowieso hiermee helpen, want normaal gezien zou alles perfect moeten werken (behalve als je je 4G bundel totaal hebt opgebruikt).

Totem's zonnegroeten,

Totem

Pisteur confirmé

 • 

37  messages

Ik ben verbonden via VPN. Ik heb niks aangepast in de flybox. Nu ik vdsl heb met een Fritzbox modem zijn mijn problemen van de baan. En neen, in mijn Fritzbox heb ik niks moeten aanpassen. En mijn bundel was verre van opgebruikt. De technicus die mijn aansluiting kwam activeren wist precies waar ik over sprak. Hij en zijn collega's worden met hetzelfde probleem geconfronteerd, bellen en data query op een server, simultaan. Dramatisch onder 4g.

Grand Sage

 • 

4.1K  messages


@JackDaniels  schreef:

Ik ben verbonden via VPN. Ik heb niks aangepast in de flybox. Nu ik vdsl heb met een Fritzbox modem zijn mijn problemen van de baan. En neen, in mijn Fritzbox heb ik niks moeten aanpassen. En mijn bundel was verre van opgebruikt. 


Ugh @JackDaniels,

Ok, dan is Totem blij dat je probleem opgelost is, jammer dat het niet via onze diensten is verholpen. Maar vergeet niet dat Tribe en de technische diensten er voor jou zijn. Je had sowieso een oplossing via onze diensten gevonden. 

Aarzel zeker niet om hen te contacteren indien nodig 🙂

Totem's zonnegroeten,

Totem

Super User

 • 

7.2K  messages

@JackDaniels 

Als ik dit allemaal goed begrijp is de situatie nu dat je belt via 4G en uw queries doet via VDSL. Klopt dat? Of zie ik het verkeerd?

 

Pisteur confirmé

 • 

37  messages

Dat zie je verkeerd. Orange met flybox aan de kant geschoven ten voordele van vdsl. Alles loopt nu via vdsl, telefoon en query verzoeken en dat werkt perfect. 

Super User

 • 

7.2K  messages

Ah, OK, ik stelde de vraag omdat ik niet wist hoe exact uw configuratie was. Wanneer je schreef dat je belde over 4G was mijn vermoeden dat het om VoLTE ging. Dat was dus niet correct dan ....

 

Loading...