Profil de Mik01

Chef pisteur

• 

107  messages

Aansluiting te kort.

Op 2 december ging bij mij de omschakekling door van Telenet naar Orange.

Alles verliep vlot. Maar..... ik had toen al een internet aansluiting naar decoder, tv, pc en mediaplayer.

Die mediaplayer ligt niet voortdurend aan. Dus vier aansluitingen.

De decoder van Orange telt ook 4 aansluitingen. Maar ik heb ook vaste telefoon en die gebruikt er nog eentje. Gevolg, de man die de installatie deed schakelde de kabel naar mijn mediaspeler uit.

Nu heb ik een probleem. Moet ik zorgen dat er aansluitingen bijkomen of doet Orange iets aan het probleem.

Weet niet of die persoon dat doorgegeven heeft. 

Super User

• 

7.2K  messages

@Mik01 

Wanneer je RJ45 aansluitingen te kort komt kun je probleemloos een switch tussenschakelen. Die dingen kosten niet veel (voor € 30 hebt ge al een goeie) en zijn probleemloos te installeren. Gewoon de UTP kabels inpluggen (ééntje naar de modem/router, de andere poorten zijn vanaf dan extra poorten die beschikbaar zijn).

Er is keuze genoeg: 5 of 8 of 16 of 32 extra poorten, allemaal geen probleem.

Wel op letten dat ge een gigabit versie neemt. Ik veronderstel wel dat er tegenwoordig niet veel megabit versies te koop zijn, maar toch zeker checken.

Super User

• 

7.2K  messages

@Mik01 

Je zegt dat je van Telenet komt. Daar kun je zo een switch (5 poorten) gratis gaan afhalen indien die echt nodig is. Of dat bij Orange ook het geval is weet ik niet. Ik persoonlijk heb in heel het huis drie switchen staan. Die heb ik zelf gekocht.

In ieder geval, als je er eentje zelf moet kopen, het kost geen fortuin, dat is een troost.

Apprenti pisteur

• 

2  messages

Perfecte uitleg!!

Super User

• 

7.6K  messages

@Mik01 

(1) Je kunt eventueel de TV of de decoder op WIFI zetten, dit maakt 1 of 2 poorten vrij
(2) of een switch gebruiken - 4 of 8 ports - die je op de router aansluit

Chef pisteur

• 

107  messages

Dit moet toch door de installateur gebeuren! Niet duur???? 30€???

Heeft geen wifi gebruikt omdat hij het toestel niet vond. Staat nochtans maar 1,5m van decoder.

Super User

• 

7.6K  messages

@Mik01 Zo moeilijk is het nu ook weer niet om de decoder op WIFI te doen werken.
Geeft je direct een poort vrij voor de mediaspeler 

Chef pisteur

• 

107  messages

Ik stond erbij toen hij het paswoord liet opzoeken. Na een paar maal heeft hij de verbinding met de rj45 gemaakt.

Super User

• 

7.2K  messages

@Mik01  schreef:

Ik stond erbij toen hij het paswoord liet opzoeken. Na een paar maal heeft hij de verbinding met de rj45 gemaakt.

En heb je dat zelf al eens geprobeerd? Rustig op uw gemak? Op de juiste manier?

Chef pisteur

• 

107  messages

Neen, ben ook geen grote liefhebber van Wifi. Ik verkies een vaste aansluiting indien mogelijk.

Maar ik blijf er bij, de installateur moest dit opgelost hebben. het schijnt ook dat het van de installateur afhangt of er een Devolo geplaatst wordt. Die heeft dan ook nog een vaste verbinding over.

Loading...