Hier toch deftige problemen hoor, en het zijn wederom DNS problemen. DNS server handmatig veranderd naar 208.67.222.222 en dan werkt het internet weer.
De DNS servers van Orange werken niet meer. Als je inlogt op je modem (surfen naarhttp://192.168.1.1) kan je klikken op "Jouw Modem" en daarna op "Jouw lokaal netwerk". Onderaan staan DNS-instellingen. Schuiver op ON zetten en in de vakjes eronder naast Primaire DNS 1.1.1.1 tikken en Secundaire DNS 8.8.8.8.
Daarna op toepassen drukken en je PC of Mac herstarten of de wifi van smartphone uit en terug inschakelen.
Ik ben hier ook al 3 dagen aan't sukkelen met het internet, continu privacy errors bij merendeels van de websites, via elk apparaat. Ik had ook al gekeken om de DNS servers handmatig te wijzigen, maar zie nergens de mogelijkheid bij de Compal modem...
Geaccepteerde oplossing
patrick2
Super User
•
11.1K Berichten
Bedankt om het te delen met ons @Gregory
3
ZL_77
Apprenti pisteur
•
1 Bericht
In west-vlaanderen zelfde probleem.
1
0
Gregory
Super User
•
7.7K Berichten
De commentaren zijn ook niet van de poes, wat naar beneden scrollen
1
0
Josette
Super User
•
8.1K Berichten
@Gregory
Innige deelneming. Erg is dat.
We zijn zo afhankelijk van anderen.
Is nooit goed.
Sterkte.
7
0
Stoffel
Pisteur expérimenté
•
14 Berichten
Dag @Gregory
De DNS servers van Orange werken niet meer. Als je inlogt op je modem (surfen naar http://192.168.1.1) kan je klikken op "Jouw Modem" en daarna op "Jouw lokaal netwerk". Onderaan staan DNS-instellingen. Schuiver op ON zetten en in de vakjes eronder naast Primaire DNS 1.1.1.1 tikken en Secundaire DNS 8.8.8.8.
Daarna op toepassen drukken en je PC of Mac herstarten of de wifi van smartphone uit en terug inschakelen.
Je zou dan internet moeten hebben.
Groetjes
Stoffel
10
0