Profil de patrick2

Sage

 • 

11K  messages

vendredi 14 février 2020 12:21

Internet verbruik raadplegen , Telemeter

We hebben regelmatig vragen en of opmerkingen in verband met de vraag of het verbruik gezien kan worden van het vaste internet. Daarop zijn er verschillende posten geweest maar wilde het toch eens samen nemen in 1 post . 

Het is gebleken dat er bij verschillende personen het verbruik wel zichtbaar is en bij andere weer niet die krijgen de foutmelding ' wegens technische redenen kan uw aanvraag niet werkt worden ' . Het beste is om dan eens via de klantendienst of via Fb messenger ( geen FB account nodig ) of eventueel twitter een bericht te sturen. Deze zullen een dossier aanmaken en hopelijk zo snel als mogelijk op te lossen dat het verbruik zichtbaar is. Nu heb ik hier ook al andere Tribers gezien en daarbij gelezen dat het nog niet is opgelost.Zou willen zeggen dat men niet moet opgeven en nogmaals eens dit te laten bekijken. Er bestaat wel degelijk een Telemeter bij Orange om het vast internet verbruik te zien kijk maar in deze post  . 

Hopelijk is het voor iedereen zo een beetje duidelijk en bij eventuele vragen gewoon reageren onder deze post. Dan hebben we alles in 1 post staan in plaats van drie ,vier verschillende onderwerpen en posten die over hetzelfde gaan. 

@Totem  is het mogelijk om deze post ergens bovenaan vast te zetten ? 

Sage

 • 

7.2K  messages

il y a 5 ans

Wat ik hier even wil verduidelijken uit de tekst van Patrick: er bestaan versies van Messenger die werken op basis van uw gsm nummer en volledig losstaand van FB zijn. Dit zowel voor op een gsm als voor op een PC.

Je hebt dus helemaal geen FB account nodig om Messenger te gebruiken.

En het is niet van horen zeggen, ikzelf heb geen FB en toch Messenger, zowel op gsm als op PC.

Sage

 • 

7.2K  messages

Voor de Tribers die niet graag zelf iets opzoeken: hier is een thread alwaar verschillende links instaan om zulke Messenger versies te downloaden.

Apprenti pisteur

 • 

2  messages

il y a 5 ans

Bestaat de mogelijkheid om naast het totale verbruik ook het verbruik per toestel te bekijken? Of op zijn minst al wat meer details over het totaalverbruik (zoals een grafiekje dat de totalen per dag of uur laat zien bijvoorbeeld).

Zou handig zijn om uit te zoeken waar het soms toch hoge verbruik vandaan komt. 

Sage

 • 

7.2K  messages

@doctortropico 

Het verbruik per toestel, dat kan alleen als je een eigen router plaatst die over deze functie beschikt, dat kan de provider niet aanbieden.

Het verbruik globaal per dag aangeven, zelfs opgesplitst in dal- en spitsuren,, dat zou wel kunnen, maar dat moeten ze dus willen ontwikkelen hé ..

 

Apprenti pisteur

 • 

2  messages

@Cdt24801 die flybox modem werkt ook als router, dus het zou mss in te stellen zijn? Zelf ken ik er niet zo veel van, maar ik las hier en daar dat je met custom firmware wel zoiets kan bereiken. (https://www.google.com/amp/s/www.howtogeek.com/222740/how-to-the-monitor-the-bandwidth-and-data-usage-of-individual-devices-on-your-network/amp/)

Anyway: op elke pc en smartphone een app installeren kan ook natuurlijk, maar dan moet je zelf alle data samenleggen. 

Dus hint naar Orange: zou een fijne optie zijn 😉

Sage

 • 

7.2K  messages

@doctortropico 

De routers die door de providers verdeeld en geïnstalleerd worden, of het nu gewone exemplaren aan de kabel zijn of 4G exemplaren, maakt niet uit, zijn steeds voorzien van een aangepaste firmware met beperkte mogelijkheden.

Dit om een groot deel van de klanten, dat niet over de nodige technische kennis beschikt, tegen zichzelf te beschermen.

En eigenlijk vind ik dat wel een goede zaak. Het bespaart de klantendienst een hoop werk en de klanten een hoop onnodige problemen door gepruts.

Wat de kleine groep van klanten die wel technisch onderlegd zijn wenst, en dat is reeds gevraagd: geef de mogelijkheid om, op eigen risico (= geen officiële support), een uitgebreidere firmware te krijgen om meer mogelijkheden te kunnen benutten. Tot op heden helaas nog geen respons op die vraag ...

Pisteur confirmé

 • 

8  messages

il y a 5 ans

Ik heb Orange sinds 02/10 en bij mij is die teller nog niet actief. Ik krijg inderdaad ook die foutmelding. Bij Orange had men mij gezegd dat dit een aantal weken nodig heeft. Klopt dit? Zijn er nog mensen bij wie die Telemeter pas na een aantal weken begon te werken/werd getoond in de account?

Pisteur vétéran

 • 

48  messages

Ge kunt altijd inloggen op je router via
http://192.168.0.1/ 
Hier dan je paswoord ingeven van de klantenzone en je kunt dan onderraan zien wat je verbruikt hebt. Is natuurlijk niet praktisch maar is beter dan niets.

Pisteur confirmé

 • 

8  messages

Bedankt voor die tip! Maar wordt dat via die link ook elke maand terug op nul gezet? Of telt die telkens door?

Na ontelbare berichten naar de klantendienst, is die telemeter via de klantenzone op de website van Orange nog steeds niet in orde bij mij. Ik snap dat niet. Kan toch niet zo moeilijk zijn?

Sage

 • 

11K  messages

@elguapo  wat er precies mis mee is geen idee daar heb je echt de technische dienst voor nodig. Zou dan ook voorstellen nog eens een bericht via Facebook Messenger te doen en nog eens vragen. Voor Facebook dien je wel een account te hebben. 

Je Telemeter telt op tot het einde van je Facturatie cyclus en dan gaat deze op nul. Dus hij blijft niet optellen omdat je bij het begin van de nieuwe periode weer moet kunnen zien wat je verbruikt hebt. 

Pisteur confirmé

 • 

8  messages

Heb ik de voorbije weken al enorm vaak gedaan, maar verder dan "We maken een dossier op" gaat het nooit.

Ik ben een zeer fervente streamer, dus ik vind het vervelend dat ik niet kan opvolgen wanneer ik in de buurt van die 750 GB kom.

Sage

 • 

11K  messages

@elguapo  het is ook fijn om te zien wat je verbruikt zeker als je een groot verbruiker bent. Weet wel dat de piek en dal uren zijn veranderd : 

Piek = 17 uur - 23:59 uur.

Dal = 00 uur - 17 uur

Zelf kijk ik niet zo naar de meter want weet toch wel dat ik boven de 1100 GB uitkom elke maand en dat ik ruim in de dal uren blijf. Maar het zou natuurlijk prettig zijn dat het werkt daar geef ik je helemaal gelijk in. Het is er en het moet werken. 

 

Loading...