Pisteur expérimenté
•
13 messages
Kosten buiten abonnement vanaf start nieuwe facturatieperiode zonder zinnige verklaring
Sinds 4 september loopt een nieuwe facturatieperiode. Na enkele dagen merkte ik op dat er kosten buiten abonnement bijkwamen, ondertussen opgelopen tot 44,64 euro terwijl er nog steeds surfvolume overblijft (actueel nog 665 mb). Ik nam hiervoor contact twee weken geleden met Orange via messenger. Na regelmatig aandringen moet ik blijkbaar vandaag gelukkig zijn wan de 'achterliggende dienst' heeft ontdekt dat er 19 gb in plaats van 15 gb is gebruikt....Kan dus helemaal de verklaring niet zijn, want de kosten begonnen onmiddellijk bij start nieuwe facturatieperiode te lopen en de status op vandaag via my Orange is nog 665 mb van de 15 gb over cf. foto. Ik heb gemerkt in de discussies dat dit geen nieuw fenomeen is en dat er reeds meer dan eens dergelijke klachten waren bij andere gebruikers. Wie kan hierbij helpen?Stand verbruik 23.09.20 om 16:45
Josette
Ervaren verkenner
•
7.5K messages
il y a 5 ans
@MarcVS1 goedenavond.
Een vraagje? Bel jij of doe jij SMS- en naar het buitenland?
Want België telt nog altijd roamingkosten. Ook ik heb dat mogen ondervinden.
De regering moet centen hebben.
2
Anonymous User
4.4K messages
il y a 5 ans
@MarcVS1
Waarschijnlijk staat je teller wat achter en heb je idd al meer gebruikt dan 15gb maar is dat nog niet geüpdatet in je Orange app. Als ik bv 500mb nu gebruik gaat dat niet direct van mijn volume maar zie ik dat pas enkele uren laten of zelfs de volgende dag pas. Maar voor mij dat nu niet van toepassing omdat ik GO Unlimited heb.
7
haelewyn
Chef pisteur
•
114 messages
il y a 5 ans
Dag Marc,
Zelf heb ik het gevoel dat het niet over dataverbruik gaat en toch niet in Belgie. Zoals Cdt zei : de teller voor data is up to date genoeg en je ziet al van de eerste dag extra verbruik op je faktuur komen.
Enkele voorbeelden van wat wel al eens gebeurt :
Als je je dicht bij een land van buiten de EU bevindt en regelmatig roamingverbindingen maakt. Als je bv op een Grieks eiland bent, niet ver van de Turkse kust (Chios is een voorbeeld) is het mogelijk dat je regelmatig contact maakt (automatisch) met een Turks netwerk waar je dan geen gratis datagebruik van je bundel kan hebben. Of bv op Cyprus waar een Turks gedeelte bestaat..
Dat kan ook elders in het buitenland het geval zijn. Bv op een schip dat tussen FR en UK vaart omdat die jouw gesprekken, SMS en data verwerken / doorstralen via een satellietverbinding.
De meest voorkomende oorzaak van onverklaarbare kosten is naar mijn ervaring dat je SMS ontvangt van een nummer van vier cijfers dat ineens ook betalend is. Krijg je rotzooi sms'jes ? Zelfs al heb je die in je gsm zelf geblokkeerd, dan kan het nog aangerekend worden want het wordt geregistreerd als 'aangekomen'.
Bv een spelletje, horoscoop, info van eender welke aard ? Als dat zo is krijg je dat toegestuurd van een ander bedrijf dan Orange. Zij factureren alleen maar door ..
Het is een beetje jammer maar vaak zien ze bij Orange ook niet echt waarom je factuur aan het oplopen is tot je facturatiemaand echt afgesloten is. Pas daarna is echt zichtbaar welke bedragen deel uitmaken van die extra's. Laat hier nog even weten wat er aan de hand was. Het is ook voor ons interessant om te weten.
2
Vlienie140dznd
Apprenti pisteur
•
2 messages
il y a 5 ans
Beste,
ik zit met hetzelfde probleem. Ik heb mijn tarief verminderd, een week later zie ik dat mijn buiten bundel oploopt. Ik heb direct gebeld naar orange om betalende diensten en multimedia aankopen te laten blokkeren. Want naar mijn weten heb ik dit niet gebruikt. Ook mijn verbruik tekent nog binnen de grenzen. Maar elke dag komen er tientallen centen bij. Het is nu nog niet zoveel, maar ik zie de buiten bundel ‘smorgens en dezelfde avond verhogen?! Heb in 6 dagen tijd al een 5-tal telefonisch contact gehad met de klantendienst en telkens krijg ik hetzelfde antwoord, wachten tot de factuur is. Maar ondertussen loopt de buiten bundel wel mooi verder op. 😫
5