Pisteur confirmé
•
11 messages
LAN aansluiting werkt op laptop, niet op TV-box
Hoi,
bizarre situatie:
De switchpoort op de Orange-modem/router is verbonden met een RJ45 LAN wall outlet. Als de tv-box op de outlet wordt aangesloten wordt er geen ethernetconnectie gevonden, sluit ik rechtstreeks een laptop op dezelfde outlet (met dezelfde UTP kabel) aan dan is er direct netwerkconnectie en dataverkeer. Verschillende utp-kabels (inclusief verschillende cat-kabels) getest en het probleem blijft…
Als we de tv-box op een andere wall outlet aansluiten (die op dezelfde switchpoort wordt aangesloten (om zeker te zijn dat de poort op de modem/router werkt)) wordt direct signaal gevonden.
Heeft er iemand een idee wat er aan de hand kan zijn? Of een mogelijke oplossing of Workaround?
Alvast bedankt!
Gregory
Ervaren verkenner
•
7.5K messages
il y a 3 ans
Misschien is het signaal niet sterk genoeg, kabel heel lang en wil de TVBox een sterk signaal
Je kunt eens een switch zetten aan de wall outlet - ik doe dat ook
Aan de switch verbind ik dan de TVBox en ook de TV
( gezien dat de TVBox en ook mijn TV op 100 Mbps werken. Heb een giga switch in de garage aan de orange router, die dan naar verschillende kamers leidt)
Had vroeger een d-link switch aan de TV D-Link DGS-1008D 8-Port Gigabit Switch Desktop (10/100/1000 Mbit/s Single 8 Port zwart : Amazon.nl: Elektronica
Deze week vervangen door een 5 port TP-link desktop-switch LS1005G aangezien ik buiten de TBBox en de TV geen aansluitingen nodig heb daar. En heb er nog altijd twee over nu
10.99 EUR in de action TP-link desktop-switch LS1005G | Action.com
3
0