Profil de Vibrotek

Pisteur confirmé

• 

5  messages

vendredi 7 octobre 2022 14:44

Lengte utp

Beste ,

wat is de maximale lengte van een utp kabel dat je kan gebruiken?

Ervaren verkenner

• 

7.2K  messages

il y a 3 ans

@Vibrotek 

Voor standaard UTP kabel is dat maximaal 100 meter. Je kan langer, maar je zal dan (forse) verliezen en wellicht ook onderbrekingen in koop moeten nemen.

Pisteur expérimenté

• 

15  messages

il y a 3 ans

minder als 100 meter zonder onderbrekingen.

Ervaren verkenner

• 

7.2K  messages

@hantarohonda  schreef:

minder als 100 meter zonder onderbrekingen.

That's what i said .....

Pisteur vétéran

• 

11K  messages

@Vibrotek 

Ik heb UTP liggen van 30 meter en dat werkt perfect hoor. 

Pisteur expérimenté

• 

15  messages

dan heb je gelijk

Ervaren verkenner

• 

7.2K  messages

il y a 3 ans

De originele vraag was de maximaal bruikbare lengte van een UTP kabel. Het antwoord is 100 meter.  En dat stond al in de eerste reply op de vraag.

Apprenti guérisseur

• 

165  messages

inderdaad is kde kabellengte uit 1 stuk 100 meter volgens de geldende norm.

MAAR, als je er een switch tussenzet, kan je langer gaan, omdat deze het signaal gaat versterkt terug gaat uitsturen, aangezien de switch dan als een repeater gaat fungeren, kan er weer 100m achter 🙂

Als je zover wil gaan natuurlijk.  100m is een lengte die opgegeven word volgens de standaard maar uit ondervinding heb ik wel al eens een lengte van 130m cat6 zonder veel verlies uitgemeten.  Maar dat is dan weer afhankelijk van de situatie (knooppunten, couplers, transfo's, electriciteit in de buur etc...)

Ervaren verkenner

• 

7.2K  messages

@Mattie  schreef:

inderdaad is kde kabellengte uit 1 stuk 100 meter volgens de geldende norm.

MAAR, als je er een switch tussenzet, kan je langer gaan, omdat deze het signaal gaat versterkt terug gaat uitsturen, aangezien de switch dan als een repeater gaat fungeren, kan er weer 100m achter 🙂

Als je zover wil gaan natuurlijk.  100m is een lengte die opgegeven word volgens de standaard maar uit ondervinding heb ik wel al eens een lengte van 130m cat6 zonder veel verlies uitgemeten.  Maar dat is dan weer afhankelijk van de situatie (knooppunten, couplers, transfo's, electriciteit in de buur etc...)

Inderdaad, maar vertel er dan ook meteen bij dat die switch (of een andere versterker) stroom nodig heeft, dus die kabels moet je dan ook nog eens extra aanleggen ....

Apprenti guérisseur

• 

165  messages

@Cdt24801 switch op POE, dus geen extra kabels nodig 🙂 kosten niet meer veel tegenwoordig.  Waar de utp vertrekt heb je hoogstwaarschijnlijk toch een stopcontact, daar een PoE injector op en dan kan je verder.  Zo heb ik het ook gedaan en werkt top!

Ervaren verkenner

• 

7.2K  messages

@Mattie 

Klopt, zo kan je het ook doen, niet aan gedacht 😉

Pisteur expérimenté

• 

29  messages

il y a 3 ans

Hallo!!

En waarvoor moet deze kabel dan precies dienen?

Loading...