Profil de SABke

Pisteur confirmé

 • 

6  messages

melding mobiele data opgebruikt

Hallo, in mijn abonnement zit 20G mobiele data. Ik heb dit nog nooit, geen enkele keer, opgebruikt. Vandaag krijg ik opeens een melding dat alles op zou zijn en ook 60 euro buiten mijn bundel? Hoe kan dat, ik heb niks anders gedaan dan andere maanden. Ik ben 100% zeker dat hier iets niet juist is.

war kan ik hier aan doen?

Apprenti guérisseur

 • 

165  messages

Hallo, 

probeer het eens via volgende te achterhalen:

  1. Ga in de instellingen naar ‘Netwerk en internet’ en tik op ‘Simkaarten’;
  2. Voor meer gedetailleerde informatie tik je op ‘Datagebruik van app’;

     

Je ziet direct in beeld hoeveel mobiele data je de afgelopen maand hebt verbruikt. Dankzij het lijndiagram kun je ook snel zien op welke dagen je meer of juist minder data hebt verstookt. Daaronder vind je tot slot de apps met het meeste verbruik.

Het datagebruik wordt op Android gemeten per maand. Wanneer de maand precies begint, kun je zelf instellen. Duik daarvoor weer de instellingen in. Ook handig is het instellen van een datawaarschuwing en -limiet. Als je bijvoorbeeld op 80 procent van je internetbundel zit, geeft je telefoon een seintje. Dan weet jij dat je even pas op de plaats moet maken.

 

  1. bij iphone:
  2. Ga op je iPhone naar de Instellingen-app.
  3. Tik op Mobiel netwerk en blader omlaag
  4. Je ziet nu een lange lijst met alle apps die op je iPhone staan.
  5. Onder de naam van elke app staat het dataverbruik in KB, MB of GB.
Loading...