Profil de stevejaspers

Apprenti pisteur

• 

2  messages

samedi 22 février 2020 12:06

onbeperkt internet voor de tweede maand op rij op smallband.

Het is nu de tweede maand op rij dat ons ONBEPERKT internet BEPERKT wordt omdat we volgens orange over een zogehete BEPERKING van 750gb zouden zijn gegaan die nergens in het contract, noch in de algemene voorwaarden wordt vernoemd.. Laat staan dat dit ergens te monitoren zou zijn..
En dit net nu onze kinderen aan hun vakantie beginnen.
Net gebeld naar 5000 om te horen te krijgen dat zijn baas er in het weekend niet is en hij enkel technische problemen kan oplossen.. Het lijkt wel of ik klant van een KMO ben.. 
Maandag verwacht ik tegenbericht. Ben eens benieuwd hoe ze zich hier uit gaan proberen te praten.

Zijn er nog mensen met dit probleem waarbij ze onterecht de snelheid beperken ?

Pisteur expérimenté

• 

23  messages

il y a 5 ans

Het staat wel degelijk op de webiste van Orange. 

Maar is niet makkelijk te vinden. 

https://www.orange.be/nl/hulp/technische-ondersteuning/love-internet/kan-ik-onbeperkt-surfen-met-de-love-pack

Je kan wel je download volume in de gaten houden ( als het werkt, want soms ligt dit plat )

Voor te weten hoeveel je verbruikt hebt ga je naar de klantenzone. 

Druk op overzicht en dan maak je keuze.

Neem internet dan zie je u verbruik. 

dn.png

Ik heb ook wel enorme moeite met die no limit reclame, want dat is het gewoon niet. 

Voor kwasi geen limiet te hebben moeten we uitwijken naar andere providers.

Enkel na 12u 's avonds is het no limit tot 12u 's middags. 

Vandaar draai ik al mijn downloads in de nacht. 

Maar op mijn foto hebben ze wel de dal en piek omgedraait. 

Pisteur vétéran

• 

11K  messages

il y a 5 ans

@stevejaspers  wat @KBE  zegt is wel correct. Er staat duidelijk vermeld , ook in de voorwaarden , dat in de piek uren een verbruik van 750 GB toegestaan is. Ben je boven die 750 GB in die maand in de piek uren wordt de snelheid terug gezet naar 10 MBPS tot de dal uren beginnen. Dit is een regel die wordt toegepast vanuit Telenet , omdat Orange hun kabel gebruikt. Dus in de dal uren krijg je je volledige surfsnelheid en mag je gebruiken zoveel je wil.

Pisteur expérimenté

• 

16  messages

il y a 5 ans

inderdaad puur bedrog, op de eerste pagina lees je in vette letters: 100MBs, en ONBEPERKTE download.... Niet dus, ze zijn uiteraard goedkoper dan de schandalige Telenet die blijkbaar gewoon zijn eigen prijzen verzint, maar onbeperkt is onbeperkt. Ik download maandelijks zware games(die ik trouwens aankoop) je streamt Netflix, Amazon prime, Online gamen, enkele Nest cams, en ga zo maar door.... dus verwacht je van Orange dat ze waarmaken wat ze beloven....

Pisteur vétéran

• 

11K  messages

@KingcClash  de genoemde providers maken waar wat ze zeggen ( Telenet en Orange ). Je hebt een onbeperkt verbruik per maand.Maar de enige regel die er bij Orange en Telenet is dat,als je in de piek uren meer dan 750 GB per maand verbruikt , je als groot verbruiker wordt gezien. Dan zal je ook aan verminderde snelheid kunnen surfen. In de dal uren zal je kunnen surfen aan volledige snelheid en kan je opmaken zoveel je wil.Het staat ook bij de twee providers in de voorwaarden. Zo staat er bij Proximus ook in de voorwaarden dat je surft tegen 80 MBPS en je 3 TB krijgt aan surf volume.

Met het analoge signaal stop te zetten gaat Telenet meer bandbreedte vrij maken en zal er op zijn tijd ook meer surf volume beschikbaar mogelijk zijn maar daar zal men op moeten wachten. Als Telenet dit voor elkaar heeft zal Orange er ook mee van kunnen profiteren.

Pisteur expérimenté

• 

16  messages

Dus geen onbeperkte download aan 100mbs.... Dus maken ze het niet waar, toch? En ze weten het, anders waarom de "onbestaande beperking" ergens ver weg verstoppen? 😉

Pisteur vétéran

• 

11K  messages

@KingcClash  het is wel onbeperkt . Om het verkeer op die lijn niet te overbelasten hebben ze die regel van 750 GB erin gezet. Ik ken er wel die tegen de 1 TB aankomen om te gebruiken zonder dat ze verlaagde snelheid hebben. Maar die downloaden in de nacht maar dan moet dat wel mogelijk zijn. Zelf heb ik ook een hoog verbruik en probeer ik ook in de nacht het meeste te verbruiken kwa download.

Pisteur expérimenté

• 

23  messages

Maar bij Telenet heb je wel business pakketjes, en ja die kan je als particulier ook gewoon kopen.

Mits je de extra btw betaald doen ze er niet moeilijk over. 

Daar heb je dan wel 3TB, en dit is iets dat Orange niet heeft. 

Had de vraag hier ook gesteld, maar iemand postige een link maar dat was enkel mobiele dingen die ik zag. 

Toen ik even verder op onderzoek ging, kwam ik uit op Orange Shape.

Daar hebben ze business abbonementen, maar de lijn is niet die van Telenet.

Als je shape neemt, zit je op VDSL2 lijn. Bij mijn weten is dat de lijn van Proximus. 

Maar hier is nu het probleem, bij mij ligt er enkel ADSL. Dus 10mbps down en 0.5 op.

Dan is dit voor mij ook geen optie voor dit bij Orange te nemen. 

Ik hoop gewoon dat Orange ook zo iets kan aanbieden met 3TB mits extra te betalen.

Dan heb ik dat er graag voor over. 

Apprenti pisteur

• 

2  messages

Mijn verbruik opvolgen gaat niet. teller staat altijd op 0..

750gb is gewoon te weinig.. een paar updates van fortnite en wat streamen en je bent er al..

Dat orange dit toepast zonder dat dit in geen enkele vorm van contract of algemene voorwaarden vermeld staat is gewoon onwettig. Men kan niet zomaar iets in een faq zetten en denken dat dit rechtsgeldig is.

Ik verwacht dan ook, eens men contact met mij heeft opgenomen, snel weer van die smalband af te zijn.

Pisteur confirmé

• 

7  messages

il y a 5 ans

Imo mag Orange u niet op smallband gooien. Je kan namelijk je verbruik niet opvolgen in 'Mijn klantenzone'.
Ikzelf klant vanaf augustus 2019 en die tool heeft nog nooit gewerkt. Al meermaals aangehaald, en telkens is het "Dit is een algemeen probleem ik heb een ticket aangemaakt voor u'. Waarna ik na dagen, weken, maanden nog niets verder heb gekregen van informatie.

Opvolgen in de modem kan wel zolang uw modem 24/24u aanstaat. Als er toch stroomonderbreking is reset die teller.

Dusja, hoe kan je dan wel uw verbruik op de voet opvolgen?

Het is zielig dat zo'n groot bedrijf dit issue nog steeds niet heeft opgelost. Hier zie je maar weer, het is goedkoper maar de service is dan ook minder.

Pisteur vétéran

• 

53  messages

Je kan hen altijd aangetekend in gebreke stellen, en eventueel een rechtszaak beginnen, maar lees voor je dat doet wel heel goed je contractvoorwaarden om te vermijden dat je bij de rechter van een kale kermis terugkomt, want dan draai je ook op voor de gerechtskosten.

Een mogelijk makkelijker manier is je tot de ombudsman voor telecom te richten.

Pisteur expérimenté

• 

16  messages

il y a 5 ans

Als je goed zoekt vindt je het ja, maar hun reclames vermelden het nochtans niet, onbeperkte download luid het...  Niet dus...

Apprenti pisteur

• 

2  messages

Dit zijn de algemene voorwaarden: https://www.orange.be/sites/b2c/files/gc_1906010_b2c_internet_tv_nl.pdf

Die 750Gb staat er nergens in, integendeel er staat zelfs letterlijk: "Orange garandeert geen minimale bandbreedte en stelt aan de Klant een vast of onbeperkt maandelijks volume internetverkeer ter beschikking, afhankelijk van het Contract van de Klant."

Het lijkt er dus op dat ze hun eigen voorwaarden niet naleven.

Pisteur vétéran

• 

11K  messages

@yvanp  hier zijn de algemene voorwaarden voor onbeperkt internet. Die jullie gebruiken zijn algemene voorwaarden over het algemeen. 

Onbeperkt internet: De internetdiensten zijn uitsluitend bedoeld voor een rechtmatig privégebruik in familiekring. Bij intensief gebruik tijdens de piekuren behoudt Orange zich het recht om de gebruikte volumes op elk moment te controleren en alle nodige maatregelen te treffen om de integriteit en prestaties van het netwerk te waarborgen, met name door de geleverde diensten op te schorten of tijdelijk te beperken. Bovendien kunnen dezelfde regels voor het gebruik en beheer van de internetdiensten zoals bepaald door de netwerkoperatoren van toepassing zijn. Lees die regels hier door voor meer informatie.

Lees alles door ook de extra link die erbij staat op klik hier te drukken. Orange heeft het niet verdoezeld of het staat niet in de kleine letters het staat zelfs groot op de site als je naar de internetproducten gaat.

Voorwaarden staan er altijd maar men dient alles te lezen wat er op een pagina staat en niet de helft ervan. 

https://www.orange.be/nl/producten-en-diensten/algemene-en-bijzondere-voorwaarden-van-het-love-aanbod

Apprenti pisteur

• 

2  messages

Bij het afsluiten van een contract ga je akkoord met de algemene voorwaarden en niet met een pagina technische ondersteuning. En ja, ik heb heel het document gelezen. Als die 750Gb er niet in staat dan heeft hun beperking geen enkele grond.

Pisteur vétéran

• 

11K  messages

@yvanp  het staat nog thans beschreven en het maakt eigenlijk niet uit waar. Als je een contract tekent ga je akkoord met HUN voorwaarden dus ja het is geldig. En dan maakt het niet uit waar ze het schrijven. Het is een geldige voorwaarden en daar kan je niet onderuit. 

Loading...