Profil de Glennson

Apprenti pisteur

 • 

5  messages

Onstabiel internet

Hey allen

Ik heb reeds meer dan drie weken een zeer onstabiele internetverbinding en ik begin stilaan mijn geduld te verliezen. Ik probeer reeds drie weken de support te bereiken van Orange maar het is een nachtmerrie. Meestal krijg je niemand aan de lijn en - ondanks ontelbaar ingesproken berichten - word je ook niet terug opgebeld. In die drie weken heb ik na misschien 100 pogingen - ja je leest het goed - 3 keer iemand aan de lijn gehad die mij met een kluitje in het riet stuurt...

Internet is noodzakelijk voor mijn kinderen en mijn bedrijf. Ik zoek dan ook snel een oplossing of zoek een andere provider.

Ik ben bijna 99% zeker dat het probleem zich bevindt tussen de modem en het WAN.

Pingen naar alle interne toestellen verloopt zoals het hoort, maar pingen en traceroute naar bijvoorbeeld 8.8.8.8 geeft duidelijk packet loss aan:

router.PNGtraceroute.PNG

Graag jullie mening, opmerkingen,...

Alvast bedankt!

Super User

 • 

11.1K  messages

@Glennson  gaan eens simpel beginnen en zien wat het kan worden. 

Hoe is je opstelling in huis je hebt je modem wat vertrekt er daaruit ? 

Apprenti pisteur

 • 

5  messages

Glennson_0-1607189736349.png

 

Apprenti pisteur

 • 

5  messages

De TL-WPA4220 heb ik pas na de problemen toegevoegd als versterker via een powerline netwerk.

Super User

 • 

11.1K  messages

@Glennson  oké je werkt dus met een  Powerline die voor je verbinding zorgt. Als je rechtstreeks met de kabel verbonden bent aan de modem heb je dan ook onstabiel internet ? 

Apprenti pisteur

 • 

5  messages

@patrick2 jawel. Ik heb alle andere toestellen reeds uitgeschakeld gehad. Het probleem blijft dus ook bestaan als ik een laptop met kabel rechtstreeks op de modem aansluit.

Bij een speedtest (fast.com,) lopen de snelheden uiteen. Van soms enkel Kbps tot vele Mbps... Soms is er gewoon geen connectie mogelijk met de externe server en als er wel eens connectie is, heb je soms wel een downstream maar geen up...

Super User

 • 

11.1K  messages

@Glennson  dan zou het ook aan de modem zelf kunnen liggen of aan je kabel die binnenkomt. Jammer dat er niemand heeft gereageerd op je telefoontje want dan kan je eens de kabel laten uitmeten. 

Loading...