Profil de Dinosaur

Pisteur expérimenté

 • 

21  messages

Oplichting met Galaxy S20 toestellen door Orange?

Meer dan 2 weken geleden heb ik een S20 besteld op een bestaand abo en met overschakelen naar domiciliëring... Aanpassen van contract ging snel en de betaling ging ook snel van mijn rekening.

Daarna begonnen de problemen. Ik heb ondertussen al om de twee dagen gebeld maar het enige wat ze zeggen is dat er een dossier opgemaakt is en dat ze niet meer kunnen vertellen. Elke keer verzekeren ze me dat ze gaan terugbellen, maar dit gebeurt nooit... Ondertussen na meer dan 2 weken nog steeds geen GSM en geen oplossing door Orange. Schandalig!

Ik lees op internet dat in niet de enige ben die zo opgelicht wordt blijkbaar... 

Super User

 • 

8K  messages

Goedemorgen,

onder opgelicht versta ik wel iets anders.

Nu met al de maatregelingen ivm Corona

gaat het overal een beetje fout. Fijn is natuurlijk anders. Neem eens contact op via FB Messenger.

Kan ook iets duren maar werkt wel goed zelf ondervonden.

Klik hier maar!

Succes.

Pisteur expérimenté

 • 

21  messages

Ik heb geen FB. Ik heb via Twitter al geprobeerd maar veel verder komen we daar ook niet. Ik kan het aantal keren dat ik gebeld heb ondertussen niet meer op 1 hand tellen dus je zou denken dat er toch ondertussen al iets uit de bus zou gekomen zijn... Niets is minder waar.

De GSM is al lang geleden betaald en er werd me beloofd dat deze 2 weken geleden ongeveer in de bus zou zitten (meer dan genoeg op stock!).

Dus ik heb betaald voor iets dat ik niet gekregen heb EN men kan niet zeggen wat er aan de hand is... Ik voel me stilaan opgelicht...

En ik ben duidelijk niet de enige die met deze praktijken te maken krijgt. 

 

Super User

 • 

11.1K  messages

@Dinosaur  opgelicht is iets totaal anders in mijn ogen hier is er iets verkeerd met uw levering / bestelling dat is iets heel anders. Als Orange een dossier heeft aangemaakt wil dat zeggen dat ze er dus mee bezig zijn. Ze moeten weten en bekijken waar het fout gegaan kan zijn. Was er wel stock ? want u zegt dat er stock genoeg was maar u weet hun voorraad niet en door die Corona crisis er tussen door kan die stock rap er door zijn. De eerdere pre orders er wel als eerste door en ze kunnen het misschien ook zeggen om u wat te kalmeren. Is er toch niet iets fout gegaan bij de Bpost zelf ? dat soort vragen worden door gegeven. Weet dat het vervelend is want u heeft  betaald voor uw product en dat product heeft u niet. Of wel moet je nog geduld hebben of wel kan je nog eens bellen of via twitter bericht sturen. Dat zijn voor nu de optie's of je gaat wachten en misschien hopen dat het vandaag opgelost is. Meer kunnen we hier ook niet doen , wij zijn allemaal net zo goed klant hier. 

Pisteur expérimenté

 • 

21  messages

Ik heb misschien al 10 keer gebeld en via Twitter kunnen ze me ook niets zeggen. Er waren nog meer dan 1000 toestellen op stock dus het was geen probleem... Verkopen en betalen gaat altijd vlotjes bij Orange. Maar leveren of helpen als er iets fout gaat dat lukt precies niet.

Het is niet voor niets dat het internet vol staat met verhalen over de onkunde van de klantendienst. Nu heb ik ook aan den lijve gevoeld waarom... 

Super User

 • 

11.1K  messages

@Dinosaur  dit heeft niks met de klantendienst zelf te maken. Die op de klantendienst werken doen hun werk en meer kunnen die niet doen die hebben niks te maken met wel of geen stock en kunnen ook enkel dossiers op maken om het opgelost te krijgen. Het is dus voor een andere dienst binnen Orange om dit na te kijken. 

Weet dat als ze zeggen 1000 op stock dat het ook niet hoeft te zijn. Stock is niet te controleren bij de klantendienst , en ik spreek uit ervaring. Dat is maar een moment opname wat ze zien want dat veranderd elke keer weer. De daadwerkelijke stock kan elders nagezien worden. 

 

Pisteur expérimenté

 • 

21  messages

Als het zo simpel is, waar wacht ik dan al bijna 2 weken totdat die andere klantendienst mij terug belt? Elke keer beloven dat ze me gaan terugbellen en daar komt niets van. De mensen wat aan het lijntje houden ja, dat lukt, maar voor een deftige oplossing zorgen, Ho maar!

Grand Sage

 • 

4.1K  messages


@Dinosaur  schreef:

Meer dan 2 weken geleden heb ik een S20 besteld op een bestaand abo en met overschakelen naar domiciliëring... Aanpassen van contract ging snel en de betaling ging ook snel van mijn rekening.

Daarna begonnen de problemen. Ik heb ondertussen al om de twee dagen gebeld maar het enige wat ze zeggen is dat er een dossier opgemaakt is en dat ze niet meer kunnen vertellen. Elke keer verzekeren ze me dat ze gaan terugbellen, maar dit gebeurt nooit... Ondertussen na meer dan 2 weken nog steeds geen GSM en geen oplossing door Orange. Schandalig!

Ik lees op internet dat in niet de enige ben die zo opgelicht wordt blijkbaar... 


Ugh @Dinosaur,

Jammer genoeg kan Totem en het tribe-team niet veel voor je doen aangezien Tribe helemaal onafhankelijk is van de klantendienst. Aarzel zeker niet om regelmatig een berichtje te sturen naar het webcare-tribe om een update te hebben over je dossier. 

Normaal gezien worden zulke dossier behandeld binnen 5 werkdagen (je weet al dat de Customer Service overbelast wordt het kan dus zijn dat het meer tijd neemt). 

Wees gerust het komt sowieso in orde.

Totem's zonnegroeten, 

Totem

Pisteur expérimenté

 • 

21  messages

OK, bedankt.

Aangezien er nu na 16 dagen nog steeds geen oplossing is ben ik stilaan aan het overwegen een klacht wegens oplichting in te dienen bij de politie en dit dossier aan mijn advocaat over te maken.

Ik hou jullie op de hoogte.

Grand Sage

 • 

4.1K  messages

OK, bedankt.

Aangezien er nu na 16 dagen nog steeds geen oplossing is ben ik stilaan aan het overwegen een klacht wegens oplichting in te dienen bij de politie en dit dossier aan mijn advocaat over te maken.

Ik hou jullie op de hoogte.

Ugh @Dinosaur,

Je zou eigenlijk na 16 dagen al een antwoord moeten gekregen hebben via sociale media. Met deze crisis is er inderdaad vertraging met de leveringen. De klantendienst kan jammer genoeg weinig doen aangezien de toestellen door andere bedrijven (die hun eigen stafiing en proces-problemen moeten behandelen) worden geleverd.

Totem's zonnegroeten,

Totem

 

Pisteur expérimenté

 • 

21  messages

De GSM is gewoon nooit verstuurd. Dit hebben ze me altijd verteld (buiten één contactpersoon die ook nog even wou liegen blijkbaar). 

En dan nog het lef hebben om de fout bij Bpost te steken... 

Pisteur confirmé

 • 

3  messages

Bedankt om dit te laten weten want normaal gezien ging ik ook een gelaxy s 20 kopen. Maar nu dat ik dit hoor. Ben ik van plan om een andere gsm te kopen. Bedankt om mij waar te schuwen

Super User

 • 

11.1K  messages

@Yasmine4  het ligt niet aan de Samsung dat die vertraging erop zit maar door de drukte. Als je een andere koopt kan je ook moeten wachten omdat het te druk is. Je kan ook je toestel kopen in een shop. 

Super User

 • 

7.6K  messages

@Yasmine4 Ik noem dit geen oplichting.  Het is vertraging van levering.

Maar ga gerust naar een winkel waar je je toestel kunt meenemen

Pisteur expérimenté

 • 

21  messages

We hebben de S20 gewoon ergens anders gekocht. Het is een zeer goed toestel hoor. De korting die je bij Orange zou krijgen is gewoon de (wekenlange) ellende niet waard. 

Loading...