Pisteur confirmé
•
9 messages
Probleem aansluiten Google Chromecast
Ik heb volgend probleem voor:
Ik wil een ouder koppel helpen:
Zij hebben 2 televisies - 2 decoders die ze huren - aangesloten door een orange-medewerker (maar die wil hen niet verder helpen).
Nu hebben ze zelf de televisies veranderd en aangesloten op de oorspronkelijke decoders.
Aan de instellingen is er niks gewijzigd. Dus als je naar de instellingen kijkt staat de tv die oorspronkelijk in de woonkamer stond nu in de slaapkamer met de decoder van de slaapkamer.
Ik wil nu 1 decoder buiten, want ze gebruiken 1 televisie amper en wil daar een Chromecast op aansluiten.
De Chromecast is geïnstalleerd, de app op de telefoon ook, maar van zodra ik wil koppelen lukt het niet meer. Als ik de codes inbreng krijg ik iedere keer fout. Wat gaat er verkeerd?
Zou het kunnen te maken hebben met de verhuis van de televisies?
Thuis geprobeerd en het gaat feilloos (hebben ook 1 chromecast en 1 decoder).
Wie kan mij aub helpen?
Alvast bedankt voor het antwoord.

Gregory
Super User
•
7.6K messages
Dus van de telefoon naar de chromecast die op de TV aangesloten is ?
Enige waar ik aan kan denken is dat de telefoon de chromecast niet ziet
Kan zijn omdat er 1 niet op het netwerk zit, of omdat ze alletwee op een verschillend netwerk zitten.
VB een op hoofdnetwerk en de andere op het guest netwerk. Dan zien ze mekaar niet
Hoofdnetwerk is 192.168.1.xxx Guest zal iets van 192.168.100.xxx of zo zijn
2
Vontje62
Pisteur confirmé
•
9 messages
Je telefoon met je eerst koppelen vooraleer je verder kunt doen. Dit kun je alleen maar door een code te genereren en in te tikken op je telefoon. Dit lukt niet.
Je kunt dit alleen maar doen op het toestel waar nog een decoder is aangesloten. Want je moet via de orange-instellingen werken. Op het toestel waar de chromecast aan vasthangt is er geen orange tv (de decoder is daar afgekoppeld).
1
0
Vontje62
Pisteur confirmé
•
9 messages
@ Gregory
'k Ga je voorstel morgen uitproberen. Ik ben ook geen technicus. Maar hier bij mij lukte de installatie wel en zonder probleem.
Gisteren meer dan 5 uur bezig geweest.
Decoders aan en af gezet - updates gecontroleerd- diverse malen geprobeerd van te verbinden - niks die lukte.
Die mensen wonen ook niet bij de deur - 'k moet meer dan 10 km rijden daarvoor.
'k Laat nog iets weten. Hopelijk meer geluk morgen.
In elk geval bedankt voor je tijd.
1
0
Vontje62
Pisteur confirmé
•
9 messages
@Gregory
Ik ben gisteren opnieuw gaan proberen.
Wat is mij gelukt :
ik kan youtube van de telefoon via Chromecast overbrengen naar de televisie.
Wat lukt nog altijd niet : mijn telefoon koppelen - moet ik doen - want via gastmodus - kun je geen tv kijken - op je televisie. Ik blijf het bericht 'fout' krijgen. Decoder is aangesloten - we zitten op hetzelfde internet. Alles al (meer dan) eens aan en afgekoppeld en heropgestart
'k Heb dan maar geprobeerd van te bellen naar de '5000'.
Daar kreeg ik het beleefde antwoord dat ik maar moest bellen naar Google - gezien het een Google Chromecast is en ik ze niet bij Orange gekocht heb! Als mijn Chromecast werkt met youtube heb ik zo'n flauw vermoeden dat het probleem niet bij de Chromecast ligt. Wat doe je dan met TV's waar de Chromecast is ingebouwd? Moeten de mensen dan ook maar terug naar de winkel, als ze geen orange-tv kunnen kijken?
Die mensen die ik probeer te helpen - staan echt op het punt om terug te gaan naar Telenet.
Dit zijn oudere mensen + 75 jaar - kennen niks van al die technische toestanden - begrijpen daar ook niks van, maar begrijpen ook niet waarom ze bij Orange niet geholpen worden. Ik eerlijk gezegd ook niet.
6
0