Profiel van brechtv20

Apprenti pisteur

 • 

2 Berichten

Sonos homecinema werkt niet via decoder

Hallo

Sinds enkele dagen heb ik thuis een sonos beam en 2 sonos ones. Nu werken deze perfect met netflix en dergelijke. Alleen als ik wil kijken naar tv via de decoder van orange geven mijn ones geen geluid en komt deze enkel door de beam. Terwijl bij netflix ze wel perfect dienst doen als homecinema. Is er iemand die hier een oplossing voor weet? Alvast bedankt. 

Super User

 • 

11.1K Berichten

@brechtv20  is de decoder zo ingesteld dat deze het volume niet regelt van de tv ? Dat is erg belangrijk de decoder mag geen volume regelen van de tv omdat de sonos dit regelt voor alle apparaten. Heb ook een sonos home cinema systeem en door de optische kabel naar de sonos beam regelt de sonos al het geluid. Toen ik de Orange decoder nog had werkte de sonos perfect daarmee maar zoals ik al zei de decoder mag niks van geluid regelen.

Employé Orange

 • 

571 Berichten

Hallo

Sinds enkele dagen heb ik thuis een sonos beam en 2 sonos ones. Nu werken deze perfect met netflix en dergelijke. Alleen als ik wil kijken naar tv via de decoder van orange geven mijn ones geen geluid en komt deze enkel door de beam. Terwijl bij netflix ze wel perfect dienst doen als homecinema. Is er iemand die hier een oplossing voor weet? Alvast bedankt. 

Hallo @brechtv20,
Aarzel zeker niet om het antwoord van @patrick2 te valideren als gewaardeerde oplossing als het heeft geholpen ! Wat hij zegt is correct 🙂

Het zal de community helpen ^^
Groetjes,
Nelson 

Pisteur vétéran

 • 

50 Berichten

Als je een Samsung tv hebt kun je problemen ondervinden, ikzelf heb een Samsung uit het jaar 2016 en CEC valt na een tijdje uit. Dan moet ik de stekker een minuutje of 10 uittrekken, daarna gaat de surround weer werken zoals ervoor. Blijkbaar een gekende bug bij Samsung die ze maar niet opgelost krijgen.

Super User

 • 

11.1K Berichten

@Schumi_wk  oei en als je de support lijn belt wat zeggen ze dan? Komt er geen update om dit op te lossen?

Pisteur vétéran

 • 

50 Berichten

@patrick2 

Volg het draadje bij de collega's van Tweakers en daar komt dit meerdere keren terug en zelfs update's beloofd die het probleem gingen oplossen maar vrees dat het er niet meer van zal komen. En Anynet/CEC is geen cadeau als je niet weet hoe je ermee moet omgaan. 

Heb een nieuwe surround gekocht eind 2019 en alles ingesteld via de One Connect box van Samsung en dat werkt prachtig tot plots op een dag ik mijn geluid terug uit de tv hoor komen en bij het veranderen van het volume de het tv volume terug zie. Heb gans mijn installatie opnieuw gedaan en alles gereset maar niet willen lukken. Gelukkig heeft mijn vriend duckduckgo een oplossing gevonden en heb dit ondertussen al een 2-tal keer moeten toepassen in een 3-tal maanden.

Lees ook van mensen die een Samsung tv van 2017 en 2018 hebben dat het probleem er ook is bij hen. Maar dit kan eventueel al opgelost zijn want de activiteit op het draadje is zo goed als gedaan. 

Super User

 • 

11.1K Berichten

@Schumi_wk  ik lees regelmatig wel eens iets op tweakers maar dat heb ik eerlijk gezegd niet gezien. Zal eens kijken dat ik het kan terug vinden en eens lezen want dat interesseert mij wel dat soort dingen. Toch eigenaardig zo een grote firma en dat krijgen ze niet op punt. Maar goed zoals je zegt met een reset en het is opgelost en je kan verder maar fijn is iets anders.

Chef pisteur

 • 

87 Berichten

Je twee Sonos Ones staan waarschijnlijk in surroundgeluid met je Sonos Beam. De decoder van Orange zendt geen surroundgeluid uit en de Sonos kan dan slechts surroundgeluid simuleren, maar dat lukt enkel bij films zoals Star Wars of King Kong. In dit geval krijg je een beperkt en door Sonos berekend surroundgeluid, beter dan niets. Netflix daarentegen heeft normaal gezien altijd surroundgeluid Dolby 5.1 en dit hoor je duidelijk bij de Sonos. Bij nieuwsuitzendingen e.d. heb je eigenlijk geen behoefte aan surroundgeluid!

Voor de duidelijkheid: mijn tv is een LG OLED uit 2017. 

Loading...