Profiel van LnPrjn

Pisteur expérimenté

 • 

22 Berichten

Tv en decoder

Mijn decoder loopt regelmatig vast. Met foutmelding. Nadien is het  programma in klein hoekje rechts te zien en de rest is zwart. Ik heb hier al eens orange voor gecontacteerd en de technieker heeft alles nagekeken. Alles was normaal maar het blijft toch wekelijks.. heeft nog iemand dit? 

Geaccepteerde oplossing

Apprenti guérisseur

 • 

244 Berichten

@LnPrjn zorg er ook wel voor dat er geen speling zit op de kabels in je decoder, tv of modem kan ook één van de oorzaken zijn en vervang je die door een nieuwe kabel. Succes ben eigenlijk met  de kerst maaltijd bezig 🎅 ho,ho,ho 😉.

Geaccepteerde oplossing

Super User

 • 

11.1K Berichten

@LnPrjn  wel belangrijk te weten welke foutmelding u ziet. U kan dan altijd eens zoeken op het forum of er meerdere zijn met die specifieke foutmelding. Dat de technieker het heeft nagezien en dat die zegt het is normaal dan wil ik de technieker terug en die zet mij een nieuwe decoder. U bent klant en het dient te werken zoals het hoort. Weet wel dat de decoders van Orange niet de aller beste zijn , er zijn toch links en rechts wat probleempjes mee. Hopelijk komt Orange volgend jaar  met nieuwe decoders.

4.4K Berichten

@LnPrjn 

Welke foutmelding krijg je?

Pisteur expérimenté

 • 

22 Berichten

@Anonymous  ik heb het niet meer bijgehouden.. heb het vorig jaar eens doorgegeven naar orange en toen is de technieker geweest. Het is minder nu maar het blijft toch wel vervelend.

Apprenti guérisseur

 • 

244 Berichten

@Anonymous @LnPrjn dit is nu het grote verschil tussen Orange en  Telenet waar  je allang een andere decoder had mogen afhalen in het Telenetcenter. Doch wat huurprijs betreft dezelfde als bij Orange vanaf de tweede decoder heb je zelfs een prijsvoordeel bij Telenet. Daarom onze vraag aan Orange om iets gelijkaardigs op poten te zetten met een oorverdovende stilte als gevolg. De voordelen zijn nochtans bekend al was het enkel omtrent klantentevredenheid, de klantendienst zou tenminste een oplossing kunnen aanbieden aanvaardbaar voor de klant. Niet telkens een technieker langs sturen want je gaat zien die komt langs en het werkt dus mag je nog eens extra betalen. Men moet er zich van bewust zijn dat de tevreden klant niet zal bellen. Nu kweekt men gefrustreerde klanten die als het te ver gaat de klantendienst slachtoffer zal zijn van de scheldpartijen waardoor die op den duur minder gemotiveerd zijn enz.

Pisteur expérimenté

 • 

22 Berichten

@Anonymous @Movieman 

Het is inderdaad een heen en weer geloop maar ik was al blij dat er geen extra kosten bij zaten. Buiten het feit dat de decoder niet altijd werkt ben ik wel tevreden. Ik kijk niet zo veel tv dus dan is het wel even *** als ie net dan ook niet werkt, haha..ik ga de klantendienst nog maar eens contacteren voor een nieuwe. 

Inderdaad! Vroeger had ik telenet en dat ging vlotter. 

Apprenti guérisseur

 • 

244 Berichten

@LnPrjn als je het forum doorloopt zal je merken dat je niet de enige bent. Meerdere keren werden al oplossingen aangedragen zoals dat je eventueel zou terecht kunnen in Orange shop om te ruilen en te testen naar het voorbeeld van Telenet tot op heden is er nog niets mee gedaan. Zelf herstart ik wekelijks mijn decoders en kijk ik even of er nog updates zijn dat helpt bij mij. Juist nog veel problemen met de serie opnames de ene wel de andere niet maar ook hier weer ben ik niet de enige.

Apprenti guérisseur

 • 

244 Berichten

Het zou nog beter zijn dat zoals in Nederland je met eigen aangekochte decoder gewoon een andere smartcard hoeft in te steken om van provider te veranderen. 

Super User

 • 

11.1K Berichten

@Movieman  dat zou voorzichtig gezegd een goed idee zijn maar ik ben daar niet voor. Ten eerste wat voor decoder zou je dan moeten kopen , en waar koop je die. Hoe krijgt je decoder het signaal , want enkel Proximus heeft tv over internet , Orange en Telenet niet. Wat bij defecten aan de decoder , voorlopig voor mij niet persoonlijk. 

Apprenti guérisseur

 • 

244 Berichten

@patrick2 wat in Nederland kan moet hier ook kunnen maar dat is aan de providers om uit te maken wat kan, feit is dat je kan besparen als jezelf over de decoder beschikt. Uiteindelijk betaald u en ik de decoder af bij je provider die uiteindelijk ten alle tijden moet blijven werken.

Super User

 • 

11.1K Berichten

@Movieman  en zoals ze nu met elkaar ' omgaan ' zie ik het niet gebeuren. Zoals het nu al aan toe gaat als er dingen fout gaan bij een overstap en de klant heen en weer wordt gestuurd zie ik nog geen samenwerking komen. En Telenet kennende wil de monopoly blijven behouden. 

Dan komt er bij mij de volgende vraag op , ik heb dus de play more omdat we veel films kijken , ( is de enige reden dat ik nog bij telenet ben samen met terug kijk tv ) wie gaat er dan in die diensten voorzien? Proximus heeft ook zo een dienst maar die kan je beter niet nemen is geld weggegooid. 

Apprenti guérisseur

 • 

244 Berichten

@patrick2 heb die dienst bij Proximus ook nooit genomen was echt armoede troef. Play More heb ik altijd gehad in de jaren dat ik bij Telenet was en die waren in de meerderheid zelfs van de beginperiode. Indertijd enkele jaren Proximus genomen omdat waar ik toen woonde de internetverbinding vanTelenet niet de snelheid haalde waar ik voor betaalde bij Proximus wel. 

Employé Orange

 • 

571 Berichten

Mijn decoder loopt regelmatig vast. Met foutmelding. Nadien is het  programma in klein hoekje rechts te zien en de rest is zwart. Ik heb hier al eens orange voor gecontacteerd en de technieker heeft alles nagekeken. Alles was normaal maar het blijft toch wekelijks.. heeft nog iemand dit? 

Hallo @LnPrjn,

Ik zie dat deze vraag al gesteld werd in dit gesprek. Aarzel zeker niet om de antwoorden van de andere tribers te lezen. Je mag je mening zeker met hen ook delenJ

Groetjes,

Nelson

Loading...