Profil de walterBE

Pisteur vétéran

 • 

43  messages

uploadsnelheid instabiel Easy Internet@home

Hallo,

Ik heb Esay Internet@home sinds een paar jaar. Tot op heden geen echte problemen. Toch tot gisteren. 

Normaal heb ik een upload & download van een 45-55 Mbps. Soms iets meer, upload regelmatig wat hoger dan download. ping een +/- 20 ms.  Signaalsterkte 75% , 3 van de 4 streepjes. 

Toestel is een TP Link Archer.

Archer MR200 v1 met firmware 0.9.1 0.0 v004a.0 Build 170210 Rel.63527n

Sinds gisteren heb ik problemen met de uploadsnelheid. Die is instabiel en vooral erg laag. In zijn meest extreme momenten zit ik op 0 of onder de 1 Mbps. Meestal wat hoger. Een 2,5Mbps tot 13 Mbps.

De andere waarden zijn normaal. Goede ping, goede downloadsenlheid. Al is die soms een beetje lager, nog steeds prima. Zelfde signaalsterkte.

Gisteren 12u:

https://www.speedtest.net/result/8776522951

Gisteren 15u - terug redelijk, goed zelfs al is het wel lager dan normaal:

https://www.speedtest.net/result/8776939814

En zo verder. Ook vandaag.

Uploadsnelheid regelmatig voor uren (zeer) laag.  Waarvoor ik die verbinding gebruik heb ik een stabiele upload nodig van toch wel een 10-15 Mbps. Eentje waar ik op kan rekenen, niet eentje die gaat zwalpen.

Fabrieksreset gedaan. Geen verschil. Ik contacteerde de klantendienst hierover. Medewerker kon niets fout vinden dat deze kon zien langst de kant van Orange.  Advies is om met de Flybox naar een Orange Shop te gaan om de firmware te laten updaten. 

Dat zal ik dan morgen gaan doen. Maar ik moet toegeven dat ik daar niet in geloof. Het zou mij al sterk verbazen als er een nieuwe firmware effectief zou zijn en zelfs dan dat dit hier iets mee te maken heeft.

In afwachting daarvan:

Zijn er mensen hier die zich hierin herkennen en misschien de oplossing weten?

 

 

Guerisseur expérimenté

 • 

708  messages

Ik ben het mee eens, dat het een goed idee is om naar een Orangewinkel te gaan in jouw buurt. Leg het gewoon uit en hopelijk kunnen ze het verhelpen. Maar ook dat betwijfel ik.

Heb je al zelf een update gedaan via deze link: http://flybox.home/home/index.html , ik weet niet of het gaat helpen bij jou? Maar je kan het even proberen... Of je moet via een andere website doen?

Ik vind het ook lastig, dat men bij Orange niet even kan nazien wat het probleem is, zoals bij Telenet of VOO. Het zou niet mogen, want wij zijn tenslotte klant en hebben ook recht op een goeie service. OFwel, dat ze het aparatuur niet hebben, maar daar twijfel ik sterk...

Het kan zijn dat men het probleem niet kan verhelpen in de winkel... zie link.: https://www.test-aankoop.be/klagen/publieke-klachten/publieke-klacht?referenceid=CPTBE00289033-70#

Kan je hier iets mee? link: https://www.tp-link.com/nl-be/support/download/archer-mr200/?utm_medium=select-local

Update: Er zijn nog andere mensen die last hebben van een zeer lage update. Er is door iemand al een verzoek verstuurd naar Orange, om dit eens te onderzoeken.

 

 

Super User

 • 

11.1K  messages

@walterBE  hiervoor zou ik eens de klantendienst contacteren en het verder laten nakijken. Het kan zijn dat er een fout zit met de simkaart of de flybox die u heeft. Maar kan ook zijn dat uw signaal niet altijd even sterk genoeg is in uw omgevening. Laat door de klantendienst een dossier aanmaken voor verdeer onderzoek. Mede tribers kunnen altijd met u de meningen wisslen of deze ook problemen ervaren.

Guerisseur expérimenté

 • 

708  messages

Hoe is het nu verlopen in de Orange winkel voor je Flybox?

Pisteur vétéran

 • 

43  messages

@Surfer  Juist. Het is nogal Orange verlopen.

Eerst naar de Orange shop van Jette gegaan. Ik beken, dat was om 18u15 en de winkel sloot om 18u30. Medewerker erkende dat hij er een nieuw firmware kon op zetten maar omdat de winkel ging sluiten diende ik morgen terug te komen.  Was de enige klant in de winkel en er waren drie medewerkers aanwezig. - Een firmware installeren, als je weet wat je doet, dat is op 5 minuten in orde voor zoiets. Maar hier had men dus geen zin in klantvriendelijkheid. 

Ben dan naar Orange shop van Sint-Agatha-Berchem , Baselix-shoppingcenter. Die winkel was nog open tot 19u30.  Diene mens was van goede wil maar die wist van niets over een upgrade. Dat kon hij niet doen, dit was enkel een winkel. Hij kon het opsturen voor reparatie of ik kon eens proberen in de winkel aan de Avenue Louise, misschien dat ze dat daar wel konden.

Dus de eerste had wel de kennis maar niet de wil, de tweede wel de wil maar niet de kennis.

Heb het dan maar zo gelaten. Huidige snelheid is half en half. 

https://www.speedtest.net/result/8784199521

Op zich zou ik daarmee kunnen leven maar deze waarden zijn niet betrouwbaar.  

Ik ga het even zo laten. Op Black Friday zou Tadaam, een spin off van Telenet met ook een 4G oplossing voor vast internet een geweldige promo doen. Als dat effectief zo is ga ik die nemen en dan zie ik wel over een jaar wanneer die promo gedaan is. Telenet heeft een 4G zendmast staan op het dak van een huis in de straat dus de ontvangst via het Telenet/ex-Base netwerkt zou perfect moeten zijn. De zendmasten van Orange staan veel verder.

En als dat niets zou worden zal ik er dan nog eens goed over nadenken. Misschien dat ik dan toch maar ga voor VDSL van EDP-net. Dat is duurder maar wel onbeperkt en die hebben wel de reputatie effectief service te bieden en bekwaam personeel te hebben. 

 

 

 

 

Guerisseur expérimenté

 • 

708  messages

Beste Walter, 

ik vind het zeer jammer dat men in de eerste Orangewinkel je niet heeft willen helpen, ook als is het bijna tegen sluitingsuur. 

* Heb je eens de Flybox in een andere ruimte getest of als je terug in een Orangewinkel moest zijn (als je gaat boodscahppen bijv.), dan kan je eventueel de Flybox even testen? Als je een abo hebt op de Flybox, dan zou ik zeker de Flybox l(en ook de simkaart) aten nazien. Maar de beslissing laat ik aan u over.

* Heb je misschien nog iets kunnen doen met de TP link, die ik je doorstuurde?

* Ja, het is idd zo dat men grote korting wil geven op Black Fryday voor de Tadaam. Wij hebben hier ook de Tadaam en we testen dat uit. Dus ja, ik weet daar alles van, maarja, dat ga ik hier niet allemaal uitleggen. Als je meer zou willen weten of bijkomende info, dan kan ik je de info privé sturen. Maar dat is natuurlijk vrijblijvend.

* Je kan de Flybox voorlopig gebruiken, mocht er bij Telenet bijv. geen 4G zijn. Dat is eventueel een tip, maar dat moet kwa budget ook wel mogelijk zijn.

 

 

 

Pisteur vétéran

 • 

43  messages

@Surfer 

Aangezien de zendmasten nog steeds staan waar ze stonden en mijn Flybox jaren correct heeft gewerkt op de gebruikelijke plek ga ik niet andere locaties testen.

Gisterenavond laat en ook deze ochtend werkte het trouwens perfect. De gewone 45-55 Mpbs up& own. Maar kort na 9u ging het terug sterk omlaag de upload.

Het werkt nog goed genoeg als het slecht werkt om te surfen en Netflix. Thuiswerk is afgeschaft voor nu. Dat zit er niet in daarmee.

Ik heb die informatie gezien maar het is mij niet duidelijk hoe dit zou helpen. Ik lees dat het blijkbaar niet mogelijk is om de gewone Firmware op die flybox te zetten. En zelfs als dat wel zou kunnen ga ik niet zolang ik een abonnement bij Orange heb daarvoor dat doen. Dan ga ik zeker geen support meer krijgen met niet hun eigen firmware erop.

Los daarvan; ik meen dat die firmware kwestie niet relevant is. Ik zou dat enkel eventueel doen om dat klantendienst het aanrade zodat ik kan zeggen dat ik het gedaan heb. Het werkt of het werkt niet. Een simkaart is actief of niet. Een toestel, een firmware is compactibel met het netwerk waarmee het moet verbinden of het is dat niet (zoals de eerste generatie Flyboxen ). Niet een beetje. 

Als het aan mijn Flybox ligt dan zal het aan de hardware liggen. Dat  toestel is permanent in gebruik sinds zomer 2017. Dat is niet vreselijk lang maar niet onmogelijk dat de hardware aan het falen is.

Mogelijk komt het probleem volgende week te vervallen door andere internetoplossing. Heb voorlopig geen zin in Orange klantendienst. Ik zal dan wel zien.

Pisteur vétéran

 • 

43  messages

Even het verhaal afronden hier;

Ben uiteindelijk toch nog opnieuw naar een Orange Shop geweest met mijn Flybox.  Terug die in Jette. 

Zelfde persoon als vorige keer maar nu wou die mij wel helpen. Al was wat die blijkbaar kon doen zeer  beperkt. Die schakelde het toestel aan op de stroom. En vroeg dan aan mij mijn wifi-wachtwoord en logde in met zijn telefoon op zijn Flybox. Dit om dat een poos later tot de conclusie te komen dat er geen firmware update was.

!!!!

.... dus ... de telefonische klantendienst stuurde mij naar een Orange Shop voor een niet-bestaande firmware-update te doen.  En die update doen is gewoon inloggen en op de knop klikken om te controleren online of er een update is.

Alsof ik dat niet zelf al gedaan had, wat de klantendienst nooit vroeg of afvinkte. Of voorstelde dat ik zou zijn i.p.v. mij naar een winkel te sturen. (3de bezoek ondertussen speciaal hiervoor)

Ik veronderstelde dat als de klantendienst een firmware update voorstelde dat die eerst nagezien hadden dat er wel een nieuwe versie beschikbaar was voor mijn toestel. En als ze mij naar een winkel sturen dan is dat omdat die firmware intern is en niet publiek mag gemaakt worden. Ik had verwacht dat ze die zoals normale mensen via ethernet gingen aanluiten om die maneel te flashen. - Neen dus.

Ik had ook via Facebook messenger contact gezocht met Orange klantendienst. Vriendelijk maar extreem traag. Op elke communicatie is het dagen wachten op reactie. Daar was het advies in te loggen in Flybox en te controlleren of er een firmware-update was. En verder te bellen naar de klantendienst voor technische ondersteuning en waar ze mijn een nieuwe Flybox konden laten opsturen 'indien nodig'. 

Wat ik vandaag dan ook gedaan heb (na mijn bezoek aan de Orange shop). Zeer vriendelijk geholpen. Verhaal gedaan. Niets mis langst de kant van Orange zover men kon zien. 

Ik heb dus nog steeds zeer zware snelheidsstoringen. Verbindingssnelheid is instalbiel en onbetrouwbaar. Soms werkt het perfect, soms maar een paar Mbps  uren lang. 

Advies klantendienst; ga naar een Orange Shop om de simkaart te verwisselen.

Ik uitte mijn twijfels of dat er wel iets mee te maken kon hebben maar kom. En als dat dan geen verschil zou maken, zou het niet aan de Flybox zelf kunnen liggen? - Ja, dan moet die vervangen worden als die simkaart-swap niets zou uithalen.

Maar de klantendienst kan er geen opsturen. Dat is dan een nieuwe kopen in de winkel.

Tot zover de historiek.

Oplossing; ik zet mijn abonnement stop voor Easy Internet @home.  Er is een zeer goede aanbieding met gratis hardware van een nieuwe concurent van Orange. Zo is het probleem ook opgelost.

Nabeschouwing;

Op zich is niet het probleem dat als mijn gekochte hardware defect is ik niet gratis nieuwe hardware krijg van Orange. Al had ik dat zeer kunnen waarderen als ze dat wel zouden doen. Laat mij een contract van twee jaar eventueel tekenen voor de gratis hardware.

Er was twee jaar garantie op en als die stuk is dan is dat niet abnormaal dat ik daar moet voor betalen.

Het probleem is de organisatorische incompentie  in de klantervaring. Het begint al als je naar Orange klantendient gaat bellen. Ik heb Esay Internet@home. 'Vast internet voor thuis' (ook al verloopt dat via 4G).

Als je dat kiest in het keuzemenu, problemen met uw internet dan maak je de foute keuze. Moet men u doorschakelen naar de mensen die over de gsm's gaan.

Het gedoe met de firmware, geen enkele medewerker sprak Nederlands in de shops ... verschillende uitleggen over wat mogelijk is om een andere Flybox te bekomen.

Jammer. Easy Internet@home is eigenlijk een goed product. 

Super User

 • 

7.2K  messages

@walterBE 

Hetgeen ik hier lees stemt mij droevig ...

Zulke dingen zijn inderdaad eigenlijk onaanvaardbaar voor zo een groot bedrijf dat een intussen zo goed als onmisbare dienst verleent. Of zou moeten verlenen ....

Heel jammer .... Homme frustré

Loading...