Apprenti pisteur
•
4 messages
Vrije ontvangs openbare zenders via kabel
Ik ben enkele maanden geleden geswitcht van Telenet internet+TV naar Orange Internet zonder TV.
Na de switch is het signaal van commerciële zenders geblokkeerd, maar ik kon lange tijd nog wel de openbare zenders (Een en Canvas) ontvangen via de kabel zonder abonnement.
Sinds gisteren is het signaal van de openbare zenders gestopt. Is dit normaal? Zijn de openbare zenders niet altijd vrij te ontvangen als je actieve kabel zonder TV abonnement hebt?
Gregory
Ervaren verkenner
•
7.5K messages
il y a 4 ans
Denk dat ze daar een filter op zetten @saied
0
0
patrick2
Pisteur vétéran
•
11K messages
il y a 4 ans
@saied
Een kabel abonnement dien je wel te betalen om je zenders te ontvangen. Bij Orange betaal je het kabel abonnement omdat je eventueel een decoder bij neemt of de tv plus app daar zit dat in verwerkt in je Love pack maar bij Telenet kan je nog een 'los' kabel abonnement nemen. Van zodra je tv opzegt dan zal je tv signaal ook stop gezet worden na een tijdje zoals @Gregory al zegt een filter te plaatsen. Dit is gewoon om zwart kijken tegen te gaan niet meer en niet minder want iedereen moet het betalen.
0
0
saied
Apprenti pisteur
•
4 messages
il y a 4 ans
Maar dat verklaart niet waarom ik Een en Canvas 3 maanden lang nog kon ontvangen.
Dat zijn zenders die vrij "in de lucht" zitten, dus voor die zenders kan je niet van zwartkijken spreken.
3
0
Proximulantis
Chef pisteur
•
90 messages
il y a 4 ans
@patrick2 @saied
Dit maakt onderdeel uit van het nieuwe micro signaal.
Het analoge signaal op de telenet kabel gaat er uit en word veranderd naar micros signaal.
hoe het verder gaat met de gratis openbare omroep geen idee.
Meer info vind je hier: De Signaal Switch komt eraan - Telenet
Kan zijn dat ik het toppic verkeerd begrepen heb...
6
0