Profil de user69

Pisteur confirmé

 • 

5  messages

Wanneer exact zijn de daluren en piekuren?

Zoals ik begrepen heb zijn de daluren van 12u 's nachts tot 12 u 's ochtends.

 

Maar hoe zit het met het weekend? Zit ik vanaf 12u 's middag in de piekuren of nog in de daluren gezien het weekend is?

 

Graag meer duidelijkheid. Ben iets wat teleurgesteld in de 750GB limiet ook al maakt Orange reclame voor onbeperkt internet.. Wat totaal niet het geval is!

 

En het verbruik van internet werkt trouwens praktisch nooit! 9 op de 10 keren zie ik de melding "Door een technisch probleem konden we je aanvraag niet verzenden. Gelieve het later opnieuw te proberen."

Super User

 • 

11.1K  messages

@user69  wat de exacte uren zijn weet ik niet bij Orange omdat ik nergens heb gevonden. Wat ik denk is dat het van middernacht tot 12 uur de middag de dal uren zijn en dan van 12 tot middernacht de piekuren. 

Ja het is onbeperkt he maar u dient onder die 750GB te blijven maar goed ik begrijp wat u ermee bedoeld. Het verbruik wat zichtbaar moet zijn zijn wat problemen mee heb dat zelf ook mee gemaakt. 

Pisteur confirmé

 • 

5  messages

Dus gans het weekend zijn het dan daluren?

Super User

 • 

11.1K  messages

@user69  ja daar ga ik toch vanuit . Heb nog nooit gezien dat de meter ineens hoog de lucht in gegaan is. Weet dat ik maandelijks een 400 GB gebruik , door streaming en degrelijke. Maar door de dag dan bedoel ik dus in de week is men weinig thuis dus dat verbruik ligt al lager. 

Pisteur confirmé

 • 

5  messages

Bedankt, ik ga daar ook van uit. Maar ik vind het jammer dat er niemand mij een concreet en duidelijk antwoord kan geven. Nergens op de site vind ik informatie erover, zelf in de informatiefiches niet. Enkel over de Flybox staat er iets dat het weekend daluren zijn, maar ik heb vast internet!

 

Ik durf bijna niet mijn upload tijdens te dag te starten want vorige maand zat ik 2 weken tijdens de dag op 10mbps/smallband.... Smiley triste

 

Grand Sage

 • 

4.1K  messages


@user69  schreef:

Zoals ik begrepen heb zijn de daluren van 12u 's nachts tot 12 u 's ochtends.

 

Maar hoe zit het met het weekend? Zit ik vanaf 12u 's middag in de piekuren of nog in de daluren gezien het weekend is?

 

Graag meer duidelijkheid. Ben iets wat teleurgesteld in de 750GB limiet ook al maakt Orange reclame voor onbeperkt internet.. Wat totaal niet het geval is!

 

En het verbruik van internet werkt trouwens praktisch nooit! 9 op de 10 keren zie ik de melding "Door een technisch probleem konden we je aanvraag niet verzenden. Gelieve het later opnieuw te proberen."


Ugh @user69,

Totem bevestigt dat de piekuren tussen 12.00u en 23.59u zijn 🙂

Totem"s zonnegroeten,

Totem

Éclaireur novice

 • 

1  message(s)

Daar ben ik nu ook eens heel erg benieuwd naar
Vorige maand had ik een verbruik van 1.1TB en ik werk snachts dus downloaden gaat dan moeilijk zijn....
Bel ik deze middag naar de klantendienst met de vraag of er een technische storing is rond mijn omgeving

Respons is:er zijn werken in uw buurt,worden zo opgelost,prettige dag meneer

Ok voor mij al geen probleem,kan gebeuren,10 minuter later sms dat ik al boven mijn 750 gb download zit,en nog tot en met 10 november op vertraagde(zelfs geen 10Mbps) snelheid zit......

als je dan wil informeren hoe het zit met extra datapakketten komt er 0.0 antwoord op
Bij proximus kan dit allemaal gebeuren,vanaf morgen gaat hun FUP naar 3TB
13 jaar klant geweest bij telenet,2 keer op smallband gegaan
nu 3de maand orange en nu al prijs
Geen verwittiging of niks van u zit dichtbij de grens van uw 750gb....
Zeer teleurgesteld dus in deze service,betaal al extra voor meer snelheid,dan verwacht ik die ook te hebben,smallband of niet

Grand Sage

 • 

4.1K  messages

Daar ben ik nu ook eens heel erg benieuwd naar
Vorige maand had ik een verbruik van 1.1TB en ik werk snachts dus downloaden gaat dan moeilijk zijn....
Bel ik deze middag naar de klantendienst met de vraag of er een technische storing is rond mijn omgeving

Respons is:er zijn werken in uw buurt,worden zo opgelost,prettige dag meneer

Ok voor mij al geen probleem,kan gebeuren,10 minuter later sms dat ik al boven mijn 750 gb download zit,en nog tot en met 10 november op vertraagde(zelfs geen 10Mbps) snelheid zit......

als je dan wil informeren hoe het zit met extra datapakketten komt er 0.0 antwoord op
Bij proximus kan dit allemaal gebeuren,vanaf morgen gaat hun FUP naar 3TB
13 jaar klant geweest bij telenet,2 keer op smallband gegaan
nu 3de maand orange en nu al prijs
Geen verwittiging of niks van u zit dichtbij de grens van uw 750gb....
Zeer teleurgesteld dus in deze service,betaal al extra voor meer snelheid,dan verwacht ik die ook te hebben,smallband of niet

Ugh @gregx,

Er bestaat inderdaad een fair use policy van 750GB om een zo goed mogelijke dienst te verlenen aan onze klanten. Je krijgt inderdaad een sms wanneer je deze limiet hebt overschreden.

Er zijn nog geen plannen om deze fair use policy te verhogen (met of zonder extra datapakketten) :s

Je kan je verbruik controleren via je klantenzone, als je geen data kan terugvinden, contacteer zeker onze technische dienst of onze webcare zodat ze een dossier hiervoor maken.

Totem's zonnegroeten,

Totem

Apprenti pisteur

 • 

1  message(s)

750 GB is niet meer van deze tijd, zeker niet als je Internet ook wil gebruiken om TV te kijken. 

Indien mensen zouden kiezen voor Love DUO zitten ze elke maand boven de fair use. Het is de hoogste tijd om de limieten op te trekken. 

Het meest frustrerende is dat je zelfs geen data kan bijkopen. Dit zou een mogelijkheid bieden die naast het gewonen surfen ook echt gebruik willen maken van Netflix, VRT NU, VTM GO,..... De media biedt mogelijkheden aan en zien in dat de wereld verandert naar meer on-demand. Jammer dat een ISP deze evolutie tegenhoudt.

 

Grand Sage

 • 

4.1K  messages

750 GB is niet meer van deze tijd, zeker niet als je Internet ook wil gebruiken om TV te kijken. 

Indien mensen zouden kiezen voor Love DUO zitten ze elke maand boven de fair use. Het is de hoogste tijd om de limieten op te trekken. 

Het meest frustrerende is dat je zelfs geen data kan bijkopen. Dit zou een mogelijkheid bieden die naast het gewonen surfen ook echt gebruik willen maken van Netflix, VRT NU, VTM GO,..... De media biedt mogelijkheden aan en zien in dat de wereld verandert naar meer on-demand. Jammer dat een ISP deze evolutie tegenhoudt.

Ugh @Smaes,

Wees gerust, elke LOVE Duo klant staat niet boven de limiet, maar je bericht is wel doorgegeven aan de beslissende geesten !

Totem's zonnegroeten,

Totem

Apprenti pisteur

 • 

3  messages

@Totem, hoe kunnen we kijken wat we al verbruikt hebben elke maand? Als ik op de klantenzone ga kijken krijg ik een foutboodschap wanneer ik naar het 'resterende saldo' kijk voor het internet:

laibalion_0-1581246283368.png

 

Super User

 • 

11.1K  messages

@laibalion  beste is dat je die printscreen doorstuurt via FB messenger. Daar zullen ze het bekijken hoe het kan dat je die fout ziet in plaat van je verbruik. Dan zullen ze het oplossen en krijg je opnieuw bericht als het opgelost is. Heb dit ook gehad in het begin en dan door gestuurd via FB en binnen een aantal dagen was dit opgelost.

Loading...