4.4K  messages

jeudi 22 février 2018 10:13

WiFi uitschakelen op Siligence modem-router werkt niet

Aangezien ik m'n eigen WiFi access points + router heb in m'n woning wens ik de onnodige Orange WiFi op de Siligence modem-router uit te schakelen.

Dit doe ik op de webinterface van de router (http://192.168.0.1), maar na het uitschakelen is na onbepaalde tijd de WiFi opeens weer ingeschakeld.

Dit is niet de bedoeling en deze moet UIT blijven staan.

Deze bug werd reeds 2 maanden geleden telefonisch doorgegeven en ook via Facebook pm, maar nog geen nieuws.

Graag oplossing, met een firmware update?

Employé Orange

• 

3  messages

il y a 7 ans

Hallo Thilor,

Dit is een gekend probleem met deze modem, en zal inderdaad opgelost worden met een firmware-update. Een precieze datum kan ik je daar helaas niet voor geven, maar we zijn er zeker en vast mee bezig.

Gr

Suzanne

4.4K  messages

@SuzanneVok super, ook aub MAC-passthrough voorzien in de firmware van de Siligence modems!

Apprenti pisteur

• 

6  messages

weeten jullie al wanneer de firmware update klaar gaat zijn?

Éclaireur novice

• 

1  message(s)

x aantal maanden verder en nog steeds geen firmware update? Trieste bedoening wel.

Pisteur expérimenté

• 

19  messages

Is hier al een update over? ik zie dat deze post al +5 maand oud is, maar ik heb het zelfde probleem. Ik shakel de WiFi uit op de modem en soms na één dag of soms na 15minuten, staat deze terug aan.

Pisteur expérimenté

• 

19  messages

Na wat verderlezen is blijkbaar de work-around om de schedule aan te zetten en vervolgens de volledige schedule de configureren met de WiFi af; Wel 168 keer klikken voor ieder uur voor iedere dag van de week 🙂 

Apprenti pisteur

• 

2  messages

il y a 7 ans

Dat wil ik dus ook al lang doen , de router uitschakelen ,vanwege omdat de modem/router slecht geplaats is .En ik een betere router geplaatst heb elders maar toch vanwege de orange router problemen geeft hopelijk komt die update snel 😞

Pisteur expérimenté

• 

15  messages

il y a 7 ans

Je kan dit probleem oplossen door de planner in te schakelen en al de vakjes zwart te maken. Je wifi schakelt dan niet meer aan.

Apprenti pisteur

• 

2  messages

Kan je daar specifieker in zijn ,ik ken er niet alles van 😞

Pisteur expérimenté

• 

15  messages

Ga naar je instellingen van je modem/router 192.168.0.1 , dan onder mijn wifi zie je planner staan en dit schakel je in en maak je alle vakjes zwart.

4.4K  messages

Zelfs dat werkt bij mij niet, na enkele dagen zag ik plots dat de Orange WiFi weer zichtbaar was, en inderdaad, terug actief op de router...

Ik keek zopas in de instellingen en ik merk op dat de 'schedule' die ik had ingesteld volledig is verdwenen...
Jammer dat er dergelijke bugs zijn, dit moet echt beter getest worden vooraleer men dit over heel België verdeelt met de techniekers die ze installeren.

Dus het deactiveren van de WiFi via de 'Schedule' werkt niet, en het simpelweg deactiveren van de WiFi met de aan/uit knop ook niet.

Pisteur expérimenté

• 

15  messages

Bij mij werkt het zo wel, ik zet de planner aan en maak alles zwart en wifi blijft uit. Mss beter nieuwe router vragen dan aan orange.

Apprenti pisteur

• 

2  messages

il y a 7 ans

hoi. check deze 3 opties eens gr

1. Jouw Wi-Fi
  2. Planning
  3. Wi-Fi plannen
  4. Maak alle vakjes grijs
  5. Klik op toepassen

Op deze manier is de Wi-Fi uit 

je kan ook gwn de wps knop 6sec inhouden dan gaat de wifi ook uit

Screenshot_20180320-191631_Drive.jpg

Pisteur confirmé

• 

5  messages

il y a 6 ans

Hier ook nog steeds hetzelfde probleem. Gisteren wifi afgezet, vandaag opnieuw signaal.

Ik heb nu de planning ingesteld om nooit wifi te hebben. Benieuwd of dit zal blijven werken.

Bijna een jaar na de eerste melding is dit nog niet opgelost?

Pisteur expérimenté

• 

17  messages

Oke, dus even het volgende

Wij zijn overgeschakeld van Proximus naar Orange met de tv (en dus ook internet). 

Wij maakten in ons huis gebruik van 2 routers. Doordat Orange een nieuwe modem is komen plaatsen werken deze routers niet meer! Ja, ze werken wel nog en geven ook dat er wifi-signaal is maar als je er verbinding mee maakt en een pagina probeert te laden gebeurt er gewoon helemaal niets! 

Ik wil geen verbinding maken met die Orange modem (die staat bij ons trouwens ook op een slechte plaats), ik wil terug kunnen verbinden met mijn routers! Nu heb ik al in dit topic zitten lezen, en heb ik ook al die wifi van de modem proberen uit te schakelen. Via de planning alle vakjes grijs gemaakt. Dat werkt, alleen: ik krijg nog steeds geen wifi door mijn routers? 🙁 Ik heb ze ook al volledig losgekoppeld en terug ingestoken maar helpt niets...

Er staat wel dat ze 3 streepjes hebben maar ja zoals ik al zei, als je er dan verbinding mee maakt en een nieuwe pagina wilt laden gebeurt er niks...

ORANGE wil ons trouwens hiermee NIET helpen! Ik vind dit echt niet klantgericht eerlijk gezegd. Iemand die me kan helpen?!

Pisteur expérimenté

• 

17  messages

Moet je ook de "Guest-Orange"-wifi van de modem uitschakelen? Misschien dat daar nog het probleem ligt.

Pisteur expérimenté

• 

15  messages

Er is momenteel een internet storing in gans belgie (status.belnet.be), zal straks wel op het nieuws verschijnen. Zelfs als je de WiFi uitschakelde moeten je eigen routers werken.

Ervaren verkenner

• 

7.2K  messages

@kdb 

Heb je die test pas vandaag uitgevoerd? Want dan kan het zijn dat je inderdaad nergens doorgeraakt omwille van de storing bij Orange.

Maar zeker is dat natuurlijk niet.

Wat wel zeker is: je zou uw eigen router gewoon aan de Orange router mogen hangen en dat zou meteen moeten werken. Als je niks uitschakelt kun je op beide WiFi netwerken aanloggen en ook dat moet werken.

En ofdat uw eigen router nu in bridge mode staat of niet, dat heeft enkel een invloed op interne IP adressen, verder zouden beide configuratie moeten werken zonder meer.

Enige beperking wanneer uw eigen router ook in router mode staat: je hebt dan dubbele NAT, maar voor de gewone huis- tuin- en keuken verbindingen maakt dat niks uit.

Kun je hier misschien eens een schema posten hoe uw netwerk er thuis uitziet? Dat kan helpen om mee te denken. Misschien ook even het merk en type eigen router meegeven.

Pisteur expérimenté

• 

17  messages

Ja heb dat een uurtje of 2 geleden gedaan. Is het daarom ook dat ik niet meer op http://192.168.0.1/ geraak? 

Oké dus. 

schematisch: 

internet begint toch vanaf de modem hè? Die modem staat bij ons in de garage. Maar daar wil ik dus niet rechtstreeks WiFi van. Van de modem uit gaat die dus naar 2 routers. Eentje op de benedenverdieping en eentje op de bovenverdieping. 

router bovenverdieping

DE390472-A8BD-49D6-ADD3-517BE4702697.jpeg

router benedenverdieping

30CA5B73-EBBA-4B8C-98CF-B617995E8052.jpeg

en dit is dus de modem die Orange onlangs gezet heeft

A36281EE-8995-40E7-B2D0-FF1289150CD6.jpeg

74BC5F8C-153B-4DE7-83CA-783A92C03221.jpeg

 en voor wat dient die stekker van Proximus?? (Wij zijn dus overgeschakeld van Proximus naar Orange)

Loading...