Profil de aro

Pisteur expérimenté

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13  messages

mercredi 17 juin 2020 14:52

Without connection at home

Dear Orange

I just changed my mobile provider from proximus to orange

but i think it was a bad decision because there is no coverage at my home 

When i checked on the map - there is only a small spot without coverage, and this is exactly my home!

catastrophe!!!

are you going to do something with that?

(I life in Moxhe - 4280)

Guerisseur expérimenté

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553  messages

il y a 5 ans

If you don't have coverage at your place, you can terminate your contract with Orange free of charge. Mobile contracts in Belgium can be terminated at any time free of charge except if you buy a smartphone with a bundle. Then you get an amortization table and you have a fee to pay if you terminate your contract before the normal end date.

So look at your contract with Orange to check if it is for an undetermined period of time or if it is a 1 or 2 year(s) contract. If it is free of charge, then you can port your number back to Proximus or go to BASE if you want to. 

Pisteur vétéran

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5K  messages

Hello,

If your subscription was activated less than 14 days ago, you can use your right of withdrawal.

Pisteur expérimenté

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13  messages

Hello 

Thanks

I am with orange since yesterday

Should I go direct to proximus for a new contract or to orange and cancel first?

Regards

Pisteur vétéran

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5K  messages

If you want to keep your telephone number, you must contact your new provider, Proximus.

Guerisseur expérimenté

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553  messages

When you port your number to Proximus or BASE, your new operator will terminate your contract with Orange on your name because it takes your number. If you terminate your contract with Orange on your own, you will lose your phone number. Only active numbers can be ported to another operator 

Guerisseur expérimenté

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553  messages

@bulrog The 14 days period is only binding for online purchases so if @aro did it in a shop, there is absolutely no right to withdraw from the contract. BTW as already mentioned, most mobile contracts in Belgium are undetermined period of time so can be terminated at any time (except for joint purchases which are 12/24 months contracts with amortization tables and where you should pay the residual value of the device if you terminate your contract before the end of the term) 

Pisteur confirmé

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14  messages

il y a 5 ans

Bonjour,

 

Je confirme. J'habite à Ciplet, à côté de Moxhe et le signal de l'antenne d'orange est faible. Ce serait bien de faire quelque-chose. 

L'antenne Proximité, elle, est juste à côté de ma maison.

 

Dommage.

Grand Sage

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4.1K  messages

il y a 5 ans

Ugh @guilite et @aro,

Avez-vous bien vérifié la qualité de votre réseau via notre console de contrôle

N'hésitez surtout pas à contacter notre tribu Webcare sur les réseaux sociaux afin qu'ils fassent un dossier et des vérifications pour vous. Ils peuvent également vous envoyer un femtocell gratuit afin d'améliorer la qualité de votre réseau.

La résiliation n'est donc pas nécessaire, il y a des solutions 🙂

Salutations de Totem

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Did you check the quality of your home network with our control console? Don't hesitate to contact our Webcare tribe on social media, they will make a case and some background checks for you. They can also send you a free femtocell that will improve the quality of your network.

Withdrawal is not absolutely necessary, there are solutions for you 🙂

Totem's regards !

Totem

Pisteur expérimenté

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13  messages

Hello Totem

Thanks for your message 

No one couldn't call me and I couldn't cal anybody 

I have my own business and contact with my clients is very important for me all the time 

Sorry and thanks for explanation 

Regards 

Aro

Pisteur confirmé

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14  messages

Bonjour et merci pour la réponse.  Malheureusement,  pour Orange, ma maison n'existe pas. 

Ceci dit,  je ne sais pas ce qu'est un femtocell mais je suis intéressé vu que mon épouse ne peut pas utiliser le VOWIFI avec un Nokia 3310 !!! Et à l'intérieur de la maison, c'est très faible et beaucoup de coupures.

 

Comment dois-je faire une demande à ce sujet? Sachant que j'ai suis Love trio.

Pisteur vétéran

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5K  messages

Bonjour @guilite 

Il faut appeler le 5000 et expliquer que le réseau est faible, voire inexistant à l'intérieur de votre maison.  Orange va ensuite voir s'ils peuvent augmenter la force du signal auprès de leur service technique.  si cela s'avère impossible, il vous fourniront gratuitement un femtocell.

Guerisseur expérimenté

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553  messages

@guilite Est ce que le réseau Orange en dehors de chez vous est bon ? Le femtocell c'est une petite antenne à brancher sur le modem WiFi et qui améliore la couverture mobile 2G et 3G à l'intérieur de votre maison. 

Pisteur confirmé

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14  messages

Bonjour,

 

Mon problème se situe au niveau des appels.

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