Pisteur confirmé
•
6 Berichten
Zéér traag internet!
Ik had sinds enkele weken problemen met de Orange modem, deze werd heel warm (tot zelfs heet) en had ook vaak dat het internet weg viel (@online lampje was ook niet aan op dat moment).
Daarmee heb ik maar de klantendienst gebeld en deze hebben een technieker langsgestuurd, dat was afgelopen donderdag. Hij constateerde inderdaad dat de modem vrij warm was, dus heeft hij een nieuwe geplaatst.
Nu sinds enkele dagen meet ik mijn internetsnelheid, en de download komt bijna nooit boven de 10Mbps(!). De upload is dan wel weer rond de 10Mbps, wat het maximum is.
Maar de download heeft altijd rond de 100Mbps gezeten voor ik al deze problemen heb gekregen. Zelfs de modem voor verschillende minuten uit trekken werkt niet meer.
Waar kan dit aan liggen? Heb gelezen dat er toch meerdere mensen problemen hebben met de internetsnelheden bij Orange..

patrick2
Super User
•
11.1K Berichten
AxellB,
Staat er achter uw modem ook nog een eigen router in het netwerk ? Zal niet ontkennen dat er problemen zijn geweest met uw modem en dat deze heet is opgelopen. ook uit uw test resultaten blijkt inderdaad uw snelheid aan de lage kant is de upload is daarin tegen heel goed . Mocht het zijn dat u een eigen router heeft deze eens te herstarten stekker eruit ff wachten en terug opstarten. Mocht dit niet helpen dan eens kijken naar uw kanalen voor de wifi in uw modem om deze eventueel aan te passen , mocht u daar hulp voor nodig kan ik u dat in stapen door geven.
Heb zelf overal in het huis een eigen router staan en mijn eigen wifi netwerk ingesteld en heb geen snelheidsverlies haal overal 98 MBPS ongeveer.
9
Evy1
Apprenti éclaireur
•
1 Bericht
Beste ook mijn modem voelt zeer heet aan de hele tijd. En op de eerste verdieping bijna geen wifi ondanks plaatsen van een versterker.
1
Totem
Grand Sage
•
4.1K Berichten
Ugh @AxelB,
Als je internetsignaal slecht is, dan is het best om direct contact op te nemen met de technische dienst via de Customer-Service stam of via Webcare ! Ze kunnen je hiermee helpen.
Wijze woorden komen uit de hoofdtipi !
Totem
2