Profiel van redroom82

Pisteur expérimenté

 • 

19 Berichten

Xbox one X connectie problemen.

Sinds kort klant van Orange en ik krijg maar geen goed internet op mijn One X. 

Hij vindt wel het internet via de kabel maar inloggen 95% van de keren gewoon niet. 

Ik heb ook de nodige poorten open gezet en ik denk ook wel een fixed Op gegeven aan mijn xbox.

Het ene moment geeft hij NAT problemen en het andere moment zegt hij dat alles in orde is maar toch kan ik niet online gaan of inloggen  

 

Is er iets wat ik gemist heb? 

Employé Orange

 • 

198 Berichten

Hey redroom82,

 

PS4 en consoorten hebben ook dit soort problemen, NAT problemen.

 

Wat uitleg errond van Microsoft zelf: https://support.xbox.com/nl-BE/xbox-one/networking/nat-error-solution

 

Probeer eens de DMZ in te stellen naar het vast IP adres van je XBOX om te kijken of dit je probleem oplost?

Pisteur expérimenté

 • 

19 Berichten

Beste,

 

Dus dan moet je bij Jouw Modem - Jouw lokaal netwerk - een vast IP adress toekennen aan je xbox.

Datzelfde IP address moet je dan bij Jouw Netwerk - DMZ host ingeven bij het LAN address van jouw apparaat?

Employé Orange

 • 

198 Berichten

Hoi,

 

Dat klopt, werkt het beste via bedraad trouwens.

 

Hopelijk lost het jouw probleem op 😊

Chef pisteur

 • 

76 Berichten

Ik heb eigenlijk niks ingesteld voor mijn XOne.

Wel via de kabel. Want via WiFi was het huilen met de pet op. Hoewel er wel goede WiFi is daar waar de XOne staat.

Pisteur expérimenté

 • 

19 Berichten

De connectie die ik maak is via de kabel ja. 

Het is even goed gegaan maar nu geeft hij alweer problemen. 

DNS isn't resolving Xbox serves names. 

Via WIFI lukt het meestal makkelijker maar dit wil ik vermijden omdat ik redelijk veel online speel en dat soms problemen geeft. 

 

Momenteel dus nog geen werkende oplossing

Pisteur expérimenté

 • 

19 Berichten

Weet je wat je juist hebt ingesteld via de kabel? 

Grand Sage

 • 

4.1K Berichten

Sinds kort klant van Orange en ik krijg maar geen goed internet op mijn One X. 

Hij vindt wel het internet via de kabel maar inloggen 95% van de keren gewoon niet. 

Ik heb ook de nodige poorten open gezet en ik denk ook wel een fixed Op gegeven aan mijn xbox.

Het ene moment geeft hij NAT problemen en het andere moment zegt hij dat alles in orde is maar toch kan ik niet online gaan of inloggen  

 

Is er iets wat ik gemist heb? 

Ugh @redroom82

 

Hebben de tips geholpen van onze Tribers hierboven?

 

Je zou normaalgezien geen problemen moeten ervaren met je connectie van je Xbox. Aarzel zeker niet om wat rookseinen toe te sturen naar de klantendienst van Orange.

 

De Orange-stamleden maken hier een dossier van en trachten een oplossing te zoeken binnen de 5 werkdagen.

 

 

Totems groet

Pisteur expérimenté

 • 

19 Berichten

Helaas nog altijd geen oplossing gevonden. 

Klantendienst kan mij niet helpen. Ze zeggen dat er niets mis is. Ook de klantendienst van xbox zegt dat er van hun kant niets mis is.

Hierbij gast mijn voordeel van de twijfel naar Xbox omdat het bij Telenet gewoon wel werkte.  Hopelijk kan er een oplossing gevonden worden. 

Pisteur expérimenté

 • 

17 Berichten

Heb momenteel alles van toestellen op fixed ip staan waarbij ik DHCP en DNS op de modem heb uitgeschakeld. Enigste wat overblijft is denk ik de registratie van de toestelnaam op het netwerk. 

helaas kan ik niet vinden hoe ik mijn tv een fixed ip geef vanop de decoder. Deze staat dus momenteel volledig uit. 

 

 

Pisteur expérimenté

 • 

19 Berichten

Momenteel dus nog altijd geen oplossing.

Ook niet van de "stamleden" van Orange die naar een oplossing gingen zoeken.

Spijtig...

Pisteur expérimenté

 • 

17 Berichten

Ik verwacht geen oplossing van Orange. Al zeker niet als het iets software of hardware- matigs is waar verschillende mensen last van hebben. Het kan ook nog steeds aan de Xbox manier van communiceren liggen. Feit is dat dit bij de eneeprovider voorkomt en bij een andere niet... Ik heb nu als laatste te redmiddel een switch gekocht om tussen de console en fe modem te plaatsen. Ik moet som 3 a 4 keer de modem resetten per dag en ben dit beu. Ik hoop dat dit wel werkt. 

Chef pisteur

 • 

76 Berichten

Ik kan u jammer genoeg niet helpen.
Werkt hier zowel op WiFi (maar te traag voor de grote downloads) als over powerline. Van uitval geen last.

Heb ook helemaal niks speciaal ingesteld...

Pisteur expérimenté

 • 

12 Berichten

Heb zelfde probleem, zowel bij XBox als PS4.

Mijn XBox werkt best met WiFi, PS4 met kabel (heb ook alles al geprobeerd qua settings modem)

Volgens PS ligt het aan de provider. Ik heb mijn console getest bij familie met een andere provider (proximus/telenet) en daar werkte mijn console wel goed.

 

Pisteur expérimenté

 • 

17 Berichten

Met de switch ertussen heb ik al 2 dagen geen reset hoeven doen. Het is op dit moment veelbelovend, dus ik duim dat dit blijft werken. Anders ben ik terug bij af. Ik update het topic mocht het toch nog fout lopen. Als ik een week niet hoef te resetten zie ik dit als een permanente oplossing. 

De switch kost 20€. 

Pisteur expérimenté

 • 

19 Berichten

Welke type van switch is het?

Kan je misschien een link of iets meer info geven?

Klinkt alvast goed!!!

Pisteur expérimenté

 • 

17 Berichten

Het is een tp-link tl-sg105 met qos en igmp. Maar nog niet meteen aanschaffen 🙂 . Ben nog niet 100% overtuigd dat dit de oplossing is 🙂

 

https://www.tp-link.com/nl/products/details/cat-4763_TL-SG105.html

Pisteur expérimenté

 • 

19 Berichten

Alvast bedankt voor ons op de hoogte te houden. 

Hopelijk is dit de oplossing voor ons.

 

Pisteur expérimenté

 • 

17 Berichten

Nog steeds geen enkele reset hoeven doen.

Voor mij is het probleem met een switch dus opgelost.

Pisteur expérimenté

 • 

12 Berichten

Ook bij mij is dit de oplossing. Ik heb nu heel goede verbinding (ethernet) met al mijn toestellen (desktop, PS4, XBox). 

 

Ik ben een totale leek op dit gebied, maar vind het toch vreemd dat de technici van Orange daar niet konden op komen. Ik ben ook al maanden aan het sukkelen met mijn internet verbinding...

Thanks!

Pisteur expérimenté

 • 

19 Berichten

Nu heeft iemand nog iets anders voorgesteld.

Ik had al eens geprobeerd om een statisch ip adres te gebruiken maar deze persoon zegt dat Orange misschien bepaalde IP adressen heeft gereserveerd voor statische ip adressen.

Iemand een idee welke dat kunnen zijn? 

 

Ofwel kunnen de techniekers dat doen en is ons probleem ook opgelost. (denk ik) 

Pisteur confirmé

 • 

5 Berichten

Hier het zelfde probleem met mijn one x over wifi werkt hij perfect maar via kabel niet.

Ik dacht al dat het een hardware probleem was van de xbox maar ik lees hier dat er nog mensen zijn met het zelfde probleem. 

Tot hiertoe de enige oplossing met een switch werken?

Guerisseur confirmé

 • 

363 Berichten

@PeterVI  als de console via ethernet op de Orange router aangesloten is, staat deze dan met IP en MAC adres onderaan de overzicht pagina als je op de Orange router inlogt ?

Kijk ook eens op de status pagina of de LAN poort actief staat en met welke snelheid.

Pisteur confirmé

 • 

5 Berichten

Jerre op de instellingen van de router ben ik niet gaan kijken ik denk dat alles juist staat.

Als ik de xbox een paar keer opnieuw opstart krijgt hij verbinding via ethernet en heb ik perfecte verbinding: nat type open, upnp actief, +- 192 mb download en +- 18 mb upload. Eens ik verbonden geraak blijft de verbinding ook stabiel  het is enkel het aangemeld geraken dat een paar pogingen nodig heeft. Na dat ik hem heb uitgeschakeld moet ik soms weer verschillende pogingen ondernemen.

Ik zie dat de topic starter alles al heeft geprobeerd en heb op Amerikaanse fora hetzelfde gelezen dat er bij sommige routers verbindingsproblemen onstaan specifiek met de one x.

Van de instellingen van de router blijf ik liever af wegens geen it ervaring, maar misschien was er al een oplossing van orange dat zij dit vanop afstand konden oplossen. Of misschien was er al een gepaste oplossing zonder dat ik al deze tests opnieuw hoef  uit te voeren en dan tot hetzelfde besluit te komen als de topicstarter.

Ik vind het een beetje dom om een switch er tussen te zetten dat ook nog eens energie verbruikt terwijl mijn console een meter van een ethernetpoort verwijderd is.

Toch al bedankt om mee te denken.

Guerisseur confirmé

 • 

363 Berichten

@PeterVI  de TP-Link TL-SG105 switch verbruikt maar 0,8 - 2,5W dus neem 1,5W gemiddeld dat is 13,14kW/jaar en kost +- 3€/jaar.

Super User

 • 

7.2K Berichten

@PeterVI

Je vind het misschien een beetje dom, die oplossing met een switch ertussen, maar als blijkt dat het werkt en niemand met een andere werkende oplossing voor de dag komt, waarom dat dan niet toch eens proberen? OK, het klinkt misschien raar omdat je vlakbij de modem zit, maar langs de andere kant, een switch is geen verlengkabel, het is een verdeelpunt. Hoever je van de modem zit heeft geen enkel belang. Mijn switch bvb staat op 30 cm van mijn modem.

Pisteur confirmé

 • 

5 Berichten

Jerre bedankt voor de info: inderdaad die 3 euro gaat het niet maken. 

Loading...