Profil de leemanu94

Apprenti pisteur

 • 

2  messages

mardi 24 août 2021 21:14

Nintendo Switch nat type D

Beste,

Mijn Nintendo Switch is verbonden met onze wifi. Hiermee kunnen we online, op de eshop etc.

het probleem doet zich voor tijdens online spelen met andere mensen. We kunnen nooit connectie maken. Na wat opzoekingswerk vond ik dat dit aan onze NAT type ligt. Wij hebben namelijk NAT type D als we een connectietrst doen. Blijkbaar is dit een veel voorkomend probleem en ligt dit aan de basis van het probleem. Idealiter is dit een NAT type A of B.

Online zijn er veel oplossingen die vaak niet werken. De beste oplossing is blijkbaar de provider contacteren.

graav wil ik dit probleem verholpen zien, natuurlijk. Met een playstation is dit allemaal geen probleem, enkel met de Nintendo Switch. 

Mvg

Sage

 • 

11K  messages

il y a 4 ans

@leemanu94  

Heb je hier  al eens gelezen het gaat namelijk over hetzelfde probleem. Weet enkel niet of het ooit is opgelost geweest aangezien de topic starter de oplossing niet aangeduid heeft. Maar je kan het eens doorlezen en je bevindingen eens door geven of het is gelukt. 

Apprenti pisteur

 • 

2  messages

@patrick2 

Bedankt voor uw antwoord. Heb gebeld met klantendienst en ze verwezen me naar de handleiding van CGN (https://www.orange.be/nl/hulp/technische-ondersteuning/love-internet-home-internet/hoe-internetproblemen-oplossen?page=device/orange/siligence-modem-toekomstige-interface/topic/hoe-het-werkt/wat-is-carrier-grade-nating-cgn-ben-ik-in-cgn-modus/1)

Ik heb dit dan ook gedaan. Door CGN te deactiveren (of een public IP adres te activeren) werden de opties voor het opzetten van Port Forwarding, fixed IP adres,... geactiveerd. Verder heb ik niks veranderd en mijn NAT Type ging al naar NAT Type B. Dus probleem opgelost.

Mvg 

Sage

 • 

11K  messages

@leemanu94 

Dus het was toch iets simpeler dan gedacht blijkbaar want de CGN functie is zelf te activeren of deactiveren. Dan weten we dat dus ook weer maar dan wel van jou als oplossing. Bedankt om deze oplossing met ons te willen delen zodat andere in de toekomst dit probleem ook makkelijk kunnen oplossen. 

Pisteur confirmé

 • 

3  messages

il y a 4 mois

Kan een medewerker van Orange dit ook doen indien hij langskomt? Ik zit met hetzelfde probleem en weet totaal niks af van IT. Ze komen een nieuwe modem/router installeren.

Sage

 • 

7.5K  messages

Ja @BoyFromBelgium Heel zeker

Pisteur confirmé

 • 

3  messages

Heeft hij daarvoor mijn pc nodig?

Sage

 • 

7.5K  messages

Denk dat hij een apparaat bij heeft (een notebook) om dat te doen

Je kunt het ook zelf door in te loggen op 192.168.0.1 

Zal waarschijnlijk deze modem zijn Heb je problemen met je internet? | Orange België

Heb je problemen met je internet? | Orange België

Loading...