Profiel van Metalcat

Pisteur confirmé

 • 

5 Berichten

Al een week geen vast internet meer

Ik heb sinds dinsdag avond 08/06/2021 geen vast internet meer, we zijn nu 15/06/2021. Blijkbaar heeft orange foutief mijn modem gedactiveerd. Ik heb woensdag ochtend gebeld, donderdag, vrijdag, zaterdag, en maandag : ELKE keer hetzelfde verhaal. Het is al in "prioriteit" gezet en men werkt eraan.

Hoe lang kan het duren om een reactivatie uit te voeren ? En wat doet men eraan gedurende een hele week ??? Een nieuwe kabel aan het leggen vanuit Brussel tot in Bertrix ???

Zijn hier nog mensen die hetzelfde hebben meegemaakt en hoe hebben ze dit kunnen versnellen ?

In het beste geval is het onwelwillendheid en eventueel erger nog, incompetentie 😞

Super User

 • 

11.1K Berichten

@Metalcat 

Het is natuurlijk niet fijn om te lezen dat je al een week zonder internet zit. 

Je geeft al aan dat het komt door een modem die gedeactiveerd is maar wat is er dan technisch gezien aan de hand? Dit ga jij niet weten maar het kan zijn dat je modem handmatig terug geactiveerd dient worden. technisch gezien kan dit een lastig probleem zijn. Als je MAC adressen van de modem niet meer systematisch herkend worden is het een moeilijke zaak. 

Waarschijnlijk is er dus een onderzoek nodig waarom dit gebeurd is. Ook om in de toekomst dit probleem niet meer voor te hebben. Daarnaast zal het wel wat drukker zijn dan normaal dus daar dien je ook rekening mee te houden. 

Ik weet het is niet fijn maar achterliggend is dit wel iets wat meer werk vraagt dan zo maar 'even' de modem terug activeren. 

Pisteur confirmé

 • 

5 Berichten

Bedankt voor je antwoord en je medeleven Patrick2 😉

Ik ben zelf ook al even actief in de IT (24 jaar Unix SysAdmin en Network mgmt). Zelfs al is het drukker, ik heb nog in geen enkel bedrijf gewerkt waar een outage van meer dan 48uur getolereerd wordt.

Ik heb er alle begrip voor dat het een ingewikkeld gegeven is, maar dat men mij dan vragen stelt om meer info te vergaren, iemand inplant om langs te komen , .....

Op dit moment heb ik echt de indruk dat er niets aan gedaan wordt. En Als je dan van thuis uit moet werken en afhankelijk bent van je internet connectie (gelukkig heb ik nog een beetje data op de 4G) dan is dit meer dan vervelend.

Super User

 • 

11.1K Berichten

@Metalcat  

Als je al zolang uit ligt kan je wel terug contact opnemen om je daar een compensatie voor te geven. Je hebt een outage van meer dan 48 uur dus je hebt wel recht op een compensatie. ( ik zou die toch gegeven hebben ) 

Wat je eens kan proberen is via Messenger op Facebook te sturen , als je een account hebt , of via Twitter , als je daar een account hebt. Mijn ervaring is dat ze daar wel sneller en gerichter antwoorden dan via de telefonische helpdesk. Heb al een paar keer op die manier vrij snel een oplossing gekregen. 

 

Pisteur confirmé

 • 

9 Berichten

Ik heb juist hetzelfde probleem.

Ook al van vorige week, technieker is toen ook langs geweest en het ging binnen de 24u opgelost zijn. Ondertussen zijn we al een dikke week verder en nog steeds niets. Heb ook al bijna elke dag gebelt en krijg ook telkens het zelfde antwoord. "Ja mevrouw we gaan dit zo snel mogelijk in orde brengen. Als u internet terug is kunt u een compensatie vragen."

Daar ben ik nu vet mee. Ik doe nu alles via mijn mobiel internet waardoor mijn limiet zo goed als bereikt is. Dus als dit nog een week duurt dan heb ik totaal geen internet meer. Top service van Orange 🙄

Pisteur confirmé

 • 

5 Berichten

Smos2102, dan heb je toch al "een" actie gezien. Bij mij is er nog niemand geweest, geen enkele actie zichtbaar 😡

Het blijft wel bedroevend, het niveau van support 😞

Super User

 • 

7.2K Berichten

@Smos2102 

Ik stel voor dat je Orange in gebreke stelt en verlangt dat, zolang uw internet niet hersteld is, uw 4G gebruik niet in rekening gebracht wordt.

Doe dat liefst via messenger of twitter, dan heb je een geschreven spoor.

Veel succes !!

Pisteur confirmé

 • 

9 Berichten

En het frustrerende is, telkens als je belt. "A mevrouw kan je even de stroom eruit halen de modem resetten en terug insteken."

Man da heb ik al 1000x gedaan en da helpt niet. Den technieker snapte der ook zelf niks van. Die zei da voor hem mijne modem actief sta maar da ze hem bij Telenet ni terug vinden. En waar ligt de fout dan? 

Pisteur confirmé

 • 

9 Berichten

Bedankt voor de tip👍

Super User

 • 

7.2K Berichten


@Smos2102  schreef:.. knip... Die zei da voor hem mijne modem actief sta maar da ze hem bij Telenet ni terug vinden. En waar ligt de fout dan? 

Bij Telenet???

Pisteur expérimenté

 • 

16 Berichten

Het beste wat u hierbij kan doen is eens bellen naar Orange en vragen of er iemand eens kans langs komen of ze jet digitaal repareren.

Pisteur confirmé

 • 

9 Berichten

Ondertussen is het al bijna 3 weken dat ik zonder internet zit. Bij orange kunnen ze mijn modem terug vinden maar bij Telenet niet. Via Facebook en telefonisch contact gehad met Orange maar tot nu toe nog steeds geen oplossing. Compensatie kan ik pas krijgen als alles terug opgelost is. Maar ondertussen ben ik wel al 3 weken aan het betalen voor diensten die ik niet kan gebruiken. 

Super User

 • 

11.1K Berichten

@Smos2102  waarom maak jij nog een apart topic hier aan terwijl jou zelfde vraag ook al in een ander topic staat? 

Ik verplaats deze vraag erbij want dit heeft totaal geen nut wat je doet. 

Pisteur confirmé

 • 

9 Berichten

Ze hebben ondertussen een oorzaak gevonden. Mijn nieuwe bovenbuur heeft ook Orange genomen. En de dag dat ze bij hem zijn komen instaleren is de dag dat mijn internet is weggevallen. En ze weten niet hoe ze het moeten oplossen want ze krijgen mijn modem niet meer actief.  🤯

Super User

 • 

7.2K Berichten

@Smos2102 

Zo op het eerste zicht vrees ik dan dat er een technieker gaat moeten langskomen want vrij waarschijnlijk is er dan ergens iets met de fysieke aansluiting buiten misgelopen.

Je kan op die manier de vraag stellen aan Orange klantendienst.

Pisteur confirmé

 • 

9 Berichten

Volgens Orange kan een technieker hier niets aan komen doen is het puur dienst activatie dat dit moet rechtzetten

Super User

 • 

7.2K Berichten


@Smos2102  schreef:

Volgens Orange kan een technieker hier niets aan komen doen is het puur dienst activatie dat dit moet rechtzetten


En wie zegt dat er bij het fysisch aansluiten van uw buur geen "ongelukje" met uw aansluiting gebeurd is? Kunnen ze dat testen vanuit hun control room?

Pisteur confirmé

 • 

9 Berichten

Na bijna 3 weken is het EINDELIJK opgelost. Bij orange stond niet geregistreerd dat het hier 2 appartementen zijn. Maar alles werkt terug en is nu correct doorgegeven 👍😁🎉

Super User

 • 

7.2K Berichten

Ik ben blij voor u. Vergeet niet een kleine compensatie te vragen, tenslotte heb je betaald voor een dienst die je niet gekregen hebt ...

 

Loading...