Pisteur confirmé
•
5 Berichten
Al een week geen vast internet meer
Ik heb sinds dinsdag avond 08/06/2021 geen vast internet meer, we zijn nu 15/06/2021. Blijkbaar heeft orange foutief mijn modem gedactiveerd. Ik heb woensdag ochtend gebeld, donderdag, vrijdag, zaterdag, en maandag : ELKE keer hetzelfde verhaal. Het is al in "prioriteit" gezet en men werkt eraan.
Hoe lang kan het duren om een reactivatie uit te voeren ? En wat doet men eraan gedurende een hele week ??? Een nieuwe kabel aan het leggen vanuit Brussel tot in Bertrix ???
Zijn hier nog mensen die hetzelfde hebben meegemaakt en hoe hebben ze dit kunnen versnellen ?
In het beste geval is het onwelwillendheid en eventueel erger nog, incompetentie 😞

patrick2
Super User
•
11.1K Berichten
@Metalcat
Het is natuurlijk niet fijn om te lezen dat je al een week zonder internet zit.
Je geeft al aan dat het komt door een modem die gedeactiveerd is maar wat is er dan technisch gezien aan de hand? Dit ga jij niet weten maar het kan zijn dat je modem handmatig terug geactiveerd dient worden. technisch gezien kan dit een lastig probleem zijn. Als je MAC adressen van de modem niet meer systematisch herkend worden is het een moeilijke zaak.
Waarschijnlijk is er dus een onderzoek nodig waarom dit gebeurd is. Ook om in de toekomst dit probleem niet meer voor te hebben. Daarnaast zal het wel wat drukker zijn dan normaal dus daar dien je ook rekening mee te houden.
Ik weet het is niet fijn maar achterliggend is dit wel iets wat meer werk vraagt dan zo maar 'even' de modem terug activeren.
0
0
Metalcat
Pisteur confirmé
•
5 Berichten
Bedankt voor je antwoord en je medeleven Patrick2 😉
Ik ben zelf ook al even actief in de IT (24 jaar Unix SysAdmin en Network mgmt). Zelfs al is het drukker, ik heb nog in geen enkel bedrijf gewerkt waar een outage van meer dan 48uur getolereerd wordt.
Ik heb er alle begrip voor dat het een ingewikkeld gegeven is, maar dat men mij dan vragen stelt om meer info te vergaren, iemand inplant om langs te komen , .....
Op dit moment heb ik echt de indruk dat er niets aan gedaan wordt. En Als je dan van thuis uit moet werken en afhankelijk bent van je internet connectie (gelukkig heb ik nog een beetje data op de 4G) dan is dit meer dan vervelend.
1
Smos2102
Pisteur confirmé
•
9 Berichten
Ik heb juist hetzelfde probleem.
Ook al van vorige week, technieker is toen ook langs geweest en het ging binnen de 24u opgelost zijn. Ondertussen zijn we al een dikke week verder en nog steeds niets. Heb ook al bijna elke dag gebelt en krijg ook telkens het zelfde antwoord. "Ja mevrouw we gaan dit zo snel mogelijk in orde brengen. Als u internet terug is kunt u een compensatie vragen."
Daar ben ik nu vet mee. Ik doe nu alles via mijn mobiel internet waardoor mijn limiet zo goed als bereikt is. Dus als dit nog een week duurt dan heb ik totaal geen internet meer. Top service van Orange 🙄
11
0
ericksb
Pisteur expérimenté
•
16 Berichten
Het beste wat u hierbij kan doen is eens bellen naar Orange en vragen of er iemand eens kans langs komen of ze jet digitaal repareren.
0
0
Smos2102
Pisteur confirmé
•
9 Berichten
Ondertussen is het al bijna 3 weken dat ik zonder internet zit. Bij orange kunnen ze mijn modem terug vinden maar bij Telenet niet. Via Facebook en telefonisch contact gehad met Orange maar tot nu toe nog steeds geen oplossing. Compensatie kan ik pas krijgen als alles terug opgelost is. Maar ondertussen ben ik wel al 3 weken aan het betalen voor diensten die ik niet kan gebruiken.
1
0
Smos2102
Pisteur confirmé
•
9 Berichten
Ze hebben ondertussen een oorzaak gevonden. Mijn nieuwe bovenbuur heeft ook Orange genomen. En de dag dat ze bij hem zijn komen instaleren is de dag dat mijn internet is weggevallen. En ze weten niet hoe ze het moeten oplossen want ze krijgen mijn modem niet meer actief. 🤯
5
0