Pisteur confirmé
•
10 Berichten
Bedrog door ORANGE
Ik heb een abonnement (pack) afgesloten bij ORANGE voor 96,00€ per maand?
op 30 september hebben ze alles aangesloten, dus nu een maand later krijg ik een factuur van 188,47€ en nog eens apart een factuur (die ik na vijf dagen al kreeg voorgeschoteld) van 66,00€
Dus na & maand krijg ik hier een factuur te betalen van 254,47€
Ik denk er niet aan dit te betalen! wat een bedriegers zeg!
De service trekt ook op niets, op mails berichten of chats geven ze met een beetje geluk twee weken later een antwoord!

patrick2
Super User
•
11.1K Berichten
@LH1
Weet niet of je je gedetailleerde factuur hebt bekeken maar dat je eerste factuur hoger is dan normaal is ook normaal. Je krijgt altijd een pro rata aangerekend + die van de volgende maand er bij.
Je kan hier alles eens nalezen over je eerste factuur.
2
0
Pletse
Guerisseur expérimenté
•
607 Berichten
Dag LH1,
Dit lijkt me eerder een zaak van "ik begrijp niet wat er gaande is". Niet alle medewerkers gaan voluit de pro rata berekening gaan uitleggen, dewelke bij iedere provider hetzelfde is by the way.
Mocht je nu terug omschakelen naar je oude provider, dan zul je daar identiek hetzelfde tegenkomen 😉. Het is namelijk zo dat ALLE providers werken met een "voorschotfactuur". Controleer maar eens je oude facturen. Daarop zul je ook zien dat je telkens een factuur kreeg voor een periode die nog moest komen (de volgende maand dus).
Zonder de 2 facturen te zien is het moeilijk om 100% correcte info te geven maar LEES uw factuur en de datums die erbij staan, dan zul je zien dat je niet teveel hebt betaald maar telkens vanaf de datums waarop de diensten actief werden tot de facturatiedatum + 1 komende maand. Mocht dit niet zo zijn wegens een fout, dan zullen ze dit bij Orange met alle plezier aanpassen na contact met de klantendienst.
Naar dienstverlening toe: mails en sms berichten -> daar zal nooit op geregeerd worden vermits deze via een automatisch systeem wordt verzonden.
Chat: werk je via Messenger/Facebook, dan kan het inderdaad een dag, max 2 dagen duren voor je antwoord krijgt, afhankelijk van de drukte. Je kan na deze periode altijd eens een extra bericht sturen via dezelfde weg om ze eens "wakker" te schudden.
Ik zeg altijd, een beller is sneller. Neem uw telefoon, bel naar de klantendienst (5000) en wacht tot je iemand aan de lijn krijgt. Zet uw GSM op luidspreker tijdens het wachten en spreek vooral GEEN bericht in, effectief wachten tot je iemand aan de lijn krijgt. Je kan tijdens het wachten wat TV kijken, zo lijkt het minder lang.
Succes verder 😊
0
0
Gregory
Super User
•
7.7K Berichten
Je hebt al uitleg gekregen
Sterke en straffe woorden @LH1 bedrog, bedriegers
Als je je abonnement opzegt krijg je het gedeelte dat je op voorhand betaald hebt terug
Als er TV en internet inzit, zit je daar voor 6 maanden aan vast
Niet betalen wordt afsluiten - je trekt aan het kortste eind
Zou eens diep ademhalen en wat kalmeren
0
Gregory
Super User
•
7.7K Berichten
And then there was silence, nothing but silence
2
0
GianniV
Apprenti pisteur
•
2 Berichten
Is een pro-rata factuur. Je betaald van dag van aansluiting tot eind van de maand + volgende maand. Zo krijg je uiteindelijk wanneer je je contract terug afsluit geld terug ipv teveel te betalen
0
0