Apprenti pisteur
•
5 Berichten
Extreem hoog dataverbruik flybox
Afgelopen weken ervaar ik een extreem hoog dataverbruik via mijn flybox. Ongeveer 30 tot 50 keer het normale. De klantendienst van Orange negeert het probleem en zegt simpelweg dat het verbruik klopt. Ondertussen heb ik alles geprobeerd en monitor het verbruik op de voet. Verschillende browsers geprobeerd, nieuwe windows installatie, paswoorden veranderd, wifi uit, modem uit wanneer niet nodig etc. Niets helpt. Wanneer ik nogmaals 10GB extra laad is deze op een uurtje of 2 internetten terug verdwenen. Een bodemloze put. Heeft iemand dezelfde ervaring? Sta nu op het punt om Orange diensten op te zeggen en klacht in te dienen bij de ombudsdienst. Internet is simpelweg onbruikbaar geworden en daar wens ik dus ook niet voor te betalen.

patrick2
Super User
•
11.1K Berichten
@Primus
Daar waar jij noemt dat ze je verbruik negeren geef ik ze wel gelijk en hebben ze ook gelijk. Het verbruik wat je hebt is aan je zelf en daar kan Orange niet tussen komen jammer maar helaas. Jij bent verantwoordelijk voor jou data die je krijgt om het op te maken en hoe te gebruiken. En ja dan krijg je dat ze dus zeggen je verbruik klopt wij kunnen niks daaraan doen.
Hoe je dit zelf kan oplossen is al eens door dingen na te gaan zoals wie heeft jou paswoord en je login om ook eventueel op jou wifi te surfen. Als je dat hebt gegeven aan iemand dan kan dat perfect zijn dat die iemand ook op je wifi zit , of weer iemand die je niet kent.
Check ook dat je geen updates doet automatisch via andere toestellen of dat je op andere toestellen apps op de achtergrond mee laat draaien. Al die dingen komen ook aan je verbruik. En wat dacht je van Netflix of ander streaming gebruik telt allemaal mee in je gebruik.
Als je al je diensten op zegt en je besluit naar een andere provider te gaan die hebben enkel vast internet dus geen formule van de Flybox. Ook een klacht bij de ombudsdienst zal niet veel gaan helpen want het is je eigen verbruik en daar kan de ombudsdienst niet veel mee en tegen doen.
9
0