Profiel van Xander

Éclaireur novice

• 

1 Bericht

Geen reactie meer op afstandsbediening

Ik druk op mij afstandsbediening en hij reageert helemaal niet meer wat nu

Geaccepteerde oplossing

Super User

• 

7.2K Berichten

@Xander 

Je kan reeds twee dingen testen:

1. Vervang eens de batterijen
  2. Je kunt de werking van uw afstandsbediening (IR) testen met uw smartfoon. Activeer uw camera, kijk met uw smartfoon door de camera naar de voorkant van uw afstandsbediening en druk op enkele knopjes. Je zou een wit lichtje moeten zien branden op uw afstandsbediening. Het menselijk oog ziet geen IR, maar een fototoestel wel ....

Super User

• 

7.2K Berichten

@Xander 

Misschien een heel domme vraag, en ik wil u zeker niet beledigen, maar staat de TV wel AAN? Kabels en netsnoer checken ...

Super User

• 

7.2K Berichten

@Xander 

Nog iets om te testen: kun je de TV bedienen met de knopjes op het toestel zelf? Meestal ergens aan de zijkant, onderkant of achterkant.

Super User

• 

7.2K Berichten

@Xander 

Tussen haakjes, moest het niet over uw TV maar wel over uw decoder gaan, vervang dan overal in mijn teksten "TV" door "Decoder". De systematiek blijft dezelfde. Maar ik zag ineens dat je eigenlijk niet vermeld hebt om welk toestel het eigenlijk gaat ....

Apprenti éclaireur

• 

1 Bericht

Ik zit met hetzelfde probleem maar niks helpt en zie geen lampjes

Super User

• 

7.2K Berichten

@Duiveltje001  schreef:

Ik zit met hetzelfde probleem maar niks helpt en zie geen lampjes

Bedoel je de infrarood test met de camera van de smartfoon? In dat geval, vervang de batterijen eens. Indien nog geen resultaat is de afstandsbediening stuk.

En ook dezelfde vraag: werkt de TV nog met de bediening aan het toestel zelf?

Loading...