Profiel van Ebuzola

Apprenti pisteur

 • 

5 Berichten

Heel de tijd packet loss internet

Ik ben in augustus klant geworden van Orange,

alles is vlot verlopen, digitale TV werkt zoals het hoort ( enkel bij het veranderen van kanaal is er een vertraging van beeld en geluid, na 5 sec is dit weer normaal).

Internet beneden en wifi werken correct, enkel op de 2e verdieping waar mijn bureau staat met de pc, waarop ik werk en game werkt het internet niet naar behoren.

Deze is verbonden met een power adapter, dit heeft altijd goed gewerkt maar sinds de overschakeling naar Orange heb ik heel de tijd problemen.

Ik heb een paar tests gedaan en heb duidelijk packet loss, mijn internet pauzeert dus even en ik word gedisconnect op alles. Vervelend als je zit te werken, op het 2e scherm naar streams kijkt of muziek of als ik aan het online gamen ben.

 

Heb de power adapters en modem eens gereset, toen was het een uur of 2 goed maar daarna weer hetzelfde probleem. 

 

Aan wat zou dit liggen ? Want met Telenet had ik dit probleem niet via de power adapters.

 

 

Apprenti pisteur

 • 

5 Berichten

Hier is een van de testen : 

 

|------------------------------------------------------------------------------------------| | WinMTR statistics | | Host - % | Sent | Recv | Best | Avrg | Wrst | Last | |

------------------------------------------------|------|------|------|------|------|------| |

192.168.0.1 - 86 | 10017 | 1431 | 2 | 8 | 588 | 3 | | cust-2-32-110-94.dyn.as47377.net - 1 | 1435 | 1428 | 8 | 20 | 553 | 13 | | 212.65.36.178 - 87 | 10272 | 1426 | 9 | 23 | 240 | 23 | | 212.65.36.141 - 1 | 1435 | 1428 | 10 | 23 | 580 | 16 | | lag-103.ear3.Amsterdam1.Level3.net - 95 | 12622 | 671 | 12 | 23 | 216 | 20 | | ae-239-3615.edge6.Amsterdam1.Level3.net - 1 | 1435 | 1428 | 13 | 25 | 581 | 20 | | BLIZZARD-EN.edge6.Amsterdam1.Level3.net - 1 | 1435 | 1428 | 13 | 26 | 579 | 18 | | ae1-br02-eqam1.as57976.net - 92 | 15473 | 1358 | 21 | 61 | 4628 | 25 | | et-0-0-3-br02-eqpa4.as57976.net - 1 | 1435 | 1428 | 20 | 34 | 573 | 25 | | be2-pe01-eqpa4.as57976.net - 1 | 1435 | 1428 | 21 | 31 | 575 | 25 | | 185.60.114.159 - 1 | 1435 | 1428 | 20 | 32 | 573 | 26 |

 

Dus heb soms meer dan 86 % a 95 % verlies van data.

Employé Orange

 • 

198 Berichten

Hoi @Ebuzola, Het is moeilijk te bepalen waar dit vandaan komt. Het beste om problemen op te lossen is doormiddel van uitsluiting Heb je al eens een ping test uitgevoerd vanop je PC naar je PLC IP waarop deze is aangesloten (dus het LAN IP). Op die manier kan je zien of het probleem effectief tussen de modem en de PC ligt of eerder tussen de PC en de powerline. Indien deze test fouten toont, test dan eens met je laptop op die plaats met de netwerkkabel. Ook problemen? Best gewoon eens de netwerkkabel vervangen. Geen probleem met de laptop daar, kijk eens of na het terugsteken van je netwerkkabel op je PC je nog steeds last hebt. Had je geen fouten, dan kan je zeker zijn dat tussen die twee onderdelen alles vlotjes loopt. Als je met automatisch adressering werkt en een Windows PC hebt, kan je via de Command Prompt eens volgend commando proberen om de netwerk cache te clearen: ipconfig /release ipconfig /renew Nog steeds problemen? Dan kan je je powerlines eens vanaf 0 herinstellen. Hierdoor synchroniseert alles opnieuw. (Gooit ook oude IP routing uit het geheugen, gewoon herstarten doet dit niet altijd even goed). Hierna nog altijd problemen, dan bekijk je best eens HOE de powerlines zijn aangesloten. Heb je bijvoorbeeld inmiddels extra stroomverdeeldoosje (kattekop/stroomverdeelblok/...) gebruikt, en steekt je powerline hierop of ervoor. Sowieso is erop slecht, maar ook ervoor kan problemen geven als dit verdeeldoosje niet meer van de jongste is (dus storing kan veroorzaken). Haal dan eens verdeeldoosje weg en probeer eens rechtstreeks. Als dan ok is, dan vervang je dat stroomverdeeldoosje door een nieuwe. Niet ok, eerlijk gezegd dan gaan we eens opnieuw onze koppen bij mekaar moeten steken 🙂 Het is al een hele boterham hé, maar hopelijk geeft een van mijn tips toch een oplossing.

Employé Orange

 • 

198 Berichten

Hoi @Ebuzola,

 

Het is moeilijk te bepalen waar dit vandaan komt. Het beste om problemen op te lossen is doormiddel van uitsluiting.

 

Heb je al eens een ping test uitgevoerd vanop je PC naar je PLC IP waarop deze is aangesloten (dus het LAN IP). Op die manier kan je zien of het probleem effectief tussen de modem en de PC ligt of eerder tussen de PC en de powerline. Indien deze test fouten toont, test dan eens met je laptop op die plaats met de netwerkkabel. Ook problemen? Best gewoon eens de netwerkkabel vervangen.

Geen probleem met de laptop daar, kijk eens of na het terugsteken van je netwerkkabel op je PC je nog steeds last hebt. Had je geen fouten, dan kan je zeker zijn dat tussen die twee onderdelen alles vlotjes loopt.

Als je met automatisch adressering werkt en een Windows PC hebt, kan je via de Command Prompt eens volgend commando proberen om de netwerk cache te clearen:

ipconfig /release

ipconfig /renew

 

Nog steeds problemen? Dan kan je je powerlines eens vanaf 0 herinstellen. Hierdoor synchroniseert alles opnieuw. (Gooit ook oude IP routing uit het geheugen, gewoon herstarten doet dit niet altijd even goed).

Hierna nog altijd problemen, dan bekijk je best eens HOE de powerlines zijn aangesloten. Heb je bijvoorbeeld inmiddels extra stroomverdeeldoosje (kattekop/stroomverdeelblok/...) gebruikt, en steekt je powerline hierop of ervoor. Sowieso is erop slecht, maar ook ervoor kan problemen geven als dit verdeeldoosje niet meer van de jongste is (dus storing kan veroorzaken). Haal dan eens verdeeldoosje weg en probeer eens rechtstreeks. Als dan ok is, dan vervang je dat stroomverdeeldoosje door een nieuwe. Niet ok, eerlijk gezegd dan gaan we eens opnieuw onze koppen bij mekaar moeten steken 🙂

Het is al een hele boterham hé, maar hopelijk geeft een van mijn tips toch een oplossing.

Super User

 • 

11.1K Berichten

@Ebuzola Vervelende situatie wat er gebeurd op dit moment. Niemand vind het natuurlijk fijn dat het internet elke keer onderbroken wordt. Is er misschien een mogelijkheid om met een vaste kabel te werken? Dit enkel om eens te testen of uw internet dan ook uitvalt of disconecteerd. 

Pisteur vétéran

 • 

74 Berichten

We hebben een kenner onder ons 🙂 @TomN

Pluim ;-)!

@Ebuzolahebben de tips van @TomN geholpen?

Apprenti pisteur

 • 

5 Berichten

Hey iedereen,

 

na wat testen gedaan te hebben krijg ik toch nog steeds packet loss.

Beneden de laptop eens verbonden aan de power adapter en daar heb ik geen probleem. 

Heb de kabels vervangen idem.

De power adapters ook eens volledig gereset maar toch blijf ik het probleem hebben.

 

Als ik elke keer de pc opstart en ipconfig/release en ipconfig/renew doe duurt het wel iets langer vooraleer ik gedisconnect word, maar daarmee is het niet voorgoed verdwenen.

 

 

 

 

Employé Orange

 • 

198 Berichten

Hoi @Ebuzola, Vreemd. Heb je de powerline die je met je vast PC gebruikt ook getest met de laptop erop aangesloten om te kijken of daar ook packetloss is of heb je getest aan je modem? Als je je laptop op exact dezelfde plaats hebt gebruikt als je PC en het werkt daar wel, dan vrees ik dat dit niet aan je interne verbinding zelf gaat liggen, maar eerder aan de netwerkkaart van je PC. Soms helpt het "deinstalleren" van de netwerkkaart en herinstalleren ervan ook, maar weet dat dit wel een risico is als je dit doet (in sommige gevallen kan deze niet meer gevonden worden). Indien je de test niet op die plaats gedaan hebt, misschien best eerst eens doen om dit uit te sluiten dan 🙂 Vooraleer je iets deinstalleert kan je ook nog proberen om de DHCP eens uit te zetten op je vaste PC (dus geen automatisch IP), maar een vast IP in te stellen. Kijk eens of het dan ook nog wegvalt. Sowieso, als het rechtstreeks via de modem wel goed werkt is het sowieso niet aan de internet verbinding gelegen. Uiteindelijk is het de PLC die een bepaalde synchronisatiecode maakt (en eigenlijk gewoon het orginele netwerk verder zet).

Apprenti pisteur

 • 

5 Berichten

Update: als ik disconnect is mijn wifi ook weg.

 

 

Employé Orange

 • 

198 Berichten

WiFi van de modem of de PLC?

Trouwens, je vaste PC, is die via WiFi verbonden op de PLC of met een kabel?

Apprenti pisteur

 • 

5 Berichten

Wifi van de modem, denk zelfs geen internet in het geheel met de modem.

Dochter keek op netflix beneden en smart tv is verbonden met kabel aan modem.

Netflix kreeg error dat er geen connectie was. 

 

Heb dan eens gecontroleerd als ik disconnect en mijn wifi op gsm was ook weg.

 

Op je vraag : pc is rechtstreeks verbonden met PLC via ethernetkabel. Heb ook al meerdere kabels geprobeerd. 

 

Maar nu het hele internet wegvalt als ik op de pc zit via PLC is dit toch raar? 

Loading...