Profiel van BF1905

Apprenti pisteur

 • 

1 Bericht

Internet valt vaak weg

Ik ben een nieuwe klant bij orange en ik heb opgemerkt dat het internet vaak wegvalt. Op mijn gsm staat er dat ik verbonden ben maar er staat ook dat het mischien niet beschikbaar is. Dit gebeurd ook op de toestellen van mijn ouders. Zie bijlage voor screenshot.

1 Bijlage

Pisteur expérimenté

 • 

11 Berichten

Hoe ver sta je dan van de modem? Want wifi heeft een beperkt bereik, afhankelijk van de infrastructuur van je huis zijn er veel factoren die voor verbrekingen of signaalverlies kunnen zorgen. In welke kamer of ruimte staat je modem? Living, kelder, gang 1e verdieping, gang 2e verdieping, zolder,...?

GSM's en tablets hebben ook een beperktere ontvangst, probeer eens of je met een laptop hetzelfde probleem hebt, doe een speedtest met WiFi en kabel indien mogelijk. Wifi test vlak aan de modem, en doe hetzelfde in de andere kamers. Afhankelijk van  veel factoren kan er in sommige kamers meer verlies optreden. 

Anders kun je eens bellen naar orange om te zien of er verbrekingen in je netwerk gevonden kunnen worden. En mogelijk moeten ze je WiFi kanaal aanpassen indien hier storing op zit. 1, 6 en 11 zijn de beste voor 2.4ghz wifi. 

Pisteur confirmé

 • 

9 Berichten

Hallo,

Ik heb hetzelfde probleem. Zelfs bekabeld valt het internet vaak weg.

Lampje op mijn router, brand soms rood(= geen internet) die bekabeld verbonden is met mijn Orange-modem/router, dus lijkt toch wel een algemeen probleem bij Orange denk ik.

Frustrerend 😞

Super User

 • 

11.1K Berichten

@tuxy @BF1905 is jullie probleem inmiddels opgelost ? 

Pisteur confirmé

 • 

9 Berichten

Nee helaas 😞

Super User

 • 

11.1K Berichten

@tuxy jammer te vernemen dat uw probleem niet opgelost is. Heeft u al eens de klantendienst gecontacteerd en die op afstand laten nazien of er uitvallen zijn in uw modem? Want dat is ook iets wat de oorzaak van uw probleem kan zijn. U kan het ook via facebook vragen daar gaat u wat sneller antwoord krijgen mocht het te druk zijn op het numer de 5000. 

Pisteur confirmé

 • 

9 Berichten

@mijn excuses, maar heb verkeerd geantwoord.

Had je vraag niet goed gelezen.

Het probleem is intussen (al een tweetal maanden zelfs!) wel opgelost hoor. Had even contact gehad met de klantendienst, en een goede week later was het probleem verholpen.

Dus ik ben een tevreden Orange klant 😉

Pisteur expérimenté

 • 

11 Berichten

 


@tuxy  schreef:

@mijn excuses, maar heb verkeerd geantwoord.

Had je vraag niet goed gelezen.

Het probleem is intussen (al een tweetal maanden zelfs!) wel opgelost hoor. Had even contact gehad met de klantendienst, en een goede week later was het probleem verholpen.

Dus ik ben een tevreden Orange klant 😉


Enig idee wat er veranderd is, heb ook veel last van internet dat wegvalt...

Loading...