Apprenti pisteur
•
10 Berichten
Mesh wifi
Sinds gisteren zijn de problemen weer begonnen met mijn mesh wifi.
Enkele maanden geleden zijn ze deze komen vervangen omdat ze zelf het probleem niet konden vinden.
Hierdoor waren de problemen opgelost maar nu komen ze plots terug.
Er is geen enkel wijziging gebeurt in die maanden, zelfs geen nieuw toestel of wachtwoord veranderd.
De wifi valt gewoon even uit en is na 30 seconden terug. Dit gebeurt frequent op een dag dus..
Dit is heel enerverend als je weet dat er vele dingen aan gekoppeld zijn.
Nu zijn we terug bij af en weet ik niet hoe ik het probleem zou kunnen oplossen.
modem resetten en herstarten, fabrieksinstellingen terug zetten.
Alles is de revue al gepasseerd dus dit gaat het probleem niet oplossen.

patrick2
Super User
•
11.1K Berichten
@didaxe
Heb hier een topic over gemaakt dus ik weet niet of je dit ook gelezen hebt ? Zo niet hier heb je de link:
https://community.orange.be/t5/Toestellen-en-instellingen/Installatie-gebruik-Mesh-wifi-systeem/m-p/99607
Lees dit topic eens goed en grondig door en bekijk dan jou opstelling eens thuis.
Kan je misschien eens wat meer informatie geven over hoe jou opstelling eruit ziet thuis met je Mesh wifi ? Dus hoe veel torentje je gebruikt en waar je deze geplaatst hebt ?
0
0
didaxe
Apprenti pisteur
•
10 Berichten
Zoals mede gedeeld,
het is niet een standaard probleem maar eentje waar ze zelf niet goed het antwoord op weten.
Er is maanden geleden eens een technieker langs geweest om alles uit te meten waar het probleem zich zou kunnen bevinden maar zonder resultaat, hierbij is ook bekeken naar de positionering van de 3 meshen en deze stonden perfect ( 2 van de 3 hebben zelfs een vaste utp kabel, dit omdat er 2 aan de andere kant van het huis staan en ik anders 5 units zou nodig hebben om te overbruggen).
Ik ben de connectie steeds maar 30 seconden kwijt maar dit gebeurt een 100 x op een dag, heel irritant in tijden van teams meetings en talrijke online vergaderingen.
De 3 Meshen zijn destijds allemaal vervangen geweest en dit heeft het probleem toch enkele maanden verholpen, nu start het terug.
Zonder een nieuw apparaat te koppelen, instellingen te wijzigen... Niets
6
0
didaxe
Apprenti pisteur
•
10 Berichten
Het oranje lampje valt weg als ik verbinding kwijt ben.
10
0