Apprenti pisteur
•
12 Berichten
Orange App : verbinding enkel 3G/4G of thuisnetwerk?
Hallo,
Ik ben 'love' klant' en probeer een android apparaat te koppelen met mijn decoder.
Alles werkt prima, er wordt een code gegenereerd die ik invoer in de app en de koppeling is geslaagd.
Wanneer ik nu echter de app open en 'live' wil kijken vertelt de app mij dat dit alleen mogelijk is (via het thuis netwerk of 3G/4G in het buitenland' of iets van die strekking.
Ik zit echter gewoon thuis.
De decoder in kwestie is via kabel verbonden met de orange modem. De wifi op de orange modem staat uit. Wifi is via mijn eigen router die met kabel aan de orange modem hangt.
Het rare : in een vroegere versie werkte het wel.
Heeft iemand een oplossing ? De zoekfunctie helpt mij niet vooruit.
mvg,
Peter

Jerre
Guerisseur confirmé
•
363 Berichten
Hallo @Peter_R dus het is niet de melding decoder niet gevonden ?
Probeer eens de koppeling en de app te verwijderen en daarna de koppeling opnieuw te maken wanneer je via 3G/4G verbonden bent.
1
0
patrick2
Super User
•
11.2K Berichten
@Peter_R het zou perfect kunnen dat bepaalde functionaliteiten niet werken op het android apparaat. Heb hier ook al een paar testen gedaan om bijvoorbeeld op windows een android emulator te zetten en dan heb ik exact dezelfde boodschap. Ook met een ander android apparaat heb ik al eens een test gedaan dus ook geen tablet og gsm of gelijk soort ding en ook dat bracht geen resultaat. Ik denk zelf dat het ergens tegen gehouden wordt bepaalde functies om misbruik te voorkomen. Dus dat u ergens live tv kan uitzenden dan enkel thuis. Exacte reden weet ik natuurlijk niet maar kan u zeggen dat het niet werkt. Heb dit nog niet geprobeerd toen er de eerdere versie was dus daar kan ik geen ja of nee op zeggen dat het toen werkte.
7
0
Jerre
Guerisseur confirmé
•
363 Berichten
@Peter_R
Probeer dit eens :
Orange router -> UTP -> Eigen router met alle toestellen hierop aangesloten via wifi of ethernet
OF
Orange router -> UTP -> Eigen router als Access Point (wifi en ethernet bridged, geen firewall, geen DHCP)
met de toestellen aangesloten op gelijk welke router via wifi of ethernet.
9
0
Laiskany
Pisteur confirmé
•
8 Berichten
Bij mij net hetzelfde probleem, kan enkel live tv zien via de app op mijn mobiele data, via WiFi niks nada noppes... sjans da ik een ongelimiteerd abonnement heb... want tv zelf zien is ook onmogelijk gezien mijn toegangsrechten constant verdwijnen 🤦🏻♀️ Sinds Mobistar Orange is geworden trekt het op geen *** meer eerlijk gezegd
0
0