Profiel van Severensm

Pisteur confirmé

• 

9 Berichten

Poort kan niet geopend worden (TCG300)

Ik heb de Sigilence TCG300 Modem.
Wanneer ik een poort wil openen voor een bepaald lokaal IP adres, krijg ik tegenwoordig de melding 'Dit lokaal IP adres is niet toegestaan.' Dit bij eender welk IP-adres blijkbaar.
Ik heb dit voorheen wel al kunnen doen, maar nu dus niet meer.
Iemand dat hier een verklaring voor kan geven?

1 Bijlage

Super User

• 

11.1K Berichten

@Severensm  welke poort wil je openen ? 

Heeft die poort dan eerder opengestaan ? Heb je iets veranderd ? 

Misschien door een bepaalde update in de modem dat het probleem is gekomen. Maar daar kan ik geen zekerheid op geven.

Pisteur confirmé

• 

9 Berichten

Ik heb reeds een poort geopend, die staat ook nog steeds gewoon open. Zoals je achter de pop-up op die screenshot kan zien.
Maar nu, welke poort en bij welk actief IP-adres ik het ook probeer, geeft deze telkens diezelfde melding.

Super User

• 

11.1K Berichten

@Severensm  ik kan het zo niet zeggen wat er mis is. 

@Anonymous  of @Gregory  kan iemand van jullie misschien zeggen wat er mis loopt of gedaan dient te worden ? 

Super User

• 

7.2K Berichten

@Severensm 

Als ik de analogie maak met de het toekennen van een vast IP dan zou ik zeggen:

1. Verwijder die ene poort eens uit de lijst zodat de lijst leeg is
  2. Herbegin en voeg die oude poort en de nieuwe toe.

Als de analogie klopt zou het op die manier moeten werken.

Waarom? Dat is een hele goede vraag ....

EDIT: wat men hier "een poort openen"noemt, is algemeen eigenlijk bekend onder de term "portforwarding". Tis maar voor de goede verstaander.

Pisteur confirmé

• 

9 Berichten

Een beetje angstig om dat uit te testen. Als dat dan niet lukt, werkt het programma Soulseek niet meer naar behoren.
Maar ik ga het straks zeker eens proberen.

Super User

• 

7.7K Berichten

Kan er niet veel op zeggen.  Als ik klik op poort openen zegt hij dat de functies voor toegang op afstand op dit ogenblik niet beschikbaar zijn.

Ik zou een openbaar IP aadress moeten hebben

Ik zal dit niet doen

Je modem gebruikt momenteel een gedeeld IP-adres. (CGN IP, meer informatie hier.).Om de functies voor toegang op afstand in te schakelen, moet je modem gebruikmaken van een openbaar, niet-gedeeld IP-adres.

Het wijzigen van uw IP-adres vereist een snelle herstart van je lokaal netwerk.

Wil je verdergaan?

Loading...