Profiel van Korneel1990

Apprenti pisteur

 • 

2 Berichten

Problemen met sms verzenden

Sedert enkele dagen hebben zowel mijn vriendin als mezelf problemen met sms’en te verzenden. Zowat geen enkel bericht levert af? Gsm al heropgestart en laatste updates gedaan maar geen succes. Imessage werkt ook niet altijd.

iemand nog problemen hiermee?

dolfijn abonnement en koala abonnement. Beide Iphone 5S.

Super User

 • 

11.1K Berichten

@Korneel1990 heeft u de sms centrale ook al eens nagezien?

Voor een iphone controleerd u dat als volgt:

draai het volgende nummer zoals u eigenlijk een telefoonnummer zou draaien, 

 *#5005*7672#  en druk op bellen , als u het volgende nummer ziet staan zou het in orde moeten zijn : +32495002530 

Ziet u dit nummer niet staan ? 

draai het volgende nummer :

 **5005*7672*+32495002530#  en druk op bellen , dan is de sms centrale opnieuw ingesteld , druk gewoon op sluiten. 

Apprenti pisteur

 • 

2 Berichten

Beste,

 

bedankt voor het snelle antwoord! Het is inderdaad dat nummer die tevoorschijn komt bij het oproepen van de sms centrale.

 

Mvg Korneel

Pisteur confirmé

 • 

4 Berichten

En wat als het geen iPhone is maar een Samsung android?

Pisteur confirmé

 • 

4 Berichten

Oh enneh... geldt dat ook voor België?

Super User

 • 

11.1K Berichten

@MyMoon  voor een samsung gsm is het als volgt : 

  1. Klik op “Berichten” in het hoofdmenu van je gsm.
  2. Klik op “Berichtenopties” of op meer. 
  3. Kies “Nummer van de berichtencentrale”.
  4. Tik + 32 495 002 530 in en druk op “OK”.
  5. Als je het nummer van de berichtencentrale op deze manier niet vindt, raadpleeg dan de handleiding van je gsm.     

Probeer ook altijd eens te herstarten van de gsm want dat kan in veel gevallen het probleem al oplossen. Ook zien of uw berichten niet bewaard blijven op een gsm want als deze vol is ontvangt u ook geen sms berichten en als de verzonden items vol zijn kan u ook niks verzenden. Nu met de smartphones van tegenwoordig is de kans al kleiner maar voor de zekerheid altijd nakijken.

Pisteur confirmé

 • 

4 Berichten

Hey Patrick, hartelijk bedankt voor je snel antwoord. 
Ik ben nu bezig de berichtenbox leeg (of althans "leger") te maken, want daar had ik inderdaad niet aan gedacht. Terwijl ik dat doe, merk ik dat er meerdere sms-jes als "mislukt" gemarkeerd zijn sinds Aug 2017 tot nu, maar bijlange niet alle... ik begrijp er niet veel van.  Ik heb vanmiddag de klantendienst gebeld en ik moest één voorbeeld nummer geven met datum en uur en ze zouden me binnen de drie dagen iets laten weten. Ik ben benieuwd.

A propos... Als je schrijft "het hoofdmenu van uw gsm" bedoel je dan "instellingen"?  Want ik vind nergens "berichten", noch "berichten opties"...
Ik hoop dat het al betert met het leeg/leger maken van de berichten box.  En als ik binnen drie dagen nog geen hulp heb van de klantendienst kom ik zeker nog eens bij u terug. 🙂
Heel erg bedankt en vriendelijke groet!

Apprenti pisteur

 • 

4 Berichten

soms willen berichten niet verzenden en heb heel veel probleem met mijn mobiel netwerk..m sinds afgelopen week.

Super User

 • 

11.1K Berichten

@Laurence2509  en zijn dat dan ook altijd dezelfde nummers waar u niet altijd naar kan verzenden. En heeft u de APN instellingen al eens nagekeken in de gsm ? Misschien ( zou niet moeten kunnen ) zijn de APN instellingen ergens aangepast. 

Grand Sage

 • 

4.1K Berichten

soms willen berichten niet verzenden en heb heel veel probleem met mijn mobiel netwerk..m sinds afgelopen week.

Ugh @Laurence2509,

Als je nog kan bellen, ligt het probleem waarschijnlijk niet bij het netwerk.Check toch eens de kwaliteit van onze netwerk via onze webtool.

Hiervoor dien je :

1. Je toestel heropstarten

2. Je simkaart in een ander toestel plaatsen en de simkaart van het ander toestel in jouw gsm plaatsen. Zo weet je van waar het probleem komt : Simkaart of Toestel

3. Indien je simkaart defect is, kan je naar een shop gaan en deze laten vervangen. Je kan ook een simkaartvernieuwing via je klantenzone aanvragen.

4. Indien je toestel defect is kan je naar een van onze shops gaan om het naar herstellingscentrum te laten sturen. 

Totem's zonnegroetjes,

Totem

Pisteur expérimenté

 • 

17 Berichten

@Laurence2509 ik zit momenteel met hetzelfde probleem. Begin alvast even met de tips van totem op te volgen. Indien dit niet werkt kan je verdere stappen nemen. 

Als je bij het bellen ook de melding krijgt: 'dit nummer is niet toegelaten'. Contacteer dan even de klantendienst en laat een dossier openen. Sinds de veranderingen van de tariefplannen zijn er enkele problemen opgedoken bij Orange. Ik liet me alvast optekenen voor 1 van de nieuwe abonnementen en voorlopig loste dat het probleem al op. Al moet het niet de bedoeling zijn dat je van abo moet veranderen.

Apprenti pisteur

 • 

4 Berichten

hoe moeten die dan normaal staan de APN instellingen? En nee verschillend. @patrick2

Apprenti pisteur

 • 

4 Berichten

oké super bedankt. 

Loading...