Profiel van StijnP

Pisteur expérimenté

 • 

12 Berichten

Simkaart nog actief na overdracht nummer

Hallo

Ook eens via deze weg horen. 4 dagen geleden nummer laten overdragen van Orange naar andere provider. Dat is gelukt bij de nieuwe provider maar de oude simkaart bij Orange is nog steeds actief. Gevolg: nummer actief bij 2 providers! Orange nummers komen op de Orange simkaart en alle andere op de nieuwe simkaart.

Ik heb al menige malen telefonisch contact gehad met de klantendienst alsook twitter en FB. Er komt maar geen oplossing!!! Gisteren nog klantendienst aan de lijn en ze hebben het contract ‘terminated’ gekregen maar de simkaart is na zovele uren nog altijd actief!

Ik word er moedeloos van!

Groetjes,
Stijn

Super User

 • 

11.1K Berichten

@StijnP  technisch gezien kan jou nummer niet actief zijn bij twee providers. Want er gebeurd een nummer overdracht en dan gaat jou gehele nummer door naar de nieuwe provider en dan is het daar actief. Dus wat je nu zegt kan niet is ook niet mogelijk. Maar daar ligt jou probleem ook niet. 

Jou probleem is dat er een routering's probleem is. Dus de nummers die jou bellen en dan meer de Orange nummers , komen uit op je oude simkaart. Dit is niet Orange zijn fout hier moet je je nieuwe provider contacteren , die moet Orange contacteren en uitleggen wat er aan de hand is en dan moet het door Orange als door de nieuwe provider rechtgezet worden. 

Dit is je probleem en hopelijk wordt het snel opgelost. 

Pisteur expérimenté

 • 

12 Berichten

@patrick2 Ik heb reeds contact gehad met de nieuwe provider en zij hebben reeds contact opgenomen met Orange. 

Ik snap niet dat de oude simkaart nog steeds actief is! Ik kan hiermee nog steeds bellen! Normaal moet die simkaart op ‘geen service’ komen te staan... Het is ook niet dat Orange nummers op de voicemail van de oude simkaart terecht komen. Het toestel waar de sim inzit gaat effectief over!

Volgens www.crdc.be zit mijn nummer effectief bij de nieuwe provider! Het is de routeringstabel van Orange die niet correct is!

Super User

 • 

11.1K Berichten

@StijnP  het is de routering bij de nieuwe provider maar daar wijk ik niet over uit. 

Je zal een dossier moeten laten maken bij je nieuwe provider , je kan proberen bij Orange maar ik vrees dat ze je niet gaan helpen omdat je geen klant meer bent. Aan de hand van die dossiers zal je probleem opgelost moeten worden. Hier gaan wij niet veel kunnen doen , ik kan je enkel technisch uitleggen hoe dit in elkaar zit aangezien ik dit werk altijd heb gedaan. Meer kunnen wij ook niet want als ik dat zou kunnen of iemand anders hier was je probleem snel opgelost. 

Chef pisteur

 • 

114 Berichten

Ik heb al dergelijke zaken weten verkeerd gaan in het verleden maar het is zeldzaam.

Er is een centrale database, genre de 1299, waar ieder nummer tot een bepaalde operator behoort en daaraan wordt toegeschreven.
Als een Belgacom klant je belt of een Base klant, moet er een routering zijn die zegt : dat gesprek moet naar operator A of B.
Het probleem dat je beschrijft is een fout in die database (behoort niet tot Orange).

Dat kan rechtgezet worden door de dienst voor Mobile number portability van je nieuwe operator.
Algemeen is het de afspraak dat alle stappen en alles wat technisch voor de overname van het nummer wordt gedaan door de nieuwe operator.

Pätrick schreef het eigenlijk al maar ik wou het nog eens op deze manier / op mijn eigen manier uitleggen en bevestigen.
Je moet dus bij je nieuwe operator vragen dat zij het in de database (ik dacht dat dat het CRDC is) laten aanpassen en volledig in orde zetten.

Pisteur expérimenté

 • 

12 Berichten

Beste @haelewyn en @patrick2 

alvast bedankt voor de toelichting!

Hiermee kan ik zeker verder in mijn strijd :-)!

Chef pisteur

 • 

114 Berichten

In dat geval : een niet te onaangename, korte en doeltreffende strijd toegewenst, Stijn  🙂

Veel succes !

Loading...