Profiel van Bj78

Pisteur confirmé

• 

11 Berichten

Smallband ??

Sinds 2 dagen val ik stipt om 17h terug op 20 Mpbs down en 2 Mbps up, wat niet voldoende is voor mijn familie. (Vast internet via kabel)

Ik heb hier nu al een 5-tal telefoontjes achter de rug met de klantendienst, maar die horen het donderen in Keulen. Ze zoeken constant naar technische issues, stuurden een technieker langs, maar overdag heb ik perfect 500/50 snelheden. Deze avond opnieuw teruggevallen op 20/2 en vanaf: 00:00 terug 500 Mbps. 

Op mijn router zie ik dat mijn verbruik deze maand 2,1 TB is, en dat is gemeten niet alleen in piektijden. Dus nog ruim onder de 3 TB in piek. (Fair use policy) Maar aangezien het einde maand is vermoed ik dat op 1 juni het 'probleem' wel opgelost zal zijn ...

Nu gaan ze 3 juni terug een technieker langs sturen, waarvan ik dus 99% zeker ben dat het niets zal uitmaken.

Weet iemand hoe dit geëscaleerd kan worden naar iemand die hier iets aan kan doen binnen Orange ? Of is mijn enige optie veranderen van provider ?

Geaccepteerde oplossing

Modérateur

• 

111 Berichten

Het probleem met betrekking tot de internet snelheden werd opgelost doormiddel van een samenwerking tussen onze technici en de kabelinfrastructuurbeheerder.
De snelheden zijn opnieuw optimaal. Onze excuses voor het ongemak.

Super User

• 

7.7K Berichten

• Hier lezen enkel klanten mee
  • Kunt niet zeggen dat ze van slechte wil zijn - sturen iemand langs
  • Ben niet zeker dat dreigen om te veranderen van provider het beste effect zal hebben
    • Ben ook klant, van mij mag je gerust
    • 3 467 000 klanten met mobiel abonnement
    • 1 021 000 klanten met de kabel

Pisteur confirmé

• 

11 Berichten

Is zeker niet de bedoeling om te dreigen, maar ben eerder op zoek naar een oplossing. Veranderen is het laatste dat ik wil ... Het is gewoon zonde van de tijd en effort van die mensen die ze telkens langs sturen voor niets.

Super User

• 

7.7K Berichten

OK, 

Hoe bereken je je verbruik ?

• Van eerste van de maand tot einde
  • Volgens de periode in je factuur ?
    • Van mij gaat de periode van 18/mm >> 17/mm+1
    • Op de factuur zie ik dan ook het aantal GB - vb 295 GB

Kan goed zijn dat het volgens de (factuur) periode gaat.

Zie eens de periode na op de factuur en tel op

• pro rata stuk  2.1 TB van de eerste van de maand tot einde periode  vb 01/mm >> 20/mm
  • pro rata verbruik op vorige factuur begin periode einde maand (vb 21e tot einde maand)

Misschien geraak je dan wel aan de 3 TB

Apprenti pisteur

• 

8 Berichten

zelfde issue, technieker aan de lijn heeft geen verstand van zaken..
Zegt smiddags bel als het probleem zich voordoet. Bel savonds terug krijg hem weer aan de lijn, en zegt dat hij het gaat doorgeven. tot 4werk dagen response tijd, dan zal smallband al reset zijn 😄

Pisteur confirmé

• 

11 Berichten

en hoeveel data heb jij reeds verzet deze maand ?

Apprenti pisteur

• 

8 Berichten

2.21TB heb het probleem sinds gister

Pisteur confirmé

• 

11 Berichten

Het lijkt dus dat 2TB het nieuwe 3TB is...

Ik heb deze maand wel gedowngraded van 1Gbps naar 500 Mbps, ik vraag me af of dat de reden zou kunnen zijn. Ben jij dit al eens eerder tegengekomen ? Misschien hanteren ze intern 1Gbps -> 3TB limiet; 500 Mbps -> 2TB limiet ofzo ?

In elk geval, volgens de FUP op https://www.orange.be/nl/hulp/technische-ondersteuning/love-internet-home-internet/kan-ik-onbeperkt-surfen-met-de-love-pack

zoude we ook een SMS en mail moeten ontvangen hebben, die heb ik in elk geval niet gezien ...

Apprenti pisteur

• 

8 Berichten

zit nog op 1Gbps en heb het probleem ook, denk dat dit meer mensen treft maar de meeste hebben het niet door.

Super User

• 

11.1K Berichten

@pasta @Bj78 

Welk abonnement je hebt maakt geen verschil alle FUP is 3TB voor iedereen. 

Heb je dit na gekeken via de modem van Orange zelf of  via je klantenzone of via je eigen router ? Misschien dat er afwijkingen zijn kwa verbruik in je eigen router waar je kijkt naar je verbruik. Als je kijkt via Orange zelf je verbruik dan kan het zijn dat je er over zit. 

Apprenti pisteur

• 

8 Berichten

Your consumption since: 2025-04-28
Upload: 229.89 GB Download: 2.24 TB

zit nog op 1Gbps.

Pisteur expérimenté

• 

23 Berichten

Hier ook sinds deze week, om 17:00 gaat die plots naar beneden en haal zo max 20 / 2 wat dus overeen komt met de piek ure die dan starten en duren tot middernacht, dan gaat de snelheid weer naar omhoog.

Huidig verbruik 627 GB wat nog altijd geen 3 TB is en geen intensieve gebruiker, dus lijkt een probleem in hun systeem.

Heb ook gebeld en ze hebben een dossier aangemaakt.

Pisteur confirmé

• 

18 Berichten

Hier ook hetzelfde probleem sinds een dag of 3. First line helpdesk kon heen probleem zien. Gaf ook aan dat volgens haar tools ik niet op smallband zit. Ze heeft een dossier aangemaakt zodat achterliggende dienst het kan onderzoeken. Ik raad iedereen om Orange/Hey telecom bellen hiervoor en een dossier te laten openen zodat ze snel zullen doorhebben dat het een algemeen Orange probleem is en geen individueel probleem.

Pisteur confirmé

• 

18 Berichten

Zonet bevestiging gehad van klantendienst Orange dat er een probleem is tussen Orange en Telenet met betrekking tot de verbruiksmeter. Waardoor Telenet Orange klanten ten onrechte op smallband zet tussen 17u en 24u. Sinds 26/04 is dit probleem er. Ze zijn in gesprek met Telenet hierover

(geen idee of het probleem is met voeding van Orange of de verwerking van de voeding bij Telenet)

Mijn vermoeden is dat ook dat elke dag dat dit probleem niet opgelost is er meer en meer Orange klanten zijn dit in dezelfde situatie zullen terecht komen.

Pisteur expérimenté

• 

23 Berichten

Alee goed nieuws dit, hopelijk schieten ze snel in actie om die smallband op te heffen.

Intussen zitten we weer op 20 / 2 . . . 

Pisteur confirmé

• 

3 Berichten

Ik zit bij hey! Telecom en zit ook al 4 avonden op smallband... Stipt om 17.00 gaat de snelheid naar 20mbps en stopt 00.00 terug volle snelheid.

Ik zit onder 1.5TB totaal gebruik (meeste ervan snachts gedownload) dus zit zeker niet aan fair use policy.

Ik heb al van meerdere mensen bij orange en hey! gehoord dat ze hetzelfde probleem hebben...

Telkens als je bij 1 van de 2 de klantendienst beld wordt er gezegd dat je niet op smallband zit en wordt je voor een dommerik gehouden. Of ze zeggen dat je zelf iets fout hebt gedaan...

Pisteur confirmé

• 

11 Berichten

Pisteur confirmé

• 

3 Berichten

Ik zie net dat er keiveel reacties daar verwijderd zijn inclusief de mijne? allemaal mensen met hetzelfde probleem... wtf

[Edit] ah ik zie net dat ze het naar een andere post hebben verplaatst

https://userbase.be/forum/viewtopic.php?t=67086

Pisteur confirmé

• 

11 Berichten

Intussen maar overgegaan naar Telenet want dit is niet werkbaar voor mij. Zeker dat er nog geen enkele communicatie mogelijk is met iemand die er iets aan kan doen. Er loopt daar een 6 maand promotie, eventueel dan terugswitchen indien het binnen de 6 maand opgelost geraakt 😂

Pisteur confirmé

• 

18 Berichten

Dus eigenlijk beloon je Telenet omdat zij verkeerdelijk Orange klanten op smallband zetten ...

Pisteur expérimenté

• 

23 Berichten

Belachelijk, het is Telenet die smallband toepast bij de Orange klanten !

Dit zou een reden te meer zijn om niet naar telenet te gaan....

Pisteur confirmé

• 

11 Berichten

Tjah, veel opties heb ik niet hè ? Nog geen fiber hier. En moest Orange hier nu eens deftig over communiceren, maar neen: we horen niets. Geen enkele garantie dat dit snel opgelost geraakt. Ik ben vandaag (nog) klant bij Orange, zij hebben de eindverantwoordelijkheid. Mij interesseert het niet wie hun sub leveranciers zijn of welke afspraken ze onderliggend hebben en dus ook waar het fout loopt. En ik heb nu een werkende oplossing nodig ..

Pisteur confirmé

• 

11 Berichten

Neen, ik wil niet verder met een partij die niet communiceert en mij behandelt als een zeveraar. Ik heb zelf een IT achtergrond, bij ISP's gewerkt sinds '97 waarvan 10 jaar in support organisaties. Orange support is een drama, sorry ... 

Super User

• 

11.1K Berichten

Normaal is dit niet aan Telenet. Maar lees net dat er onderling ergens een fout is.

Pisteur confirmé

• 

3 Berichten

Ik begrijp dat niemand hier een oplossing kan bieden, ik gebruik wel graag de forums om aan te duiden dat het geen alleenstaand probleem is. Hoe meer "bewijs" hoe beter, en als ik contact opneem met de klantendienst verwijs ik ook naar dit en andere forums. Bij klantendiensten zeggen ze nog al snel graag "er is geen probleem en het ligt aan jou" hier kunnen we aantonen dat het niet zo is.

Pisteur confirmé

• 

18 Berichten

Toen ik contact opnam met de klantendienst van Orange had ik laten vallen dat ik gehoord had dat er een algemeen probleem was en dat er iets fout liep met een sync tussen Orange en Telenet.

Toen heeft de medewerker ook bevestigd dat ze weet hebben van dit probleem en dat ze in contact zijn met Telenet om dit op te lossen.

Ik heb vervolgens contact opgenomen met bipt om de situatie te schetsen zodat er langs die kant ook wat druk gelegd wordt richting Telenet en Orange om dit op z'n minst tactisch op te lossen.

Pisteur confirmé

• 

11 Berichten

en we zijn 1 juni, niet gereset ... terug 20/2

Pisteur expérimenté

• 

23 Berichten

Mijn facturatie periode (reset) is op de 4de vd maand 😫 benieuwd of het tegen dan weer normaal zal zijn.

Apprenti pisteur

• 

8 Berichten

hier ook niet gereset, time to switch 😄

Apprenti pisteur

• 

1 Bericht

Hier net hetzelfde probleem. Nu 1 juni, en nog steeds hetzelfde: vanaf 17:00 tot middernacht een onbruikbaar internet ondanks een Giga Fiber abonnement.

Helpdesk ook al 3 keer aan de lijn gehad, die uiteraard niets kan doen behalve de klassieke vragen en testen laten uitvoeren. Technieker ook langs geweest, niets gevonden.

Hopelijk enige vooruitgang in de komende dagen.

Pisteur expérimenté

• 

23 Berichten

Dat is jammer, een Giga abo (1000 / 50 ) en s avonds aan 20 / 2 🤢

Als orange niets ziet is raar , of zien ze dit enkel bij Telenet ? Sabotage actie ? of fout in hun systeem.

Het Blijft duren, kheb het al vanaf 26 mei, dus nu al 7 dagen Tssss 😱

Pisteur confirmé

• 

18 Berichten

Wanneer hebben ze een technieker langsgestuurd? Want de lijkt me wat zonde. 

Apprenti pisteur

• 

1 Bericht

zelfde issue sinds 27/05, nog steeds niet opgelost. Straks maar weer naar de helpdesk bellen. Ben nog maar 3 maanden klant en heb eigenlijk al spijt.

Pisteur confirmé

• 

18 Berichten

Het wordt met de dag erger. Orange zegt nu dat er geen probleem is, alle waardes van de modem zijn ok dus is er niks aan de hand.

Ik moet nu met bewijs komen dat er meerdere klanten hetzelfde probleem hebben.

Kan iedereen zorgen dat er een case is aangemaakt bij Orange/Hey voor dit probleem em mij (prive) even het dossiernummer delen? Dan bundel ik deze en bel ik terug met de verschillende dossiernummers. Waarvoor dank!

Apprenti pisteur

• 

2 Berichten

Dossier aangemaakt op 2de lijn: 71283090 (en 3 dagen op rij gebeld dat er duidelijk een probleem zou zijn)

Pisteur confirmé

• 

18 Berichten

Ondertussen al 2 bijkomende dossiernummers ontvangen, waarvoor dank! En met deze 2 dossiers in mijn handen nog eens gebeld. Dame in kwestie heeft nu een technieker voor mij ingeboekt, nu donderdag tussen 18u en 20u zodat de technieker de "smallband" zelf kan ervaren.

Zij die hun dossiernummer wil delen mag deze nog steeds doorsturen, hoe meer dossier in handen hoe sneller hun euro gaat vallen dat het geen lokaal probleem is.

Apprenti pisteur

• 

2 Berichten

Net gebeld met de 2de lijn.

Ik was al de 8ste klant die vandaag belde met hetzelfde probleem.
Zoals ergens gemeld op het hey!-forum. In principe moeten ze een technieker sturen die een ticket/melding maakt rechtstreeks aan Telenet, maar aangezien deze dan na 17:00 moeten langskomen is dit niet evident.
Hij ging nu een interne mail sturen naar de expert netwerk/.../dinges met de melding dat er al zoveel klanten zijn geweest met hetzelfde probleem en wat de situatie/oplossing is.
Dossier blijft openstaan, persoonlijk opgevolgd en zou mij laten weten wat de uitkomst is.

Pisteur confirmé

• 

18 Berichten

ik had het daarstraks ook op userbase gelezen. Voor de techniekers is het een gekend probleem en ze moeten dan een ticket aanmaken richting Telenet. Telenet op hun beurt heeft dan 5 dagen de tijd om het probleem op te lossen.

In mijn specifieke geval is er pas een bezoek van technieker ingepland op donderdag dus ik moet nog minstens 7 dagen wachten op een fix van Telenet.

Het ergste is dat ik vorige week dit probleem al gemeld had, alleen de klantendienst doet alsof hun neus bloedt. dus ik heb al 5 dagen verloren, en eigenlijk ook nog altijd geen zicht op een oplossing.

Loading...