Pisteur confirmé
•
11 Berichten
Smallband ??
Sinds 2 dagen val ik stipt om 17h terug op 20 Mpbs down en 2 Mbps up, wat niet voldoende is voor mijn familie. (Vast internet via kabel)
Ik heb hier nu al een 5-tal telefoontjes achter de rug met de klantendienst, maar die horen het donderen in Keulen. Ze zoeken constant naar technische issues, stuurden een technieker langs, maar overdag heb ik perfect 500/50 snelheden. Deze avond opnieuw teruggevallen op 20/2 en vanaf: 00:00 terug 500 Mbps.
Op mijn router zie ik dat mijn verbruik deze maand 2,1 TB is, en dat is gemeten niet alleen in piektijden. Dus nog ruim onder de 3 TB in piek. (Fair use policy) Maar aangezien het einde maand is vermoed ik dat op 1 juni het 'probleem' wel opgelost zal zijn ...
Nu gaan ze 3 juni terug een technieker langs sturen, waarvan ik dus 99% zeker ben dat het niets zal uitmaken.
Weet iemand hoe dit geëscaleerd kan worden naar iemand die hier iets aan kan doen binnen Orange ? Of is mijn enige optie veranderen van provider ?

Geaccepteerde oplossing
YannickV
Modérateur
•
111 Berichten
Het probleem met betrekking tot de internet snelheden werd opgelost doormiddel van een samenwerking tussen onze technici en de kabelinfrastructuurbeheerder.
De snelheden zijn opnieuw optimaal. Onze excuses voor het ongemak.
0
0
Gregory
Super User
•
7.7K Berichten
0
0
Bj78
Pisteur confirmé
•
11 Berichten
Is zeker niet de bedoeling om te dreigen, maar ben eerder op zoek naar een oplossing. Veranderen is het laatste dat ik wil ... Het is gewoon zonde van de tijd en effort van die mensen die ze telkens langs sturen voor niets.
1
0
pasta
Apprenti pisteur
•
8 Berichten
zelfde issue, technieker aan de lijn heeft geen verstand van zaken..
Zegt smiddags bel als het probleem zich voordoet. Bel savonds terug krijg hem weer aan de lijn, en zegt dat hij het gaat doorgeven. tot 4werk dagen response tijd, dan zal smallband al reset zijn 😄
15
0
pasta
Apprenti pisteur
•
8 Berichten
Your consumption since: 2025-04-28
Upload: 229.89 GB Download: 2.24 TB
zit nog op 1Gbps.
0
0
ReadyFreddy
Pisteur expérimenté
•
23 Berichten
Hier ook sinds deze week, om 17:00 gaat die plots naar beneden en haal zo max 20 / 2 wat dus overeen komt met de piek ure die dan starten en duren tot middernacht, dan gaat de snelheid weer naar omhoog.
Huidig verbruik 627 GB wat nog altijd geen 3 TB is en geen intensieve gebruiker, dus lijkt een probleem in hun systeem.
Heb ook gebeld en ze hebben een dossier aangemaakt.
0
gvo7
Pisteur confirmé
•
18 Berichten
Hier ook hetzelfde probleem sinds een dag of 3. First line helpdesk kon heen probleem zien. Gaf ook aan dat volgens haar tools ik niet op smallband zit. Ze heeft een dossier aangemaakt zodat achterliggende dienst het kan onderzoeken. Ik raad iedereen om Orange/Hey telecom bellen hiervoor en een dossier te laten openen zodat ze snel zullen doorhebben dat het een algemeen Orange probleem is en geen individueel probleem.
2
Xeph20
Pisteur confirmé
•
3 Berichten
Ik zit bij hey! Telecom en zit ook al 4 avonden op smallband... Stipt om 17.00 gaat de snelheid naar 20mbps en stopt 00.00 terug volle snelheid.
Ik zit onder 1.5TB totaal gebruik (meeste ervan snachts gedownload) dus zit zeker niet aan fair use policy.
Ik heb al van meerdere mensen bij orange en hey! gehoord dat ze hetzelfde probleem hebben...
Telkens als je bij 1 van de 2 de klantendienst beld wordt er gezegd dat je niet op smallband zit en wordt je voor een dommerik gehouden. Of ze zeggen dat je zelf iets fout hebt gedaan...
0
0
Bj78
Pisteur confirmé
•
11 Berichten
Meer info in deze thread:
https://userbase.be/forum/viewtopic.php?t=65717&start=520
1
0
Bj78
Pisteur confirmé
•
11 Berichten
Intussen maar overgegaan naar Telenet want dit is niet werkbaar voor mij. Zeker dat er nog geen enkele communicatie mogelijk is met iemand die er iets aan kan doen. Er loopt daar een 6 maand promotie, eventueel dan terugswitchen indien het binnen de 6 maand opgelost geraakt 😂
8
0
Xeph20
Pisteur confirmé
•
3 Berichten
Ik begrijp dat niemand hier een oplossing kan bieden, ik gebruik wel graag de forums om aan te duiden dat het geen alleenstaand probleem is. Hoe meer "bewijs" hoe beter, en als ik contact opneem met de klantendienst verwijs ik ook naar dit en andere forums. Bij klantendiensten zeggen ze nog al snel graag "er is geen probleem en het ligt aan jou" hier kunnen we aantonen dat het niet zo is.
1
0
Bj78
Pisteur confirmé
•
11 Berichten
en we zijn 1 juni, niet gereset ... terug 20/2
2
AG-User
Apprenti pisteur
•
1 Bericht
Hier net hetzelfde probleem. Nu 1 juni, en nog steeds hetzelfde: vanaf 17:00 tot middernacht een onbruikbaar internet ondanks een Giga Fiber abonnement.
Helpdesk ook al 3 keer aan de lijn gehad, die uiteraard niets kan doen behalve de klassieke vragen en testen laten uitvoeren. Technieker ook langs geweest, niets gevonden.
Hopelijk enige vooruitgang in de komende dagen.
2
0
OrangeJ
Apprenti pisteur
•
1 Bericht
zelfde issue sinds 27/05, nog steeds niet opgelost. Straks maar weer naar de helpdesk bellen. Ben nog maar 3 maanden klant en heb eigenlijk al spijt.
3
0
Johnson2004
Apprenti pisteur
•
2 Berichten
Net gebeld met de 2de lijn.
Ik was al de 8ste klant die vandaag belde met hetzelfde probleem.
Zoals ergens gemeld op het hey!-forum. In principe moeten ze een technieker sturen die een ticket/melding maakt rechtstreeks aan Telenet, maar aangezien deze dan na 17:00 moeten langskomen is dit niet evident.
Hij ging nu een interne mail sturen naar de expert netwerk/.../dinges met de melding dat er al zoveel klanten zijn geweest met hetzelfde probleem en wat de situatie/oplossing is.
Dossier blijft openstaan, persoonlijk opgevolgd en zou mij laten weten wat de uitkomst is.
1
0