Profiel van Niki1991

Pisteur vétéran

• 

49 Berichten

Vast internetverbruik checken

Hallo Tribers,

sinds begin februari Orange klant met het volledige Love Trio pakket. 

In ons gezin word heel wat 4k content gestreamd via Disney Plus, waardoor ik wel wat rekening moet houden met de FUP van 750Gb

Ik had hier eerder al eens gelezen dat het vast internetverbruik kan nagekeken worden via de klantenzone, maar in het tabblad kan ik maar 2 zaken selecteren, namelijk "Go Plus" en "TV Extra Decoder". Geen optie "TV + Internet" te bespeuren waar ik op kan klikken.

Screenshot_20210316-064023_Chrome.jpg

 Bij de klantendienst zeggen ze dat dit een algemeen probleem is, maar ik hoor van mensen dat het bij hun wel werkt. Bij mij heeft het dus nog nooit gewerkt.

Is hier al meer duidelijkheid over?

Super User

• 

8.1K Berichten

@Niki1991  goedemorgen, heb je de app van Orange

erop staan?

De app, als je die opent zou je het meteen moeten kunnen zien staan hoor!

Verwijder de app eens en update je GSM. Download dan opnieuw

de app van Orange kijk dan nog eens een keertje.

Succes.

Pisteur vétéran

• 

49 Berichten

Hallo @Josette ,

via de Orange app kan ik inderdaad mijn mobiel dataverbruik checken maar niet het verbruik van mijn vast internet.

Super User

• 

8.1K Berichten

@Niki1991  en via deze weg?

Via de app My Orange.
Via je Klantenzone.
Toets #123# in en kies optie 1.

Verwijder de cache ook eens in de app.

En hier ook eens gaan lezen als je wil?

https://community.orange.be/t5/Internet-en-Fixed-Phone/Internet-verbruik-raadplegen-Telemeter/td-p/44871

Super User

• 

8.1K Berichten

@Niki1991  jij had me nieuwsgierig gemaakt

dus ik ook kijken, en ja helaas hier hetzelfde probleem.

Zou ook aan Windows 10 kunnen liggen.

Daar ga ik niet in sleutelen. 😉

Pisteur vétéran

• 

49 Berichten

@Josetteik denk niet dat dit een Windows probleem is, want ik heb het al geprobeerd op mijn Macbook en smartphone en het werkt op beiden niet.

Super User

• 

8.1K Berichten

@Niki1991 

jammer weet ik dat ook weeral,

dan gaan we even wachten  of @Totem  daar een oplossing voor heeft.

Grand Sage

• 

4.1K Berichten

@Josette  schreef:

@Niki1991 

jammer weet ik dat ook weeral,

dan gaan we even wachten  of @Totem  daar een oplossing voor heeft.

Ugh @Niki1991 en @Josette,

Totem raad je aan om direct contact op te nemen met de Webcare stamleden op sociale media. Zo kan je ook bijlagen en printscreens sturen van je probleem.

Hiermee kan je ook reminders sturen.

Totem's groetjes,

Totem

Super User

• 

8.1K Berichten

@Totem bedankt bij deze.

Een lieve dame heeft me onmiddellijk geholpen.

Raar zij ziet alles goed ik printscreen gestuurd. 

Begreep ze niet goed. Antwoord na eventjes alles te hebben

nagekeken. 

Ik zou even later opnieuw kijken zei ze in de klantenzone van mij stond alles goed. 

Heb ook geschreven dat velen er last van hadden, daar geen reactie op gekomen.

Dus niet opgelost. 

4.4K Berichten

Ik kan alles zien op mijn account. Geen probleem hier.

Joery_dw_0-1615876290129.png

Pisteur vétéran

• 

49 Berichten

Aha kijk, bij u werkt het dus wel. Heel vreemd dat het bij sommige klanten wel werkt en bij anderen dan weer niet.

Super User

• 

8.1K Berichten

@Anonymous  met welke Windows werk jij en browser?

Super User

• 

11.1K Berichten

@Niki1991  

Ik ben ook bijna twee maanden geleden overgegaan met alles naar Orange en heb ook geen telemeter , ook niet op de windows pc als de MacBook. 

Beste is de hiervoor via Messenger een bericht te sturen naar het webcare team en die gaan een dossier op maken. Dan zullen ze het achterliggen in orde maken. Bij mij is het nog altijd niet in orde ze zijn er nog altijd mee bezig. En ja het zijn meerdere mensen die hetzelfde probleem hebben maar niet bij iedereen. 

Volg mijn advies op en je probleem zal behandeld worden en ik hoop dan ook zo vlug mogelijk opgelost. 

In de My Orange app kan je geen verbruik zien van vast internet enkel mobiel internet. 

4.4K Berichten

Ik werk met Windows 10 Pro en met Microsoft Edge als browser.

Voorheen was dat Firefox, maar met die browser kan ik niets meer posten op Tribe.

Pisteur vétéran

• 

49 Berichten

Ik die dacht dat de Fair Use Policy van 750GB nog van kracht was tijdens de piekuren, blijkt dit niet zo meer te zijn? Althans toch volgens het web care team via Messenger.

Screenshot_20210316-153759_One UI Home.jpg

@Totem @Josette @patrick2 @Anonymous 

4.4K Berichten

Het internet is idd ongelimiteerd, maar bij mijn weten is er niks gewijzigd met de FUP. Na 750gb in de piek zal je snelheid gewoon verlagen, tot 20mbps. Maar daar kan je nog altijd mee streamen en dergelijke...
Zie onderstaande link.

Kan ik onbeperkt surfen met de Love-pack en Home Internet? | Orange België

Grand Sage

• 

4.1K Berichten

@Anonymous  schreef:

Het internet is idd ongelimiteerd, maar bij mijn weten is er niks gewijzigd met de FUP. Na 750gb in de piek zal je snelheid gewoon verlagen, tot 20mbps. Maar daar kan je nog altijd mee streamen en dergelijke...
Zie onderstaande link.

Kan ik onbeperkt surfen met de Love-pack en Home Internet? | Orange België

Ugh @Niki1991,

@Anonymous heeft gelijk, de FUP blijft nog actief en je zou je verbruik kunnen controleren :s

Sorry voor de verwarring van onze stamleed.

Je zou dus best een reminder eens sturen zodat ze een dossier voor jou open maken en dit nakijken.

Totem's zonnegroeten,

Totem

Pisteur vétéran

• 

49 Berichten

UPDATE!

Wie recent aangesloten is voor Internet en/of TV (zoals ik dus) zal het surfverbruik niet meer kunnen checken via een Telemeter maar zal op de hoogte gebracht worden via mail wanneer de limiet 750GB tijdens de piekuren bereikt is. Ik vind dit bijzonder jammer, maar denk dat het nu wel opgelost is. 🙂

Screenshot_20210316-160349_Chrome.jpg

@patrick2 @Josette 

Super User

• 

8.1K Berichten

@Niki1991  merci maar kan niet kloppen ben er al jaren! 😮

Pisteur vétéran

• 

49 Berichten

Nog een allerlaatste update en dan is dit wat mij betreft opgelost. Dat sommige klanten hun internetverbruik kunnen nakijken en sommigen dan weer niet blijkt een gekend probleem te zijn bij Orange. Maar ze werken eraan!

Screenshot_20210323-054337_Messenger.jpg

Loading...