Profiel van misterm

Apprenti pisteur

 • 

2 Berichten

verbruik vast internet en lage upload

Hallo ik ben nu ongeveer 3 maand klant bij Love Duo van orange en ik ben heel tevreden over de diensten.Waar ik wel een probleem mee heb is dat ik nog ALTIJD geen verbruik kan zien van mijn vast internet.Ik heb al meerdere malen contact opgenomen met de klantendienst en ook via twitter,maar daar krijg ik elke keer dezelfde uitleg.Hoe kan het dat jullie het verbruik niet kunnen tonen,terwijl jullie wel degelijk meten (vorige maand zat ik op smallband).Dit is zoals rijden met een auto en geen brandstofmeter hebben.

Ook heb ik de laatste 2 weken last van een zeer lage upload (4Mbit ) max,terwijl er aan mijn kant niets is veranderd.Dit alles is gemeten met de kabel geen wifi.

Super User

 • 

7.7K Berichten

Ik denk dat er niemand kan antwoorden op de vraag wanneer. Dat er problemen zijn is duidelijk, maar wanneer het zal bewegen is een raadsel zie hier @misterm 

Apprenti pisteur

 • 

2 Berichten

Bedankt voor de reactie @Gregory  

Toch blijf ik het raar vinden dat je als provider die ons een limiet oplegt,geen verbruik kunt laten zien dit zou een basis moeten zijn.En blijkbaar is dit al een hele tijd zoals ik lees op het forum.Hopelijk komt hier snel verandering in.

Super User

 • 

7.2K Berichten


@misterm  schreef:

Bedankt voor de reactie @Gregory  

Toch blijf ik het raar vinden dat je als provider die ons een limiet oplegt,geen verbruik kunt laten zien dit zou een basis moeten zijn.En blijkbaar is dit al een hele tijd zoals ik lees op het forum.Hopelijk komt hier snel verandering in.


Velen hopen met u mee ....

Pisteur vétéran

 • 

50 Berichten

Toch even dit topic terug omhoog krijgen, in tijden waar we met meerdere thuis zitten is dit toch een must te weten of ik mijn baas moet inlichten dat ik over mijn limiet zit.

Ik mag het me niet voorstellen dat mijn lijn plots naar beneden gehaald wordt. Gedaan met mijn job vrees ik. Hoe kan ik aan mijn baas uitleggen dat we aan onze limiet zitten van vast internet als je geen videocall meer kunt doen.

Misschien moeten ze iedereen 75mb lijn geven maar dan echt ongelimiteerd, niet de fair use policy van 750gb. Zoals hierboven beschreven denk ik dat ons verbruik serieus hoog zal zijn. Misschien denken er dat het maar dat is, maar er is ook nog Netflix (dit verbruik zal iets lager liggen) maar nu speelt ook continue de online radio enz....

 

Grand Sage

 • 

4.1K Berichten

Toch even dit topic terug omhoog krijgen, in tijden waar we met meerdere thuis zitten is dit toch een must te weten of ik mijn baas moet inlichten dat ik over mijn limiet zit.

Ik mag het me niet voorstellen dat mijn lijn plots naar beneden gehaald wordt. Gedaan met mijn job vrees ik. Hoe kan ik aan mijn baas uitleggen dat we aan onze limiet zitten van vast internet als je geen videocall meer kunt doen.

Misschien moeten ze iedereen 75mb lijn geven maar dan echt ongelimiteerd, niet de fair use policy van 750gb. Zoals hierboven beschreven denk ik dat ons verbruik serieus hoog zal zijn. Misschien denken er dat het maar dat is, maar er is ook nog Netflix (dit verbruik zal iets lager liggen) maar nu speelt ook continue de online radio enz....

Ugh @Schumi_wk,

Je zou inderdaad je verbruik kunnen controleren via je klantenzone. In dit post wordt het duidelijk uitgelegd door je medetribers.  

Als je op smallband wordt gezet krijg je wel een melding van onze diensten op voorhand, je kan dus hierna je collega's verwittigen. Je wordt via de kabelverantwoordelijke op smallband gezet.

Totem's zonnegroeten,

Totem

Pisteur vétéran

 • 

50 Berichten

@Totem 

Dan is het toch des te jammer dat ik al meer dan een dag kijk op hetzelfde scherm...

1.png

 

Pisteur vétéran

 • 

67 Berichten

Ik merk inderdaad dat je via my orange website dit niet kan raadplegen.

Maar als je aanmeld op de modem van orange onder het tabje status --> Technische gegevens helemaal onderaan vind je wel een verbruik.

Ik weet enkel niet of deze cijfers correct zijn.

1 Bijlage

Pisteur vétéran

 • 

50 Berichten

Vrees dat dit niet klopt, als je naar boven gaat zie je dit staan:
Uptime sinds laatste reboot  65 days 17h:02m:31s

 
Volgens mij is de data die onderaan staat de data die verzamelt is sedert de laatste reboot. Bij mij is dit:
Upload        24.62 Gb
Download   1022.30 Gb
 
Dus zou ik al lang op smallband moeten gezet geweest zijn maar is niet zo.
 
Alhoewel, juist een snelheidstest gedaan en kom maar aan ongeveer 45mbit. zit nochtans met aan de kabel en heb anders betere resultaten.
Zou Orange de snelheid verlaagt hebben?
 

Pisteur vétéran

 • 

67 Berichten

Ik zit op de 5Ghz wifi en haal onderstaande resultaten:

Upload: 18.64 mbps

Down: 175.5 mbps

https://www.bandwidthplace.com/results/5e86f7e4c2ab45.03158564-72227113/?source=copy

Pisteur vétéran

 • 

50 Berichten

Jij hebt internet boost waarschijnlijk, ik heb de lijn de standaard formule.

Juist een keer op de telefoon getest en zal inderdaad aan mij liggen. Haal 86.76mbit/s op 5ghz.
Op de pc ook mijn wifi gebruikt ipv lan.
https://www.bandwidthplace.com/results/5e86f9bde34ad8.54270395-72227233/?source=copy 

Edit: nu alles terug op niveau. Zwak moment van Telenet waarschijnlijk of met teveel van de straat aan het surfen.

Loading...